yamaha rx-v671, vilka högtalare

Permalänk
Medlem

yamaha rx-v671, vilka högtalare

Sitter med en yamaha rx-v671 inte den modernaste men funkar.
Blir mest film/serier via stream som de flesta andra nu?

Högtalarna pallade inte en flytt till och nu måste jag köpa nya.
Budgeten är obestämd då vi precis köpt hus och det inte finns så mycket pengar att ta av just nu.
Även det nya tv rummet är inte kanon för att fixa det på ett bra sätt heller.

Har börjat fundera i banorna att ska man satsa på något annat?
Soundbar?
osv.

Vad säger ni som kan?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Begränsad budget, kolla blocket?

Använder själv Monitor Audio Silver RX8 med den förstärkaren fungerar ok.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Rekordmedlem

Vad du än gör så undvik soundbars, ett par bra fullregister (golvstående) fram och vad du väljer i övrigt beror ju mycket på hur rummet ser ut och hur bra du kan placera sakerna, köper du beg får du mycket mer prisvärda saker.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=17447... kan vara en bra början.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

tack för snabba och bra spår. Ska sätt mig och leta i morgon kväll, Nu har jag lite att arbeta med:)

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Här får du bra högtalare för inte mycket pengar.
http://www.fyndborsen.se/kampanjer/xtz-93.23-mkii

Permalänk
Rekordmedlem

Måste du ha ett så litet system i stället för normalstora prylar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Kör själv HKTS-30 till min Yamaha RX-V 767, lite overkill i effekt men då slipper förstärkaren gå varm när den står något instängd.
Som ett stort nätaggregat till ett tanigt datorbygge

Är i alla nöjd med de grejerna då det är utrymmesbrist i vardagsrummet.
Vet inte hur det är med din reciever, men har du utgång för "närvarohögtalare" som placeras höögt upp fram är det en kul grej för lite extra upplevelse (t.ex. regn mot tak och helikoptrar hörs mer ovanifrån).

EDIT
Min plan är sedan att byta ut frontarna när vi kommit tillrätta med vardagsrummet och använda HKTS-högtalarna till alla surroundpunkterna.
Så det kanske kan vara ett bra startkit om inte annat... säg inget till frugan bara.