Battlefield 1 Problem - Någon som har liknande?

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 Problem - Någon som har liknande?

Godkväll! Nu är jag riktigt trött på detta, så nu bestämde jag att styra mig hit till er. Jag skaffade mig Battlefield 1 och jag förväntade mig att det skulle fungera utan några större problem. Men nej det går knappt spela det på min dator! Jag får konstant spiklaggs oavsett på vilken grafik jag kör. Det enda som hjälper mig mot spiklaggs är när jag ändrar "Resolution Scale" till de lägsta.. Problemet är att CPU går till 100% Användning, ja har försökt ändra prioritet men det blir inga ändringar. Ja har stängt ner allt, men utan effekt. Min CPU Användning blir liksom 100% när ja spelar Battlefield...

* GTX 970 G1
* Intel i5 4690K - 4,2 Ghz
* 16GB RAM 2400MHZ
* SSD

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Är det samma problem som i detta klipp?

https://www.youtube.com/watch?v=HYb1cR-zXaY

Hur jag än vred och vände på alla möjliga settings så hade jag fortfarande dessa fryslagg.. Jag har ett MSI 970 och i7-4790k 4ghz.

Det som hjälpte för mig var att återställa Windows 10 (den snabba vägen)

Nu kör jag spelet på ultra och kan dessutom streama

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinkie:

Är det samma problem som i detta klipp?

https://www.youtube.com/watch?v=HYb1cR-zXaY

Hur jag än vred och vände på alla möjliga settings så hade jag fortfarande dessa fryslagg.. Jag har ett MSI 970 och i7-4790k 4ghz.

Det som hjälpte för mig var att återställa Windows 10 (den snabba vägen)

Nu kör jag spelet på ultra och kan dessutom streama

EXAKT SAMMA FEL JA! Riktigt irriterande! JA har skit bra FPS , men lagget är PRECIS som i videon! Dessutom har jag Windows 7! Hur ska ja lösa det :/ Ska ja formatera hårddisken? Har tänkt på det faktiskt... Men min SSD är relativt nytt ändå..

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

@CreativeX: Jag visste ju inte alls vart felet låg. Funderade först på om det var min vanliga HDD som var för långsam och inte pallade med. Så jag förde över spelet till SSDn men det var samma skit där också. Hade också tankar på om det var PSUn som inte krämade på tillräckligt.

Men förmodligen var det något lurt i Windows någonstans som gjorde att jag fick dessa fryslagg, om det nu var virus eller nåt annat det har jag ingen aning om. En återställning räckte för mig, så jag kan inte säga så mycket mer än så ^^

Hade också väldigt bra fps när lagget väl inte var där. Sprang runt med ca 150 fps och sen helt random var jag nere på 0-20 fps i några sekunder vilket gjorde mig satans frustrerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinkie:

@redmike: Jag visste ju inte alls vart felet låg. Funderade först på om det var min vanliga HDD som var för långsam och inte pallade med. Så jag förde över spelet till SSDn men det var samma skit där också. Hade också tankar på om det var PSUn som inte krämade på tillräckligt.

Men förmodligen var det något lurt i Windows någonstans som gjorde att jag fick dessa fryslagg, om det nu var virus eller nåt annat det har jag ingen aning om. En återställning räckte för mig, så jag kan inte säga så mycket mer än så ^^

Hade också väldigt bra fps när lagget väl inte var där. Sprang runt med ca 150 fps och sen helt random var jag nere på 0-20 fps i några sekunder vilket gjorde mig satans frustrerad.

Hehe jag gav mig ett försök och installerade allt på nytt (Windows) Och utan resultat. Får nog bli ny processor imorgon.. en i7-4790K , eftersom ja har Socket 1150

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Hehe jag gav mig ett försök och installerade allt på nytt (Windows) Och utan resultat. Får nog bli ny processor imorgon.. en i7-4790K , eftersom ja har Socket 1150

Tråkigt att det inte räckte! Hoppas det löser sig för dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det ska gå att spela bra med den processor du har. Vad har du för temperatur på processorn när du spelar? Hur mycket RAM-minne har du i datorn? Låter du Windows sköta växlingsfilen eller har du själv bestämt storleken på den?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CreativeX:

