Permalänk

Uppgradera eller nytt?

Tja, behöver lite köpråd,
Är de lönt att fortsätta på denna burk eller är de bara att öppna de blå arkivet o trycka ner den där?
Får några extrema fps dorps emellanåt när jag lirar cs go. Datorn används mestadels till youtube betala räkningar o.s.v men så emellanåt så kommer spelbehovet o ja resten känner säkert vissa till.
Är inte i något behov av att köra de på maxad grafik då jag fått köra på låg väldigt länge...

Detta är vad som sitter i burken just nu räcker de med att byta grafikkort?:/

FD Define Mini | AMD Phenom II X4 955 | CM Hyper 212 Plus | MSI 890GXM-G65 | Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | Kingston 240GB SSD System | 1Tb segate lagring | XFX Radeon HD 6850 | 24tum LED BenQ(MAIN) | 22tum LED BenQ"

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Känner du att den inte riktigt orkar med så är det tyvärr en ny burk som gäller i princip. Men jag kan ändå tycka att den borde räcka till det du använder den till.

Processorn du har är många år gammal och inte snabb med dagens mått. Ny processor kan du inte hitta till det moderkortet, och ska du ha nytt moderkort+processor så är det väl med största sannolikhet även nya minnen också (DDR4).

Grafikkortet är väldigt klent med dagens mått. Det går att byta rakt av till ett nyare och snabbare, men det är inte nödvändigtvis att det räcker.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Nja det är väl svårt att uppgradera, då det i slutändan lär bli att i princip byta ut allt, dvs moderkort/ram/cpu/grafikkort.
Om du inte vill lägga ut stora summor så är det väl att titta på begagnat, om du nu bara är ute efter att spela csgo och inte mycket mer så krävs det ju ingen extrem prestanda så det är ju lätt att hitta rätt billigt.

Visa signatur

i7-870 | MSI P55-GD65 | 8gb DDR3 Ram 1600Mhz | Intel X25-m 80GB SSD/Samsung Spinpoint F3 1TB | 2x 6870| Cooler Master 690 II Advanced | Corsair HX 650W | LGW2363D 120hz

Permalänk

@LimpBizkit:
Bygg ny men spara kanske hårddiskar och nätagg om det är 600 eller mer. CPU kylaren kan vara något att spara om den är i bra skick.

Mvh

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk
Medlem

Beror ju ändå på vad du är ute efter när du spelar och vad du tänkt spela efter uppgraderingen. Sitter med en gammal Intel i5 men en uppgradering av gpu gav ändå stor skillnad i grafik inställningar. Dock är ju fps:en inte fantastisk i många spel då cpun agerar flaskhals. Men då jag bara spelar i mån av tid så vill jag ju bara ha en stabil upplevelse.

Kan ju vara värt att börja med gpu och se om det räcker för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har för mig att nätagget är något 550w eller liknande. Cpun köpte jag typ precis när den lanserades så har ett gäng år på nacken...
Som sagt har inga direkta planer på att börja spela något annat då csgo endast är för att fördriva tiden emellanåt. Sen nästan alla nya gpuer har ju displayport utgångar istället för dvi hur fungerar det med mina skärmar? Är ju inte allt för sugen att behöva byta ut dessa också eller räcker de med någon adapter kanske?:)
Har suttit o sneglat lite på en i3 cpu samt ett 1060 3GB men sen har jag läst runt lite här på forumet och det låter ju som att det skall komma ett 1050 som kanske passar mina behov bättre?
Hade tänkt att lägga max 6000kr utan os

Visa signatur

Tjenixen (: