Rockstar tillkännager Red Dead Redemption 2

Permalänk
Medlem

Gått miste om 1an, och nu troligtvis även 2an tack vare att det lanseras på konsol.
HUR kan man spela FPS på konsol, i 30fps (ok kanske 31fps), och SKETEN grafik?......

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Gått miste om 1an, och nu troligtvis även 2an tack vare att det lanseras på konsol.
HUR kan man spela FPS på konsol, i 30fps (ok kanske 31fps), och SKETEN grafik?......

Detta är väl inget FPS?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

De hatar knappast PC utan vill tjäna så mycket pengar som möjligt. R* vet att folk som gillar spelet troligtvis kommer att köpa det till konsol först och sen igen när det släpps till PC så småningom. Inget hat, bara affärstänk.

Väldigt många som köpte samma spel flera gånger. Känner en som köpte GTA V till PS3, sedan till PS4, och sedan bara för att dom flesta av polarna lirade GTA V på PC så funderade han på att köpa det igen, varje gång för fullpris också...

Permalänk
Medlem

Underligt att ettan aldrig kom till PC, R* hade kunnat tjäna en fin hacka där...

Ettan var helt fantastiskt, trots konsolgrafik och tillhörande dåliga framerate så hade det en underbar känsla.
Blir köp för mig även om jag föredrar att spela på PC:n alla dagar i veckan. Bokstavligt talat

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Väldigt många som köpte samma spel flera gånger. Känner en som köpte GTA V till PS3, sedan till PS4, och sedan bara för att dom flesta av polarna lirade GTA V på PC så funderade han på att köpa det igen, varje gång för fullpris också...

Jag är en av dessa... dock köpte jag gråzonsnyckel till PC

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Underligt att ettan aldrig kom till PC, R* hade kunnat tjäna en fin hacka där...

Ettan var helt fantastiskt, trots konsolgrafik och tillhörande dåliga framerate så hade det en underbar känsla.
Blir köp för mig även om jag föredrar att spela på PC:n alla dagar i veckan. Bokstavligt talat

Tror det är extremt svårt/jobbigt att porta ett spel från ps3 till pc pga. den komplexa miljön ps3an använder sig av om jag inte minns helt fel av vad jag läst.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Gått miste om 1an, och nu troligtvis även 2an tack vare att det lanseras på konsol.
HUR kan man spela FPS på konsol, i 30fps (ok kanske 31fps), och SKETEN grafik?......

Tråkigt för er som tycker så. Ni går miste om väldigt många bra spel.

För övrigt så är detta spel och GTA-spelen utmärkta konsolspel eftersom det passar bäst att spela dem med handkontroll. FPS-spel däremot passar bäst att spelas med mus och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av krigelkorren:

Bwahahaha!
Jag visste det! Även om jag in i det sista hoppades på att jag skulle ha fel...
Red Dead Redemption genren kommer att förbli konsol-exklusivt.
Helt stört.

Lite tidigt att säga kanske, GTA 5 släpptes ju för PC 1.5 år efter att de släppts för första gången, och 5 månader efter "next gen" fick det, så att säga att det inte kommer alls till PC för att det inte har samma release som för konsol är väl lite överdrivet?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

har inte spelat det första spelet. Värt att skaffa till PS3?

Jag hoppas de släpper en remaster till PS4 så man i alla får 1080p och stabil (om än låg) framerate.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Tråkigt för er som tycker så. Ni går miste om väldigt många bra spel.

För övrigt så är detta spel och GTA-spelen utmärkta konsolspel eftersom det passar bäst att spela dem med handkontroll. FPS-spel däremot passar bäst att spelas med mus och tangentbord.

Inga spel där man behöver sikta skulle jag ens närma mig att säga passar bäst för handkontroll... TPS passar lika bra för Mouse+KB som FPS gör, medan spel som Witcher eller Dark Souls, där man i princip aldrig behöver sikta, passar bäst för handkontroll.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Denna gången gör jag inte misstaget att köpa de till konsol iallafall, har ägt GTA 5 på ps3, ps4 och PC..

Red dead redemption med sina glorious 24 fps och motion blur till ps3 var ju närmast ospelbart så hoppas på en hd remake på originalet så man kan spela klart det utan att få huvudvärk.

Skickades från m.sweclockers.com

Har för mig Xbox 360 varianten var bättre i alla fall och körs i hela 720p istället för 600 något som ps3 gjorde, och har du en xbox one så ska den ha stabilare FPS. Annars kan man ju hoppas på PS3/Xbox 360 emulator så man slipper betala för spel igen bara för att få lite finare grafik.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

No pc fail

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har för mig Xbox 360 varianten var bättre i alla fall och körs i hela 720p istället för 600 något som ps3 gjorde, och har du en xbox one så ska den ha stabilare FPS. Annars kan man ju hoppas på PS3/Xbox 360 emulator så man slipper betala för spel igen bara för att få lite finare grafik.

Stämmer bra, PS3-utgåvan var sämst. Xbox 360-utgåvan bäst. Idag så är Xbox 360-utgåvan via Xbox One och bakåtkompatibilitetsläget den utgåva som ger bästa upplevelsen: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-red-dea...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Detta är väl inget FPS?

Skrivet av Exxovion:

Tråkigt för er som tycker så. Ni går miste om väldigt många bra spel.

För övrigt så är detta spel och GTA-spelen utmärkta konsolspel eftersom det passar bäst att spela dem med handkontroll. FPS-spel däremot passar bäst att spelas med mus och tangentbord.

Oj misstog mig ursäkta, måste blandat ihop detta med något annat som är fps, kanske tänkte på Call of Juarez?.
Dock är liknande spel som detta enligt min åsikt ändå bättre på PC med tanke på grafik, fps, spelkontroll.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

har inte spelat det första spelet. Värt att skaffa till PS3?

