Sleeping Dogs-utvecklaren United Front Games stängs ned

Permalänk
Melding Plague

Sleeping Dogs-utvecklaren United Front Games stängs ned

Rapporter från flera håll pekar nu på att spelstudion United Front Games lagts ned, mitt under utvecklingen av deras nya spel Smash + Grab.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt! Jag gillade Sleeping Dogs väldigt mycket och nu är hoppet om en tvåa i princip noll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Så går det när man låter pengar pengar och aktieägare bestämma allt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Kan låta som jag är hård mot Steam nu, men jag tycker steam ska ge pengarna tillbaka.
Varför? För att det sätter press på Steam att strypa åt Early Access. Vilket i min mening har blivit en svart fläck i spelvärlden. Tanken är god och de som sköter sig borde gynnas, så är inte fallet i dag.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så går det när man låter pengar pengar och aktieägare bestämma allt.

Fördärvligt att folk, lokaler och utrustning inte är gratis!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Kan låta som jag är hård mot Steam nu, men jag tycker steam ska ge pengarna tillbaka.
Varför? För att det sätter press på Steam att strypa åt Early Access. Vilket i min mening har blivit en svart fläck i spelvärlden. Tanken är god och de som sköter sig borde gynnas, så är inte fallet i dag.

Kan inte annat än att bara instämma!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Casper_83:

Kan låta som jag är hård mot Steam nu, men jag tycker steam ska ge pengarna tillbaka.
Varför? För att det sätter press på Steam att strypa åt Early Access. Vilket i min mening har blivit en svart fläck i spelvärlden. Tanken är god och de som sköter sig borde gynnas, så är inte fallet i dag.

Jag tycker det låter rimligt.
Man köper en vara av återförsäljaren Steam som de sedan inte levererar. Borde ju kunna ge pengarna tillbaka tycker man.
Hade svensk lagstiftning gällt så hade Steam inte kunnat friskriva sig från återförsäljaransvaret, men nu är det ju det halvt laglösa nätet Valve agerar på så det där kommer de väl undan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Fördärvligt att folk, lokaler och utrustning inte är gratis!

Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte exakt hur Ozzed tänker kring det här, men jag är böjd att hålla med honom lite. Idag är allt så extremt kortsiktigt, snabba pengar och ingen uthållighet, även om det också finns gott om långsiktiga investerare/eldsjälar så klart.

Förstå mig inte fel nu, jag är själv väl bekant med att driva eget med alla svårigheter som att få kassan att gå ihop etc.

Nu är det väl ingen förutom de på United Front Games som vet iofs, men inte omöjligt att de blödigt länge och slitit så mycket det gick, och nu gick det bara inte längre för alla parter inblandade.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Kan låta som jag är hård mot Steam nu, men jag tycker steam ska ge pengarna tillbaka.
Varför? För att det sätter press på Steam att strypa åt Early Access. Vilket i min mening har blivit en svart fläck i spelvärlden. Tanken är god och de som sköter sig borde gynnas, så är inte fallet i dag.

Eller så kan man läsa på vad Early Access faktiskt innebär. Håller inte alls med om att det är en "svart fläck på spelvärlden". Hittills har jag inte blivit blåst och då har jag ändå köpt ett 10-tal olika Early Access-spel. Det enda jag gjort är att läsa på om utvecklarna, spelet och stoppat ett blött finger i luften. Verkar vara poppis att tracka ner på indie/early access-utvecklare på många forum och vurma för AAA-spel. Det kan jag inte alls förstå men så har jag också ett sår i hjärtat som heter Aliens: Colonial Marines.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag tycker det låter rimligt.
Man köper en vara av återförsäljaren Steam som de sedan inte levererar. Borde ju kunna ge pengarna tillbaka tycker man.
Hade svensk lagstiftning gällt så hade Steam inte kunnat friskriva sig från återförsäljaransvaret, men nu är det ju det halvt laglösa nätet Valve agerar på så det där kommer de väl undan.

Du tvingas inte till att använda Steam för köpa spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Eller så kan man läsa på vad Early Access faktiskt innebär. Håller inte alls med om att det är en "svart fläck på spelvärlden". Hittills har jag inte blivit blåst och då har jag ändå köpt ett 10-tal olika Early Access-spel. Det enda jag gjort är att läsa på om utvecklarna, spelet och stoppat ett blött finger i luften. Verkar vara poppis att tracka ner på indie/early access-utvecklare på många forum och vurma för AAA-spel. Det kan jag inte alls förstå men så har jag också ett sår i hjärtat som heter Aliens: Colonial Marines.

