Puzz, kjam och smajl – Lunarstorm fyller 20 år

Permalänk
Medlem

Jobbade på den tiden som IT-ansvarig på skola. kan säga att dom som ansvarade för lunastorm struntade i lag och ordning. vi hade problem med hatsidor på lunarstorm mot elever och trots polisanmälningar vägrade lunarstorm ta ner dom. inte för än deras ISP fick anmälan om och krav på avstängning av lunarstorm från nätet hände det något.

Visa signatur

http://rec.elmor.se/review.php?user=airtec

Chassi Corsair Obsidian 700D| Nätaggregat Corsair AX850W | GPU Asrock RX 7900 XTX | Moderkort NZXT N5 z690| RAM 64GB Corsair DDR4 3200MHz| CPU i7 13700K | System WD Black SN850 M.2 500GB Lagring Kingston N1 M.2 2TB x2

Permalänk
Medlem

hahaha det var tider det! men körde mäst playahead faktiskt bättre utbud haha var mest kids runt 12-14 vad jag kommer ihåg på lunar och typ i min egen ålder på den tiden runt 16-17 på playa.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrkhaglund:

Ragga på krogen innebar (förr i tiden iaf) att köpa en massa drinkar till damen, medan på lunartiden så räkte det med väl valda meningar så var man i hamn. Smått hemskt när man tänker tillbaka hur enkelt det var :S

Skickades från m.sweclockers.com

För att inte tala om alla 10-14 åringar som raggades upp av folk i vuxen ålder..

Skrivet av Airtec:

Jobbade på den tiden som IT-ansvarig på skola. kan säga att dom som ansvarade för lunastorm struntade i lag och ordning. vi hade problem med hatsidor på lunarstorm mot elever och trots polisanmälningar vägrade lunarstorm ta ner dom. inte för än deras ISP fick anmälan om och krav på avstängning av lunarstorm från nätet hände det något.

Med andra ord så betedde de sig som 99% av alla liknande sidor på den tiden. Hybris av att man stod över lag och rätt. Ungefär som när man själv först upptäckte internet. Som tur var så växte man ur den fasen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skäggig legend

pa, helgon, lunar - u name it. I miss it. Så mycket skönare än facebook!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Lunar....Skaffade det när jag var 16 o avslutade kontot när jag var 22....
Nån mer som skrev dagbok varje dag o sånt för att få poäng..?

Nu när man tänker på det så skulle man raggat mer....hade knappt nån social kompetens på den tiden....fattar inte varför jag inte frågade om dejt o så....omogen man var...

Så va hette ni..? Jag hade förmodligen bland det skämmigaste man kan heta därinne....

Babehunter <--- Ja jag vet att det är skämskudden på det namnet men va fan! Jag va 16 o tyckte engelska uttryck var häftiga.
Jag fattade inte hur skämmigt mitt namn förrän jag avslutade kontot 6 år senare....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Det var Skunk.

Även Lunarstorm fick efter ett tag stöd för en html-liknande syntax.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Lunar....Skaffade det när jag var 16 o avslutade kontot när jag var 22....
Nån mer som skrev dagbok varje dag o sånt för att få poäng..?

Nu när man tänker på det så skulle man raggat mer....hade knappt nån social kompetens på den tiden....fattar inte varför jag inte frågade om dejt o så....omogen man var...

Så va hette ni..? Jag hade förmodligen bland det skämmigaste man kan heta därinne....

Babehunter <--- Ja jag vet att det är skämskudden på det namnet men va fan! Jag va 16 o tyckte engelska uttryck var häftiga.
Jag fattade inte hur skämmigt mitt namn förrän jag avslutade kontot 6 år senare....

Hehe men du var ju ung då så inget att skämmas över.
Själv hade jag först LittleMethod och sedan Paatoo.

Det som är synd är att de har ingen data kvar från den gamla goda tiden så vi kan inte ta del av alla "roliga" dagboksinlägg som vi skrivit eller alla raggkonversationer som gjorts.

Skrivet av hakro807:

Även Lunarstorm fick efter ett tag stöd för en html-liknande syntax.

Har för mig att det var väldigt lite i jämförelse med Skunk (om ens något när jag var aktiv där), men oavsett i jämförelse med Skunk så kan det inte ha varit mycket?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tja mitt förnamn är Daniel, användarnamnet på Lunarstorm var förvisso wdaniel men så got som sak samma, inget rasistiskt med det men ändå anledningen varför man blev bannad där.

Skrivet av RVX:

Har verkligen svårt att förstå deras tänk där
Knäppt.

Skickades från m.sweclockers.com

Gissningsvis så kan det gjorts en association med skinhead grabben som blev mördad i Salem 00. Daniel Wretström, i mitten på 2000-talet så var det ju rätt livat ANG Salemmarschen och dess nazi/rasist-deltagare. Känns mest troligt att det vart därför, hur korkat det än må låta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag minns en bot på lunarstorm som hette Anna, oj vad jag chattade med henne om precis allt.

