Permalänk

Gaming headset, vilken?

Tjohej!

Söker gaming headset för billig peng, då min nuvarande Corsair vengeance nånting, har slutat funka.

Ehm finns det vettig headset för runt 500kr? Söker inte någon ultra ljud då jag har redan ett bra set med högtalare för film och musik.
Det ska bara vara för spel och ha en balanserad ljud. Ser att det finns en del runt 500krish-600krish, men vilken är bäst bang får tha möney?

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Forumledare

@farthållaren: *tråd flyttad*

Jag tror du kan få fler svar här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@farthållaren
Passa på!!! https://www.komplett.se/product/900100/datorutrustning/headse...

Du får nog inge bättre för dom pengarna. Mikrofonen tror jag är rätt så kass men den funkar. Du får som inte så mycket för en femhunka.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

@heatm:

Kanoners, blev en Void...ljudet har blivit bättre på billiga headset nu för tiden jämfört med flera år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farthållaren:

@heatm:

Kanoners, blev en Void...ljudet har blivit bättre på billiga headset nu för tiden jämfört med flera år sen.

Jo det är sant. Konkurrens är bra för oss konsumenter. Var lite orolig över micken och att den kanske inte gick att ställa in som man vill. Får du mycket "blåsljud" när du pratar i den? Går ju att modda micken om så är fallet.

Det bästa är ju att det var ett USB-headset så du får dolby headphone samt att ditt inbyggda ljudkort inte sabbar ljudet. Skoj om du är nöjd och gött att passa på när komplett gick på rea mayhem. För sååå billiga är dom inte. Definitivt mellanklass.

Sen kan du ju använda adaptern till alla lurar som har ett analogt jack. Så det är inte fel.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

@heatm:

Jag har inte använt micken ännu, brukar inte använda det så ofta heller. Så brukar inte bry mig om ljudkvaliten så mycket.

Men ljudet från lurarna annars är bra djup och fin ljud. Men man får kanske fixa egen EQ för bästa ljudet. Gillar att man kan ändra EQ så pass att det passar dina behov. Vissa hörlurar så blir det inte så stor skillnad på när man använder EQ.

Definitivt en bra uppgradering från en corsair vengeance. Med tanke på att de kostade över tusenlappen när jag köpte de. Nu under tusenlappen så har du bättre ljud.

Adaptern är bra, det bästa är att man kan koppla lurarna till vad som helst med 3.5mm kontakten.

Permalänk
Medlem

@farthållaren: Jag använder EQ rätt ofta plus att jag alltid använder SBX, som är en variant av headphone surround typ Dolby headphone som du fick iom USB-dongeln. Det är skoj att ändra EQ beroende på humör sen är headphone surround det bästa sen skivat smör i min mening. Tills dess att vi får riktigt positioner ljud med hjälp av ray tracing så är mjukvarualternativ likt SBX eller Dolby det enda alternativet för att slippa höra ljud från vänster i enbart vänster hörlur, som ren stereo ofta innebär.

Skoj att du verkar nöjd iaf.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770