Samsung lanserar den cylinderformade datorn Art PC Pulse

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar den cylinderformade datorn Art PC Pulse

Det senaste tillskottet i Samsungs persondatorutbud är Art PC Pulse, en ovanligt utformad skrivbordsdator utrustad med ett grafikkort från AMD.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Haha, ja.. Finns väl alltid någon de kan lura att köpa denna maskin..

Permalänk
Inaktiv

En riktig snygg och cool chassi. Priset för den gör den dock lite mer till ett skyltexemplar för att visa upp sitt varumärke. En htpc/Thinn client med detta utseende för 5000kr hade ej varit fel, nu är dock maskinen kraftigare men samtidigt betydligt dyrare.

Tramssvar på trams raderat. // MOD
Permalänk
Medlem

Cirka 13 papp för en rund plastburk med i5 och RX460 2 GB... jo tack.

Bäst att fylla på lagret Samsung så att ni inte säljer slut alla

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men något i designen fick mig att tänka på detta

Permalänk
Inaktiv

Som vanligt kan inte Samsung komma på något själv utan har gjort en tafflig klon utav Apples Mac Pro.

Får hoppas den inte brinner och exploderar bara. Är sprinkler och pulversläckare tillval?

För att var lite mer seriös så är jag ändå positiv till att datorer med annorlunda design hittar ut på marknaden. Desktop-marknaden krymper ständigt så kul när något lite mer ovanligt (men klonat/stulet) dyker upp.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Håll tramsnivån under kontroll tack, se § 1.6.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Den var fin, lite väl lik Apple. Men om vi tänker efter så har företag alltid härmat varandra. Så det är inte ens ett giltigt argument för/emot denna pjäs.
Men den kan nog bli något, absolut...Synd bara att den var dyr.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Om det inte sitter ett runt moderkort i så kan dom gå å lägga sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte den är så jäkla lik Mac Pro ärligt talat.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Får hoppas det ingår livstids support i det priset. Jag gillade Mac PROs design, men denna var inte alls lika tilltalande. Misstänker att de även kopierat den interna designen med triangulär uppbyggnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag tycker inte den är så jäkla lik Mac Pro ärligt talat.

Håller med, visst att båda är runda, men där slutar likheterna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lik Mac pro? Snälla, den är rund ja, men där slutar ju likheterna. Riktigt stiligt måste jag säga att den var, synd bara att chassit inte säljs separat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Lik Mac pro? Snälla, den är rund ja, men där slutar ju likheterna. Riktigt stiligt måste jag säga att den var, synd bara att chassit inte säljs separat.

Skickades från m.sweclockers.com

De är väldigt lika. Kolla bara på I/O-delen:

Extremt uppenbart vad Samsung "inspirerats" av.

Nu är Mac Pro förvisso gammal och borde få en uppdatering men Samsungs modell är inte så imponerande då den är rätt begränsad. Se bara på anslutningsmöjligheterna, eller brist på dessa. En enda skärm är lite snålt när man jämför med orginalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

De är väldigt lika. Kolla bara på I/O-delen:

https://images.duckduckgo.com/iur/?f=1&image_host=http%3A%2F%2Fimages.techhive.com%2Fimages%2Farticle%2F2013%2F06%2Fmac_pro_2013_03-100041172-orig.jpg&u=http://core0.staticworld.net/images/article/2013/06/mac_pro_2013_03-100041172-orig.jpg
https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2016/10/81ElfPKZFQL._SL1500_.jpg

Extremt uppenbart vad Samsung "inspirerats" av.

Nu är Mac Pro förvisso gammal och borde få en uppdatering men Samsungs modell är inte så imponerande då den är rätt begränsad. Se bara på anslutningsmöjligheterna, eller brist på dessa. En enda skärm är lite snålt när man jämför med orginalet.

Jo som sagt rund är det nog ingen som säger att den inte är, inte jag heller. Likaså layouten för ansökningarna och knapparna.
Men toppen är ju helt olik, blir som 2 delar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Panelen med uttag på baksidan är rätt lik panelen på Mac Pro, men man kollar nog inte där på baksidan.
Men en dator för skrivbordet tycker jag ska ha portarna för hörlurar, SD-kortläsare och minst ett USB-uttag på framsidan. Med strömkabel, HDMI och Ethernet som alltid är ikopplade så blir det väldigt trångt att pula med SD-kort där.

