Spelar folk fortfarande Diablo 2?

Permalänk

Spelar folk fortfarande Diablo 2?

Hej!

Har nyligen dragit igång D2 igen efter att Blizzard har uppdaterat spelet att stödja W10 samt drog igång en ny ladder-säsong i maj. Hade varit kul om det fanns andra som också lirade Hade kunnat tradea grejer o köra lite cow runs och annat skoj ihop

Adda "martingomez" på Bnet

Jag kör som sagt ladder, har en level 87 lightning sorc

Permalänk
Medlem

Brukar bli att jag installerar spelet och kör en hc-karaktär en sisådär vart tredje år.. Ryktas ju om D2 remake med, när mer info om det kommer så lär det bli en ny installation för att fräscha upp innan.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToWelie89:

Hej!

Har nyligen dragit igång D2 igen efter att Blizzard har uppdaterat spelet att stödja W10 samt drog igång en ny ladder-säsong i maj. Hade varit kul om det fanns andra som också lirade Hade kunnat tradea grejer o köra lite cow runs och annat skoj ihop

Adda "martingomez" på Bnet

Jag kör som sagt ladder, har en level 87 lightning sorc

Såg dig online igår!

Jag började precis igen, addar dig gärna, skulle behöva lite hjälp med boost (A)

Permalänk

@Zebzer: Jaså? Okej nice adda mig då. Är säkert online ikväll igen

Permalänk
Medlem

Bara pumpa

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hörde att Blizzard släppt nya patcher till Diablo 2, stämmer det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd

Nej, inte jag..efter dessa ladder resets så tappar man lusten att spela spelet.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Nej, inte jag..efter dessa ladder resets så tappar man lusten att spela spelet.

Precis tvärtom för mig, alltid skönt med ett fräscht ekosystem!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Hörde att Blizzard släppt nya patcher till Diablo 2, stämmer det?

Patcharna är väl för att spelet ska funka i fullskärm på nyare OS som Windows 8 och 10

Patch 1.14D
http://ftp.blizzard.com/pub/diablo2exp/patches/PC/LODPatch_11...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@AMD-FX:

Ok ! Tack

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Spelar inte just nu men kollar mycket D2 på twitch.tv, så spelet är fortfarande vid liv, precis som warcraft3

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Själv kan jag inte längre spela Diablo då jag nästan somnar efter en halvtimme. Spelet är ju inte alltför varierande precis. Bara att inse att man håller på att bli för gammal för spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@ToWelie89: Japp var inte allt för många inne på den svenska chatt kanalen

Tog mig genom Normal på "vanligt" vis istället, men Nightmare vill jag gärna ha hjälp med om du orkar vill och kan!

Försöker komma ihåg mina lösenord till d2jsp för att köpa lite gear men det visade sig svårare än jag trott haha!

Permalänk

@Zebzer: Kan boosta dig igenom NM och HELL på nolltid ifall du vill

Permalänk
Medlem

@ToWelie89: Är inne nu har du tänkt spela nått?

Permalänk

@Zebzer: Är inne nu Blev sent idag

Permalänk
Medlem

@ToWelie89: Lungt :D, försökte hitta nån annan som hade lust att hjälpa mig genom nightmare, men det visade sig vara näst intill omöjligt.. alla jag frågade ville ställa upp men det var ingen av dom som spelade ladder :S

Permalänk

@Zebzer: Nästa gång jag är online så hjälper jag dig ^^ Tar ingen tid alls nästan för mig att boosta igenom NM.

Permalänk
Medlem

@ToWelie89: Topp! ska försöka lira lite ikväll tänkte jag!

Permalänk

Har själv inte spelat diablo 2 på 10+år och tänkte pröva på slashdiablo nästa ladder reset som är lördag 22 oktober. Någon som brukar spela där?

https://www.reddit.com/r/slashdiablo/comments/lpgtw/slashdiab...

Permalänk
Medlem

Spelar emellanåt, kanske gör en eller två nya gubbar om året. Får lite feeling då och då... men som småbarnsförälder har man inte alltid tiden eller orken, så i många fall försvinner karaktärerna efter tre månaders inaktivitet... men helvete vad man har mosat d2 under sina dagar. Fantastiskt spel!

Permalänk
Medlem

Började lira för några dagar sen, efter ett par års uppehåll, ganska tomt i swe-1 channeln!

Nickar Vildhasse

Permalänk

Fick igång det idag på min MacBook...=)

Går det även att sparka igång Lord of Destruction (till Mac)?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

@ToWelie89: någon gång återvänt till det under kortare perioder men det var några år sedan nu, rekommenderar i så fall path of exile som likt d2 också kräver att du har en plan och inte bara flummar på och allt är ändå ok, det var en viktig och rolig del som många lir har tappat.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har ingen ork att spela mer den här säsongen, om någon needar lite items så säg till. Typ wartravs, enigmas, mara, osv.

Permalänk

@SueCia: Hade JÄTTEGÄRNA tagit en mara

Mitt acc-name på BNET är martingomez

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToWelie89:

@SueCia: Hade JÄTTEGÄRNA tagit en mara

Mitt acc-name på BNET är martingomez

Styr upp det ikväll, är på jobbet nu

Permalänk

@SueCia: Okej toppen jag kan se till att vara online och vara i swe-1 chatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToWelie89:

@SueCia: Okej toppen jag kan se till att vara online och vara i swe-1 chatten

Kom precis ihåg det här, är du redo?

Permalänk

@SueCia: Fan jag missade det tyvärr