Koppla en Fender Rumble 15 in i datorn.

Permalänk
Medlem

Koppla en Fender Rumble 15 in i datorn.

Hej
Jag skulle vilja koppla min Fender Rumble 15 in i datorn med hjälp av en aux sladd. Fender Rumble 15 . När jag kopplar in den i datorn så låter den ingenting. När jag sedan går in på Uppspelningsenheter så står det att just det utaget i datorn används, sen så tryckte jag på testa och det var helt knäpp tyst. Undrar vad jag ska göra. Om det är någon mjukvara? Att jag kopplat fel? o.s.v
Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

Du använder Aux In-ingången va? Har du provat att koppla den till mobilen istället för att se om det funkar då?

Permalänk
Medlem

@andropen: Det hörs inget i högtalern då heller. Så det är troligtvis något fel med förstärkaren?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lennoz:

@andropen: Det hörs inget i högtalern då heller. Så det är troligtvis något fel med förstärkaren?

Ger utgångarna signal om du ansluter lurar där ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ger utgångarna signal om du ansluter lurar där ?

Ja det gör de!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lennoz:

Ja det gör de!

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, aux in går direkt till slutsteget enligt blockschemat på den så det borde bli ljud om kabeln är hel och inte Fendern är trasig, kan du kolla om kabeln är ok på nått sätt ? Är den ok så är det nog nått fel på fendern.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Ja det fungerar som det ska då är det helt enkelt fel på fendern