Permalänk
Snusfri

AngryJoe totalsågar spelet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Det här måste vara historiens sämsta uppföljare. Sämre gameplay, fysisk och grafik än 6 år gamla Mafia2. Finns det andra exempel på uppföljare som även varit tekniskt sämre än föregångaren?

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

Vansinnigt besviken på detta. Avinstallerade det precis efter bara några timmars spelande.
Flyter hemskt dåligt och är dessutom riktigt fult. Tjatigt gameplay är det och det känns verkligen inte som en AAA-titel.
Känner mig nästan lurad

Permalänk
Skrivet av THB:

Fan va bra att han ändrar sig. Innan release var han jätte posetiv då han hade suttit och spelat i flera timmar. Ingen ide att kolla in hans rewies då han vänder kappan efter vinden.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Började spela GTA 5 igen inatt.
My god vad jag önskar att Mafia 3 var en DLC till GTA 5.
Så mycket bättre grafik och spelupplevelse.

Mafia 3 är kul. Men det fattas så mycket. Jag hittar detta som fattas i GTA 5.
Kombinera dom två.. då snackar vi.

Btw.. Crossfire är en dröm i GTA 5.
I Mafia finns det inte ens som fulhack.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt spelet är ruskigt kul. Storyn är ju hästlängder mer intressant än gta 5. Man märker att hangar 13 har satsat på att bygga upp en levande värld men det verkar som att tiden tog slut och det saknas innehåll. Finns ju mängdvis med olika affärer osv men inget fungerar.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Orkar min dator att driva MAFIA 3?

Windows 10 Pro 64-bit
Studio XPS 8100
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz (4 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 6144MB RAM
NVIDIA GeForce GTX 960

Visa signatur

/Marcus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chokladsås:

Windows 10 Pro 64-bit
Studio XPS 8100
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz (4 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 6144MB RAM
NVIDIA GeForce GTX 960

min klarar det med 40fps + på low och spelet är löjligt dåligt optimerat men ändå inte så hemskt tungt på lägre settings och roliga med spelet är att det ser i det närmaste lika bra ut i low som high och skulle nog kunna ligga 30 fps + på medium kanske men har inte brytt mig testa men high är ingen hit på min då är det sub 30 fps mer mot 20 och min gpui är klockad så bör matcha 960 i prestanda så går antagligen bra med din med ...tråkiga är att spelet är repetivt deluxe och har flaws så skulle jag köpa det ..nä men fick det i present så spelade det lite ändå

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

@lord_vasagos: aaah okey, Fränt att slippa köpa den själv
men skulle jag klara av det?

Visa signatur

/Marcus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chokladsås:

@lord_vasagos: aaah okey, Fränt att slippa köpa den själv
men skulle jag klara av det?

var det som var poängen att det går antagligen bra då du har hyfsad gpu en cpu som bör vara god för att få det spelbart 6gb ram är med lite på gränsen så man ska inte ha för mycket i gång men kan du leva med rätt låga fps så tror jag du kan köra det även om du inte får frän fps bör den vara god för bättre fps än tvspel om du droppar till low settings i 1080p och kanske 30fps i medium om du droppar antialising lite high är skitkört på korten vi har inte ens 1080 klarar 60fps då spelet är dåligt optimerat helst på high settings så ja jag tror du kan spela det men om det är värt att lägga pengarna på maffia 3 är en annan fråga

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Vad tycker ni andra?!

Visa signatur

/Marcus

Permalänk
Medlem

För mig är spelet så buggigt att jag utan en patch inte kan komma vidare i storyn, vilket är ganska värdelöst faktiskt. Dock så tycker jag att spelet är kul, men det saknas en hel del finlir.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonatande:

Det här måste vara historiens sämsta uppföljare. Sämre gameplay, fysisk och grafik än 6 år gamla Mafia2. Finns det andra exempel på uppföljare som även varit tekniskt sämre än föregångaren?

Tvåan var flera magnituder sämre än ettan som var bättre på alla sätt förutom grafiken. Det låter som man inte ska röra Mafia 3 ens med tång.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har spelat spelet i 2 dagar nu.
Jag tycker att den är helt ok.
Visst det kan bli lite repetitivt,men det finns ju flera spel som är likadana.
Än så länge har jag inte tröttnat

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

These updates include:

UI Improvements
Improved car reflections
Improved streaming issues
Performance optimization
Fixed audio issues
Fixed some cases of savegame corruption
Fixed various issues for Cassandra’s Contraband missions
And more

Har någon testat om det blivit en förbättring?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

jag testade igår, de är bättre, men de håller inte stabila 60 fps i 2K för mig på max. Som mest sjönk jag ner till 48 typ, och innan den patchen var det 35, så klar förbättring.

Permalänk
Inaktiv

Klarade av spelet efter en veckas spelande. 44 timmar (med en del idlande) och har gillat det mesta jag sett och gjort i spelet. Fortfarande en del buggar, fått ladda om checkpoints och starta om hela spelet ibland när saker slutar fungera. Men har varit sällsynt. Inte haft några krascher eller direkta prestandaproblem ens i 2560x1440. Riktigt älskar soundtracket, mer än jag trodde jag skulle göra. Mycket låtar man hört men aldrig vetat vad de heter.

Spelet hade varit roligare om jag fattat att man låste upp nya vapen och uppgraderingar via scrollklick och den där rullande vapenbutiken betydligt tidigare än jag gjorde. Gameplay-mässigt den bästa i serien men story-mässigt föredrar jag nog fortfarande första spelet, även om detta spel gjorde mycket bra även här.

7/10, klart godkänt. Hade fått högre om spelet inte tagit så enormt med tid att spela och varit mindre buggigt.

Permalänk
Avstängd

hej killar, tänkte höra om någon har bra erfarenhet av SLI i mafia 3?
Har två 980ti och tänkte höra om tips på någon speciell drivrutin för optimal spelupplevelse? Godkväll

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Väldigt dåligt optimerat spel än idag! Köp Mafia 2 isället.

Permalänk
Inaktiv

Jag startade spelet igår för att se hur det var idag men spelet glitchar fortfarande lika mycket som det alltid gjort. Spelade igenom det i slutet av förra året så avinstallerade spelet.

Förstå mig rätt, en del saker görs rätt okej i spelet men allt som allt är det en tidsslukare med repetiv gameplay och story som inte riktigt leder någon vart. Finns mycket bättre spel att spendera sin tid på ärligt talat.