Håller med helt. När man köper ett early access spel så köper man spelet som det är då i min mening, om man inte kan acceptera det så ska man inte köpa early access spel. Om man ändå köper ett early access spel med förväntningen att spelet kommer att ha stora förändringar och kommer lanseras skarpt... well.. det är en risk man tar då.

Ovan gäller för om de som köpt early access fortfarande har tillgång till spelet i sitt bibliotek, om det tagits bort därifrån så kan jag hålla med att de borde få pengarna tillbaka då de inte längre har varan. Men hur det är med det vet jag inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rawet:

Du tvingas inte till att använda Steam för köpa spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Näe det hoppas jag inte någon tror

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Du tvingas inte till att använda Steam för köpa spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ingen som tivingas att köpa något av någon. Med den logiken så har ingen som säljer nåt något ansvar alls.

Får man inte den vara man betalt ska man ha pengarna tillbaka, oavsett om det är Steam, Ellos eller Webhallen vi pratar om. Trots att ingen tvingat en att handla.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Skrivet av Durkadur:

Eller så kan man läsa på vad Early Access faktiskt innebär. Håller inte alls med om att det är en "svart fläck på spelvärlden". Hittills har jag inte blivit blåst och då har jag ändå köpt ett 10-tal olika Early Access-spel. Det enda jag gjort är att läsa på om utvecklarna, spelet och stoppat ett blött finger i luften. Verkar vara poppis att tracka ner på indie/early access-utvecklare på många forum och vurma för AAA-spel. Det kan jag inte alls förstå men så har jag också ett sår i hjärtat som heter Aliens: Colonial Marines.

Early Access ska väl vara för att det finns en tanke att det ska bli ett färdigt spel. (Vilket jag supportar)
Inte att lock folk att köpa med fina bilder och visa något som ger sig ut att vara fantastiskt, utan tanke på att det ska bli klart.

Ber om ursäkt om jag var oklar.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Tråkiga nyheter. Sleeping dogs var i min mening ett överraskande bra spel, vilket gör det hela extra trist.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Kan låta som jag är hård mot Steam nu, men jag tycker steam ska ge pengarna tillbaka.
Varför? För att det sätter press på Steam att strypa åt Early Access. Vilket i min mening har blivit en svart fläck i spelvärlden. Tanken är god och de som sköter sig borde gynnas, så är inte fallet i dag.

Håller med.

Early Access är rent ut sagt spelbranschens dynga. Alla borde hålla sig långt borta från Early Access (oavsett om man litar på utvecklaren eller inte) av den enkla anledning att man inte bör gynna modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag tycker det låter rimligt.
Man köper en vara av återförsäljaren Steam som de sedan inte levererar. Borde ju kunna ge pengarna tillbaka tycker man.
Hade svensk lagstiftning gällt så hade Steam inte kunnat friskriva sig från återförsäljaransvaret, men nu är det ju det halvt laglösa nätet Valve agerar på så det där kommer de väl undan.

Svensk lag gäller i Sverige. Däremot kanske folk inte orkar driva processen. En sak de har i tex usa som vi saknar är att flera individer kan driva en process tillsammans mot ett företag och då är det lättare för konsumenter. Jag råder er som köpt och inte fått pengar tillbaka från steam att kontakta allmänna reklamationsnämnden http://www.arn.se/ eller konsumentverket http://www.konsumentverket.se/Om-oss/Kontakt/ för tips / rådgivning.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Durkadur:

Eller så kan man läsa på vad Early Access faktiskt innebär. Håller inte alls med om att det är en "svart fläck på spelvärlden". Hittills har jag inte blivit blåst och då har jag ändå köpt ett 10-tal olika Early Access-spel. Det enda jag gjort är att läsa på om utvecklarna, spelet och stoppat ett blött finger i luften. Verkar vara poppis att tracka ner på indie/early access-utvecklare på många forum och vurma för AAA-spel. Det kan jag inte alls förstå men så har jag också ett sår i hjärtat som heter Aliens: Colonial Marines.

Är du helt säker? Exempelvis DayZ, som många köpte när spelet släpptes stand-alone på Steam räknas som en död tutek idag.

Skrivet av Rawet:

Du tvingas inte till att använda Steam för köpa spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på att Valve med Steam så gott som har monopol vad gäller spel på PC idag så är du tvungen att använda Steam. En del spel släpps även på andra plattformar men det är långt ifrån alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Early Access ska väl vara för att det finns en tanke att det ska bli ett färdigt spel. (Vilket jag supportar)
Inte att lock folk att köpa med fina bilder och visa något som ger sig ut att vara fantastiskt, utan tanke på att det ska bli klart.