Lunarstorm var minne det, jag vill minnas att det fanns något före? Sedan passagen vem hände ej där, de hade allt. Och väldigt många hade sina forum där etc.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Passagen

Nå vilka nostalgisidor som nästan alla svenskar besökte förr borde gör en fin artikel om för den som orkar.

Anna var en bot i kanalen #basshunter på Quakenet. Var tänkt som ett slags skydd mot takeovers tills Basshunter fick en Q i kanalen (Quakenets egna bot som ej går att kicka)

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Många damer man raggade upp och fixade dejt med från Lunarstorm under sina yngre dagar..

Lunar, banana Island, hot zone osv. Fan vad man fick ligga på den tiden

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Minns bara sidan vagt som något som gamla vänner plötsligt började syssla med istället för att vara social på olika vis. Hade aldrig en inloggning själv. Nej, jag delar verkligen inte någon nostalgi för den sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hur kan något fylla som redan är dött?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Lunar....Skaffade det när jag var 16 o avslutade kontot när jag var 22....
Nån mer som skrev dagbok varje dag o sånt för att få poäng..?

Nu när man tänker på det så skulle man raggat mer....hade knappt nån social kompetens på den tiden....fattar inte varför jag inte frågade om dejt o så....omogen man var...

Så va hette ni..? Jag hade förmodligen bland det skämmigaste man kan heta därinne....

Babehunter <--- Ja jag vet att det är skämskudden på det namnet men va fan! Jag va 16 o tyckte engelska uttryck var häftiga.
Jag fattade inte hur skämmigt mitt namn förrän jag avslutade kontot 6 år senare....

Du? Nalle_Puh_3! Var mer tänkt som ett trollkonto back in the day men blev mer seriöst när jag upptäckte att halva skolan jag gick på hade ett konto och den andra halvan skulle skaffa det. Tom. våra lärare hade Lunarstorm..

Skrivet av trickeh2k:

Lunar, banana Island, hot zone osv. Fan vad man fick ligga på den tiden

Sorry men den som sökte "Ligg" på Lunarstorm hade antingen inte högt till ribba eller helt enkelt var betydligt äldre än den åldersgrupp denne försökte ragga upp. No offence.. Du kanske bara var ung och dum (som en själv var).

Skrivet av hasseb64:

Hur kan något fylla som redan är dött?

Folk firar ju fortfarande Jesus födelsedag så..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Helgon har aldrig stängts ner vad jag vet? http://www.helgon.se
Står iof beta i adressen.

Jakten på dejt/ligg.

Helgon.net som det hette från början stängdes ner, vart nåt bråk mellan grundarna tror jag. Därav domänbytet. Tror dock att alla konton följde med till nya domänen. Var väl nån gång kring 2007-08 nån gång om jag minns rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sorry men den som sökte "Ligg" på Lunarstorm hade antingen inte högt till ribba eller helt enkelt var betydligt äldre än den åldersgrupp denne försökte ragga upp. No offence.. Du kanske bara var ung och dum (som en själv var).

Jag var väl 16 när jag skaffade Lunar kanske, minns inte hur länge jag hade kvar kontot men jag var inte den som var den om vi säger så Alla fick vara med!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Ragga på krogen innebar (förr i tiden iaf) att köpa en massa drinkar till damen, medan på lunartiden så räkte det med väl valda meningar så var man i hamn. Smått hemskt när man tänker tillbaka hur enkelt det var :S

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror dock alla menar att många var väldigt lätt att få på lunarstorm, tur att jag undvek alla som var liiite för trevliga.

Permalänk

Träffade mamman till min 5-åriga dotter där, vi är fortfarande tillsammans efter 13 år. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hasseb64:

Hur kan något fylla som redan är dött?

Det undrar jag också faktiskt.

OT, jag saknar inte skiten för fem öre om jag ska vara ärlig då det mest var de tuffa "fjortisarna" som hade Lunarstorm på den tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Har för mig att det var väldigt lite i jämförelse med Skunk (om ens något när jag var aktiv där), men oavsett i jämförelse med Skunk så kan det inte ha varit mycket?

Det handlade om jag inte minns helt fel om färger liksom fet och kursiv stil. Inte mycket mer dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja mins lunarstorm, enda sociala siten jag använt blev att man använde det ett par år tills jag jag blev bannad på grund av rasistiskt användarnamn ( Vilket är mitt förnamn ) men men det var tider det.