Japp, GRYMT spel!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Hoppades ända tills nu att 1:an skulle komma till PC, men tji fick man. Och är kommer 2:an och inte den heller till PC. Skitskoj, när man har en hygglig dator och ingen konsol. Tänker fasen inte köpa en PS4:a för ett spel. Skärpning Rockstar. Gör om, gör rätt!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Tror det är extremt svårt/jobbigt att porta ett spel från ps3 till pc pga. den komplexa miljön ps3an använder sig av om jag inte minns helt fel av vad jag läst.

PS3 kvittar i sammanhanget, 360-utgåvan är den som skulle användas. Sedan är ju frågan hur Xbox One-versionen faktiskt ser ut. Den kanske är i ett sådant skick att den faktiskt skulle gå att använda som bas för portning till PC.

Sedan vore det nog inte helt omöjligt att bara göra Xbox 360/Xbox One-utgåvan tillgänglig på PC om Microsoft skulle ge 360-stöd även där. Xbox One är ju trots allt väldigt lik en PC på väldigt många vis.

Permalänk
Avstängd

Kommer inte köpa tvåan heller då jag endast spelar på PC. Anser att konsolen funkar bra till sportspel och bilspel om man har ratt men det är också det enda. Synd på ett trevligt och bra spel annars.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kan omöjligt bli dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

Rockstar spelen är så fruktansvärt överskattade.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har för mig Xbox 360 varianten var bättre i alla fall och körs i hela 720p istället för 600 något som ps3 gjorde, och har du en xbox one så ska den ha stabilare FPS. Annars kan man ju hoppas på PS3/Xbox 360 emulator så man slipper betala för spel igen bara för att få lite finare grafik.

Jo testat de på xbox 360, liiiite bättre men omöjligt att se något när man sköt.. Kul då liksom

Blev att skjuta lite där de var något suddigt nej fyfan för förra generationens grafik, lirat gta 5 på ps4 och de har ju fin och klar grafik bara lite låg fps och destiny körde jag en del som såg väldigt bra ut för att vara konsolspel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Varför hatar rockstar pc för

De gör väl inte det när det gäller GTA, men jag tycker det är konstigt att de gör så här med red dead redemption. Jag har aldrig spelat dem, jag äger en ps3 men jag skulle hellre spela på PC om jag kunde.

Skrivet av _Merc_:

Rockstar spelen är så fruktansvärt överskattade.

Det kan vara kul att kolla på när folk drar med sig polisen med radiobilar upp på kala bergstoppar. Men det där med att förbipasserande finner jag bara osmakligt. Sen ska jag kanske inte prata om smak, med tanke på vad jag spelar och lyssnar på.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Inga spel där man behöver sikta skulle jag ens närma mig att säga passar bäst för handkontroll... TPS passar lika bra för Mouse+KB som FPS gör, medan spel som Witcher eller Dark Souls, där man i princip aldrig behöver sikta, passar bäst för handkontroll.

I GTA-serien så är det såklart "körningen/flygningen" som gör att spelet är lämpat för styrning med handkontroll. Utan någon som helst "aim-assist" vore det hopplöst svårkontrollerat utan mus.

Hur som så är det alltid trevligt när spel som dessa finns till bägge plattformarna så man kan välja själv vad man föredrar.

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

I GTA-serien så är det såklart "körningen/flygningen" som gör att spelet är lämpat för styrning med handkontroll. Utan någon som helst "aim-assist" vore det hopplöst svårkontrollerat utan mus.

Hur som så är det alltid trevligt när spel som dessa finns till bägge plattformarna så man kan välja själv vad man föredrar.

Jo, precis, kontroll eller inte kan man ju ändå välja när man är på PC, men känns trist att en stor grupp spelare skulle lämnas ute. Jag har inte speciellt stor lust att köpa en konsol enbart för RDR2, då inga andra console exclusives lockar mig denna generation.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _Merc_:

Rockstar spelen är så fruktansvärt överskattade.

Varför?

Permalänk
Medlem

Vi kan fortfarande få en PC version bara dagar/veckor efter release. Rockstar har ju fattat grejen. Om Rockstar skulle annonsera att det kommer till PC så skulle vi PC-spelare köpa spelet på PC, och många skulle ställt in sig på att pirata spelet, istället så är det bättre att inte säga något, så folk är tvungna att köpa det till konsolerna.

Om vi har tur, så släpper Rockstar kanske PC versionen bara några veckor efter. Har vi riktigt otur så kanske dom skiter i att göra en PC version i överhuvudtaget. Jag personligen tycker att det är grymt taskigt utav Rockstar att inte annonsera en PC version, dom som tjänar multum med pengar. Nästan alla andra spelutvecklare släpper ju PC versioner samtidigt.

Permalänk

dags att jaga nya fågelfjädrar

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Trist att ingen PC-utgåva utannonserats. Nu har jag både PS4 och Xbox One så blir väl att skaffa Xbox One-utgåvan om jag inte orkar vänta på PC-utgåvan.

Red Dead Redemption är ett härligt spel. Gillar att spela utgåvan på Xbox One igen, även om jag kommit av mig lite. Hellre ett nytt spel än en remaster men jag frågar mig ändå om valet av namn på spelet verkligen är så smart. Förkortningen RDR 2 kan både vara Redemption och Redemption 2. RDR 1 är Red Dead Revolver. Red Dead Redemption 2: Custer's Revenge kanske?

Ingår senap så blir det nog bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

har inte spelat det första spelet. Värt att skaffa till PS3?

Alla dagar i veckan! Fullständiga spelet kostar 99 via PStore just nu verkar det som. Slipper du skivan också, perfa

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2