Ber om ursäkt om jag var oklar.

Håller med.

Något jag sett mer på senaste är att många bra Early Access spel faktiskt visat sig bli spel som fortsätter att utvecklas även efter de lämnat det stadiet.
Ett ex är Kerbal Space Program, som faktiskt fortfarande får massa nytt material med 1.2 (och de lämnade med 1.0). Tycker det är riktigt kul spel som är perfekt ex på hur Early Access ska vara.

Så jag ser Early access som något positivt, men det är mycket lätt att missbruka.
I fallet där en studio inte utvecklar det, utan bara lägger ner det... så kan jag också tycka att man ska kräva pengarna tillbaka, då du köper ett spel som ska utvecklas, och om de väljer att lägga ner det, utan att det är pga konkurs, så har de ju inte levt upp till deras del av köpet.

Om det går i konkurs.. så är det som det är. Då får man ser det som en förlust, då man köpt ett icke färdigt spel, och det helt enkelt har skett något utanför utvecklarens kontroll. Lika så om det utvecklas till ett spel du inte gillar. Du har ju köpt det utan förutsättningar, med tydliga notiser på att det kan komma att ändras med tiden.

Eftersom det i detta fallet vi inte vet vad som har hänt, så får det väl återstå att se.

Permalänk
Inaktiv

10721a"]
Håller med.

Early Access är rent ut sagt spelbranschens dynga. Alla borde hålla sig långt borta från Early Access (oavsett om man litar på utvecklaren eller inte) av den enkla anledning att man inte bör gynna modellen.
[/quote]

Instämmer. Valve blev så sugen på att kopiera Kickstarter att de gjorde en egen variant.

Det gör det lätt för oansvariga spelutgivare att plocka ut pengar från kunder utan att behöva göra klart sin produkt. Finns många exempel på när dessa crowdfunding/tiggerier misslyckas att folk borde vara försiktigare med deras pengar.

Valve som plattformsägare måste ta ansvar för sin plattform. Som det nu är så går det utan problem att ta pengarna och dra.

Utvecklare som spel efter spel förlitar sig på att tigga fram pengar och inte ordnar finansiering själva borde portas. Lösningen bör om något vara för nya aktörer, inte (mer eller mindre) kända namn som vill leka med andras pengar.

Personligen undviker jag detta så gott det går. Underlättar att de flesta spelen ändå är ointressanta för min del. Sedan ser jag early access som värsta formen av förbokning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

10721a"]
Håller med.

Early Access är rent ut sagt spelbranschens dynga. Alla borde hålla sig långt borta från Early Access (oavsett om man litar på utvecklaren eller inte) av den enkla anledning att man inte bör gynna modellen.
[/quote]

Det är ju inte fel på Early Access. Felet är ju att det går att utnyttja för att slippa ge pengarna tillbaka för ett icke fullbordat spel.
Early Access går ut på att man ska vänta sig ett fullbordat spel efterhand, men om inte lagen tycker det förvånar mig inte.
Lagen är befriad från logik.

Egentligen så skulle helst företagen Tvingas göra färdigt spelen. Från och med folk börjat köpt det på Early Access. För har man lovat en sak ska man också tvingas slutföra det. Gör dom inte det bör företagen få böta för vilselett köpare och brutet löfte samtidigt som dom tvingas ge tillbaka alla pengar plus skadestånd för arbetet och tiden det i genomsnitt tar att köpa ett spel vilket inte är mycket men ändå. 100% rättvisa till folket!

Sen tyckte jag sleeping Dogs Två verka bli intressant efter dom bytta bort den halv trötta karaktären från ettan.
Specielt Smash + Grab, hade förmodligen köpt det, men nu får man väl leta efter pirat kopia om man ska få åtminstone en icke färdig variant.

Permalänk
Medlem

Free to play spelet Dead island epidemic (early access) rabatterade och körde rea efter rea för att sedan stänga spelet, där va det supermånga som köpt character packs.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av IceDread:

Svensk lag gäller i Sverige. Däremot kanske folk inte orkar driva processen. En sak de har i tex usa som vi saknar är att flera individer kan driva en process tillsammans mot ett företag och då är det lättare för konsumenter. Jag råder er som köpt och inte fått pengar tillbaka från steam att kontakta allmänna reklamationsnämnden http://www.arn.se/ eller konsumentverket http://www.konsumentverket.se/Om-oss/Kontakt/ för tips / rådgivning.