Jag förstår inte riktigt vad poängen med inbyggd högtalare ska vara...
Och blåa lysdioder år 2016 ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Undrar om den brinner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

De är väldigt lika. Kolla bara på I/O-delen:

https://images.duckduckgo.com/iur/?f=1&image_host=http%3A%2F%2Fimages.techhive.com%2Fimages%2Farticle%2F2013%2F06%2Fmac_pro_2013_03-100041172-orig.jpg&u=http://core0.staticworld.net/images/article/2013/06/mac_pro_2013_03-100041172-orig.jpg
https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2016/10/81ElfPKZFQL._SL1500_.jpg

Extremt uppenbart vad Samsung "inspirerats" av.

Nu är Mac Pro förvisso gammal och borde få en uppdatering men Samsungs modell är inte så imponerande då den är rätt begränsad. Se bara på anslutningsmöjligheterna, eller brist på dessa. En enda skärm är lite snålt när man jämför med orginalet.

hahaha ja den var faktiskt sjuuukt lik. Dom kunde ju iaf ha gjort I/O designen fyrkantig eller nåt bara för att skilja sig nåt! Nu väntar en saftig stämning från Äpplet som sedan blir stämda av Samsung å sen e skiten igång igen!

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Art PC pulse + 10 st note 7 = IS nya vapen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Jo som sagt rund är det nog ingen som säger att den inte är, inte jag heller. Likaså layouten för ansökningarna och knapparna.
Men toppen är ju helt olik, blir som 2 delar

Skickades från m.sweclockers.com

Jag uppfattar det som att högtalaren är avtagbar, notera att det finns ett låsreglage på den. Utan denna kommer de se extremt lika ut. Inte hittat någon bekräftelse på detta dock.

Skrivet av P-son78:

hahaha ja den var faktiskt sjuuukt lik. Dom kunde ju iaf ha gjort I/O designen fyrkantig eller nåt bara för att skilja sig nåt! Nu väntar en saftig stämning från Äpplet som sedan blir stämda av Samsung å sen e skiten igång igen!

Hehe. Intressant att se hur Samsungs modell ser ut invändigt. Apples design är ju minst sagt rätt speciell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag uppfattar det som att högtalaren är avtagbar, notera att det finns ett låsreglage på den. Utan denna kommer de se extremt lika ut. Inte hittat någon bekräftelse på detta dock.

Hmn, ja den ser ut att vara avtagbar.
Det är ju som sagt toppen som särskiljer dom åt, annars skulle det lika väl vara rev 1 och 2 från Apple.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Är det någon som har patent på hur en I/O plåt ska se ut? Alla moderkortstillverkare har samma layout men jag hör ingen klaga.. Men visst är det likt macen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har dom gjort datorn för att se ut som en skorsten? Ifall den börjar brinna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag uppfattar det som att högtalaren är avtagbar, notera att det finns ett låsreglage på den. Utan denna kommer de se extremt lika ut. Inte hittat någon bekräftelse på detta dock.

Hehe. Intressant att se hur Samsungs modell ser ut invändigt. Apples design är ju minst sagt rätt speciell.

Har du lyssnat på en macpro efter ett halvårs grav anvädning? Låter inte i närheten så tyst som min dual 780GTX (2x intel xeon E5-2697 v2) och 128gb ECC ram. Mitt sattyg hörs knappt utan ens vattenkylning.

Ska jag vara ärlig så springer den i någolunda varmt läge när den masskompilerar och vattenkylning blir nog nästa mod.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesh:

Vet inte varför men något i designen fick mig att tänka på detta

http://www.sfbetterstreets.org/wp-content/uploads/2012/04/trashcan.jpg

Och den där får mig och tänka på Daleks

EXTERMINATE!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

För mycket för en papperskorg.

Permalänk
Avstängd

Hade det varit en mini itx med i3/i5 och 460 som faktiskt såg bra ut och var smidig med pico psu och ssd och liggande gpu så den var minimal och tyst så hade det kunnat vara en intressant dator men den där har verkligen ingenting det är en ful papperskorgs kopia med halvtaskig hårdvara till överpris

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Kul att amd får vara med i ett hörn, synd att datorn sen inte blir någon storsäljare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

En dator med mono högtalare ja det känns verkligen som att utvecklingen går bakåt ibland. Särskilt när vi snackar om ljud och hur den upplevs.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Inaktiv

Efter en riktig kass dag för min del kunde jag inte hålla mig ifrån att skämta lite...