HAHA, samma skit med mig! Fast att det var sexuellt ofredande eller nåt. Det var samma namn som jag har här, vilket är mitt efternamn, fast med ett S istället. Det är ju lite porrigt så där, men vafan kom igen! Dom jävlarna på Lunarstorm är säkert precis av samma sort som dom som lyckas associera ett vitt grafikkort till rasism, eller glassarna nogger och 88:an. Stört!
Jag skickade ett långt argt mail till dom och förklarade, hände inte ett skit.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Tumnus:

Du? Nalle_Puh_3! Var mer tänkt som ett trollkonto back in the day men blev mer seriöst när jag upptäckte att halva skolan jag gick på hade ett konto och den andra halvan skulle skaffa det. Tom. våra lärare hade Lunarstorm..

Hah, skaffa du aldrig ett nytt konto lr bytte namn? kommer inte ihåg om man kunde....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd

A Blast From The Past

För att fira Lunarstorm 20 år och faktumet att jag träffade mitt andra ex via denna sajt så har jag länkat några bilder som jag sparat (med tidsstämpel till exakta tidpunkten):

Unna er inte bara faktumet av gamla goda Lunarstorm utan också faktumet att man satt på 4:3 skärm, Windows XP och hade processorslukande Norton som antivirusprogram

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Billigare fiske?

Om man får napp så ........ man? Ragga, fiska, styra whatever.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För att inte tala om alla 10-14 åringar som raggades upp av folk i vuxen ålder..

Mm, var på ett IT-företag 2001, där fanns en udda person i 35-40 års åldern (troligtvis nån åtgärd) som satt på lunarstorm och "raggade" på flickor. De blockerade åtkomsten till sidan till slut.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Unna er inte bara faktumet av gamla goda Lunarstorm utan också faktumet att man satt på 4:3 skärm, Windows XP och hade processorslukande Norton som antivirusprogram

Är det verkligen XP det där? Ser ut som Windows 2000 tycker jag men det är ditt tema som spökar i kombination med IE.

Apropå IE, den där webbläsaren ger mig rysningar, aldrig gillat IE men den var fan inte rolig på den tiden.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shelter:

Mm, var på ett IT-företag 2001, där fanns en udda person i 35-40 års åldern (troligtvis nån åtgärd) som satt på lunarstorm och "raggade" på flickor. De blockerade åtkomsten till sidan till slut.

Förvånar mig inte. Vill minnas att dessa problem fanns även när jag var "aktiv" på Lunarstorm i någongång 2002 - 2003 däromkring. Kände ett par tjejer som blev raggade på av till syntes män i 20-30 års åldern.

Skrivet av shelter:

Är det verkligen XP det där? Ser ut som Windows 2000 tycker jag men det är ditt tema som spökar i kombination med IE.

Apropå IE, den där webbläsaren ger mig rysningar, aldrig gillat IE men den var fan inte rolig på den tiden.

Du menar att du inte gillar enorma säkerhetshål, flashplayer "plugins" som kunde leda till att folk fick kontroll över din dator genom fjärrstyrning, alla script som gjorde att din webbläsaren blev som sirap? Detta plus en rad andra saker som gjorde att IE var användarfientlig utan dess like?

På mitten av 2000-talet så tom. infekterades Iexplorer.exe på farsans dator till den grad att den började multiplicera sig och spreds över hela skrivbordet plus att den började spamma den e-post som farsan hade hos Telia. Samma Telia som var i sin beryktade fas till vilket för alltid är etsat i min hjärna som "Time of Felia". Samma Telia som påstod att det tog tre månader att trycka på en knapp, något BBB gjorde på en halvtimme. Samma Telia som ringde upp Farsan och påstod att han spred Virus via SMS. Samma Telia som hade tekniker som började kl 11 och slutade 12 varenda gång man ringde in till dem för att förklara varför deras ADSL-modem bokstavligen började smälta pga. överhettning (den låg på golvet i hallen) så det tog flera dagar att ens få tag i någon som hade kunskap nog för att veta hur man slår igång modemet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Om man får napp så ........ man? Ragga, fiska, styra whatever.

Menade mer vad du menade med "billgare" ragg men de andra har redan svarat på det så, never mind.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shelter:

Är det verkligen XP det där? Ser ut som Windows 2000 tycker jag men det är ditt tema som spökar i kombination med IE.

Apropå IE, den där webbläsaren ger mig rysningar, aldrig gillat IE men den var fan inte rolig på den tiden.

Ja just det, du har fanimig rätt det är Windows 2000. Jag glömde bort att det oxå fanns!

Jag kände inte till Firefox på den tiden (fanns det ens då?).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Netscape var det då liite före firefox.

många kvällsskift på jobbet las på lunar på den tiden, moddade i en några forum på litteraturhörnet och var allmänt nyttig.

För min del var Lunar det första riktigt roliga communityn, innan det var det bbs:er och det fastnade jag aldrig riktigt för.

*kjam*

Permalänk
Medlem

Någon som kommer ihåg mc_tjej eller liknande? Hade typ 500.000 inlägg i sin gästbok. Så avis man var..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.