Permalänk
Medlem

Dreamhack, billig läsk?

Ja asså nu ska man till Dreamhack för första gången och jag har ju hört från polare att det finns typ ICA Maxi bredvid med bra sortiment på läsk sådär runt DH tid. Är detta något ni rekommenderar eller är det dyrt där?

Förlåt om jag postar i fel ämne men kunde inte posta i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaikeN:

Ja asså nu ska man till Dreamhack för första gången och jag har ju hört från polare att det finns typ ICA Maxi bredvid med bra sortiment på läsk sådär runt DH tid. Är detta något ni rekommenderar eller är det dyrt där?

Förlåt om jag postar i fel ämne men kunde inte posta i övrigt.

Aldrig varit där, men kan inte tänka mig att Maxi höjer sina priser under DH.
Iallafall inte till "hutlösa priser"

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Det är väl som vanliga priser på en stormarknad? Det vill säga finns budgetläsk för en 3 spänn burken osv.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte oroa dig för priser i alla fall. Inom dvh höjer man inte priserna under en så stor händelse. Om man gör något överhuvudtaget så marknadsför man sig till rätt målgrupp med någon form av lockpris. Annars agerar man som vanligt och bemannar upp sin verksamhet för att täcka det tillfälligt höjda kundunderlaget. Vilket är mer troligt när det gäller målgruppen datornördar.

Permalänk
Medlem

Du har en Willys på andra sidan motorvägen. Det är standardrutin att åka kundvagn nerför backen och sen handla några flak per gubbe.

Permalänk

Rekommenderar definitivt att dra till Willys och handla på sig diverse. Dra dock inte dit direkt första dagen för då är det alltid så sjukt mycket folk där.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

rekommenderar att dricka läsk i måttliga mängder och dricka vatten istället! du kommer orka bra mycket mer då

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Drick vatten istället. Munnen mår inte bra av en massa kolsyra och du kommer bara känna dig snuskigare om du dricker 3L sockrad vätska per dag. Ät något från salladsbaren istället för en pizza, etc. Tuggummi istället för chips. Då sparar du slantar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Drick vatten istället. Munnen mår inte bra av en massa kolsyra och du kommer bara känna dig snuskigare om du dricker 3L sockrad vätska per dag. Ät något från salladsbaren istället för en pizza, etc. Tuggummi istället för chips. Då sparar du slantar.

Haha pojken ska på dreamhack för första gången, låt honom få dricka sig läsk och njuta av sin pizza Tråkig kan man vara de övriga dagarna på året.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaikeN:

Ja asså nu ska man till Dreamhack för första gången och jag har ju hört från polare att det finns typ ICA Maxi bredvid med bra sortiment på läsk sådär runt DH tid. Är detta något ni rekommenderar eller är det dyrt där?

Förlåt om jag postar i fel ämne men kunde inte posta i övrigt.

ha' så kul!

själv var jag på mitt första dreamhack för 16 år sedan

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

haha tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar www.matsmart.se annars, brukar finnas ganska billigt där.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du tröttnar på Willys kan jag tipsa om NetOnNets lagershop. Ligger 6-7 minuters gångväg bort från Elmia, de brukar ha diverse läsk och energidryck på flak. Har för mig 24 burkar Pepsi kostar 79kr, har ingen riktig uppfattning om det är billigt eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com