Dessutom har jag Windows 7!

troligen det som är problemet
varför spela nya spel på outdatade operativsystem?
då får man ju räkna med att det blir pannkaka

räkna med en 30% fps boost om du byter till win10.
CPU optimeringen i spel är mycket högre från och med win 8.1

sen vet jag inte om det kan bero på att det bara är en i5a utan hyper threading
med i7or och HT så får man även där en boost i dom flesta BF spelen.
jag har själv jämfört

men börja med ett byta upp dig från stenåldern med win7

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinkie:

Är det samma problem som i detta klipp?

https://www.youtube.com/watch?v=HYb1cR-zXaY

Hur jag än vred och vände på alla möjliga settings så hade jag fortfarande dessa fryslagg.. Jag har ett MSI 970 och i7-4790k 4ghz.

Det som hjälpte för mig var att återställa Windows 10 (den snabba vägen)

Nu kör jag spelet på ultra och kan dessutom streama

Har exakt fryslagg.. Har dessvärre en AMD bulldozer som jag misstänker är boven i dramat.
8150, 8gb ram, fury

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det ska gå att spela bra med den processor du har. Vad har du för temperatur på processorn när du spelar? Hur mycket RAM-minne har du i datorn? Låter du Windows sköta växlingsfilen eller har du själv bestämt storleken på den?

Ja köpte ny CPU och det löste problemet. Min förra i5 4690K räckte inte alls. Ja har undersökt problemet, och problemet med den processorn var Kärnorna. 4 Cores 4 Threads, alltså nog för lite för att palla BF. Nu förstår jag varför BF är så petiga med 8 Trådiga CPU's. Nu har jag 4 Core 8 Threads och det flyter på som en dröm. Dessutom har jag inte haft Temperaturs problem, jag kan sånt, och har verkligen undersökt allt, utan resultat! Problemet var 4 Cores "4" Threads!

Jag är övertygad om det, då CPU användningen låg på 98-100%. Och CPU Belastningen har inget med Temp att göra överhuvudtaget heller för den delen så. Visst, Den blir varmare av hög användning. Men Temperaturen kan inte orsaka 100% Belastning dock, som jag då hade
Jag har UNPARKAT , jag har Överklockat, ja har gjort allt, utan effekt. Så det fick bli en ny CPU idag, en i7 4790K med 2x 140MM Fläktar som CPU Kylning.

Slutreslutatet: Flyter på som en dröm på Ultra, och knappt belastad processor!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Ja köpte ny CPU och det löste problemet. Min förra i5 4690K räckte inte alls. Ja har undersökt problemet, och problemet med den processorn var Kärnorna. 4 Cores 4 Threads, alltså nog för lite för att palla BF. Nu förstår jag varför BF är så petiga med 8 Trådiga CPU's. Nu har jag 4 Core 8 Threads och det flyter på som en dröm. Dessutom har jag inte haft Temperaturs problem, jag kan sånt, och har verkligen undersökt allt, utan resultat! Problemet var 4 Cores "4" Threads!

Jag är övertygad om det, då CPU användningen låg på 98-100%. Och CPU Belastningen har inget med Temp att göra överhuvudtaget heller för den delen så. Visst, Den blir varmare av hög användning. Men Temperaturen kan inte orsaka 100% Belastning dock, som jag då hade
Jag har UNPARKAT , jag har Överklockat, ja har gjort allt, utan effekt. Så det fick bli en ny CPU idag, en i7 4790K med 2x 140MM Fläktar som CPU Kylning.

Slutreslutatet: Flyter på som en dröm på Ultra, och knappt belastad processor!

Det finns en uppsjö inlägg om just hög CPU belastning!
Även 4790k,6600k,6700k,

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Det finns en uppsjö inlägg om just hög CPU belastning!
Även 4790k,6600k,6700k,

Kan tänka mig det. Finns väl säkert en lösning, men nu skaffa jag en i7:a så kul för den som lyckas hitta en lösning på CPU'n som ja hade hehe

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att du lyckades lösa det! Nu är det bara att njuta av mästerverket!

Skickades från m.sweclockers.com