Det där är så jädra svårt. Svenska skatteregler gäller inte alltid exempelvis ;). Frågar man Steam och ser var de betalar skatten så gjordes ju köpet inte i Sverige. Och komersiella TVkanaler har kunnat göra reklam för alkohol för svenska kanaler med svenskbetalande kunder där sändningarna skett från England trots vår våra lagar mot den typen av reklam.
Fast det bör samtidigt kunna vara som du säger. Det där är svårt att avgöra i förväg vad som glider igenom och vad som inte gör det när det kommer till tjänster online...
Oavsett så är ditt råd sunt. Hör av er till ARN i de här fallen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt...

Jag som tyckte dom gjorde så bra spel som Sleeping Dogs, GTA klonade kinesiska världens GTA spel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så går det när man låter pengar pengar och aktieägare bestämma allt.

Japp, för att man behöver inte ha lön för att betala hyran mm. Hyresvärden går självklart med på att låta en bo gratis bara för att man lever ut sin passion! Denna underbara värld!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Japp, för att man behöver inte ha lön för att betala hyran mm. Hyresvärden går självklart med på att låta en bo gratis bara för att man lever ut sin passion! Denna underbara värld!

Ja, för det finns ju ingenting som heter investering, nej självklart inte. Allt måste vara lönsamt från start annars ska man lägga ner och ge alla sparken

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, för det finns ju ingenting som heter investering, nej självklart inte. Allt måste vara lönsamt från start annars ska man lägga ner och ge alla sparken

Fast nu släpptes ju det senaste spelet 2012 om man får tro artikeln. 4 år senare lägger de ner för att investerarna troligen inte tror att det kommer ge frukt att pumpa in ytterligare pengar..

Så på 4 år kan man ju tycka att man borde ha lyckats producera något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Fast nu släpptes ju det senaste spelet 2012 om man får tro artikeln. 4 år senare lägger de ner för att investerarna troligen inte tror att det kommer ge frukt att pumpa in ytterligare pengar..

Så på 4 år kan man ju tycka att man borde ha lyckats producera något?

Jo, fast att lägga ner en studio mitt i en spelutveckling är ju bara dumt. Det betyder ju att lokalhyror, löner, inventarier osv har brännts pengar på utan att man någonsin kommer få igen dem i form av intäkter från spelet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jo, fast att lägga ner en studio mitt i en spelutveckling är ju bara dumt. Det betyder ju att lokalhyror, löner, inventarier osv har brännts pengar på utan att man någonsin kommer få igen dem i form av intäkter från spelet.

Eller så är det det bäst du kan göra i en dålig situation.
Kan ju ligga några olika orsaker till varför man valt att lägga ner.
Men säg att det är för att studion inget mer kapital har efter tidigare spel, eller att deras finansiärer inte vill skjuta till med nytt kapital för att fortsätta. Då är de troliga orsakerna att det är för lång tid kvar till skarpt släpp eller att man bedömt kvaliteten som dålig.
Investerare gör då bedömningen att de förlorar mindre pengar på att avveckla nu och kanske sälja visa delar till andra bolag än att driva det vidare och förlora ännu mer pengar som de vid en eventuell lansering kanske inte ens får tillbaka. Svårare är det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Tråkigt! Jag gillade Sleeping Dogs väldigt mycket och nu är hoppet om en tvåa i princip noll

Skrivet av Casper_83:

Kan låta som jag är hård mot Steam nu, men jag tycker steam ska ge pengarna tillbaka.

Här finns för lite information i fallet!
Givet att United Front är försatt i konkurs eller motsvarande och att utvecklingen av det nya spelet har kommit en bit på vägen så finns en klar möjlighet att rättigheterna till spelet säljs och en annan utvecklare tar över. (Om det är bättre eller sämre för spelet får framtiden utvisa.)

Om de som tidigare kunnat spela beta-versionen via Steam nu plötsligt inte kan det så finns tre vettiga alternativ:
1A. Återuppta möjligheten för dem som har köpt licens att fortsätta spela via Steam. (Det alternativ som gäller om/när ägarskapet ändras. Steam vill nog ha löpande betalt av rättighetsinnehavaren.)
1B. Beta-versionen görs tillgänglig för spel lokalt utan inblandning från Steam. (Kräver minst en patchning som konkursförvaltaren får se till utvecklas.)
2. Om spelet varaktigt ska dras tillbaka helt så finns läge att återbetala en del av den summa som användarna betalat. Jag tror dock att det blir svårt att få mer än smulor ur konkursboet.