Applikation för Ljudinspelning

Permalänk
Medlem

Applikation för Ljudinspelning

Hej,

Hoppas jag valt rätt forumdel för detta.

Jag skulle behöva hjälp med att spela in både in och utljud från datorn.

Använder jag en vanlig ljudinspelare så får jag bara med ljudet från mikrofonen, men inte ljudet som kommer från datorns högtalare.

Behöver jag en speciell applikation eller behöver jag göra någon inställning?

Tack på förhand.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Skulle Audacity kunna fungera kanske?

www.audacityteam.org/

/Mvh Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

@Dennis55:

Tack för det. Jag har nu löst att kunna spela in både in/ut. Genom att använda nån typ av loopfunktion i Audacity.

Har ett "litet" problem som återstår. Och det är att jag får ett eco på min röst med nån 10dels sekunds fördröjning. Verkar dock inte som det går att få bort detta.

Har någon tips så mottages det tacksamt.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hultent3:

@Dennis55:

Tack för det. Jag har nu löst att kunna spela in både in/ut. Genom att använda nån typ av loopfunktion i Audacity.

Har ett "litet" problem som återstår. Och det är att jag får ett eco på min röst med nån 10dels sekunds fördröjning. Verkar dock inte som det går att få bort detta.

Har någon tips så mottages det tacksamt.

Prova att inte skicka ljud från mikrofonen till högtalarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Prova att inte skicka ljud från mikrofonen till högtalarna.

Detta var min tanke. Dock har jag ingen aning om vart man kan göra en sådan inställning utan att koppla bort micken helt.

Idéer?

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

nu vet inte jag inte vad du har ljudkort. I studio/inspelnings sammanhang vill man ha ett ljudkort med fördröjning( Latency) på mindre än 8 millisekunder. dom flesta "vanliga" ljudkort har en fördröjning som är mer via input(mikrofon). Det finnes en universal ljudkorts drivrutin som kan hålla nere Latency.
du kan pröva Asio4all (http://www.asio4all.com/) det kanske kan funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nagard:

nu vet inte jag inte vad du har ljudkort. I studio/inspelnings sammanhang vill man ha ett ljudkort med fördröjning( Latency) på mindre än 8 millisekunder. dom flesta "vanliga" ljudkort har en fördröjning som är mer via input(mikrofon). Det finnes en universal ljudkorts drivrutin som kan hålla nere Latency.
du kan pröva Asio4all (http://www.asio4all.com/) det kanske kan funka.

Tack. Det är ett standardkort. i en HP probook. Så förmodligen inget avancerat. Finns inte Stereomix heller som jag förstått hade underlättat en hel del.

Ska testa drivrutinen. Tack!

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hultent3:

Tack. Det är ett standardkort. i en HP probook. Så förmodligen inget avancerat. Finns inte Stereomix heller som jag förstått hade underlättat en hel del.

Ska testa drivrutinen. Tack!

Du kan titta i de program du använder förutom Audacity om de har några ljudinställningar, Virtual audio cable kan också vara nått att prova.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.