Permalänk
Medlem

@Thomas Torsson: jag kommer använda mig av körskolans mc.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

VA!? Meka med hojen vid slutet av säsongen är väl halva nöjet med motorcykel? Service var 75e mil förstår jag däremot att man tröttnar på.

När säsongen är slut skulle jag vissa säga.
Få saker är så jobbiga som att ha en hoj i delar när vädret är kalas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av glemmy:

När säsongen är slut skulle jag vissa säga.
Få saker är så jobbiga som att ha en hoj i delar när vädret är kalas

Skickades från m.sweclockers.com

Slutet av säsongen är ju ganska luddigt. Har pendlat till jobb in i November men inte blev det några nöjesturer efter jobbet eller på helgen vad jag kan minnas. Vid det laget hade jag inte haft något emot att serva, speciellt då jag har kallgarage och det blir tråkigt att meka när minusgraderna kommer, händerna darrar så man inte orkar vrida en skruvmejsel och metall känns extra kallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Slutet av säsongen är ju ganska luddigt. Har pendlat till jobb in i November men inte blev det några nöjesturer efter jobbet eller på helgen vad jag kan minnas. Vid det laget hade jag inte haft något emot att serva, speciellt då jag har kallgarage och det blir tråkigt att meka när minusgraderna kommer, händerna darrar så man inte orkar vrida en skruvmejsel och metall känns extra kallt.

Sant... lite luddigt. Så lång säsong har jag aldrig haft. Nu har jag året-runt-försäkring så kommer nog köra lite längre in på hösten.

Lite mer OnT:
Nytvättad idag

Sugen på nytt avgassystem, men det är lite dyrt... original ser bra ut men låter inte så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Den här tråden hade jag visst missat. Jag körde Street Triple tidigare men i år var jag sugen på att se hur bra en såndäringa caféräser funkar. Än så länge så har jag inte ångrat mig en enda sekund.

Permalänk
Medlem

Fifan vad najs, klarade kortet igår, så nu får man brumma runt med Yamman.
Så det hann bli en vända till Westerqvarn igår med farsan iaf, kika på fina bilar och hojar.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Hade missat denna tråd tidigare så laddar upp en av mina bilder.

Här är min Diversion XJ6-F, nytvättad påväg ner mot Smögen. Solen skiner, fåglarna kvittrar och....BAAM världens ösregn plus ett vägarbete under ca 5min. Sen kom solen igen och min MC sken inte lika vackert som innan...

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Denna blev det i år! Riktigt skoj, både på bana och på väg

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Här är min fräsiga FZR 600, elegant svartvit
Den är för övrigt till salu.

Permalänk
Medlem

Min R6:a är till 99% färdig. Väntar bara på ett kopplingshandtag i samma färg som bromshandtaget. Annars är jag rätt nöjd, R1 gaffel med CBR1000RR radialok samt matchande bakhjul, 520 kedja, unikt kåpset, bagster, växellägesindikator, Arrow slip-on Ledbaklyse m.m Behöver dock byta framlyktan då en från England inte funkar så bra här.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ¤Reason¤:

Skaffade mig min första hoj igår, en Yamaha Dragstar 1100 -99.
Nu är det bara uppkörningen kvar 1/8.

http://i.imgur.com/NfPjyoz.jpg

Snygg customhoj! Hoppas att det gick bra med uppkörningen. Har själv "lillebror" till din hoj... en Yamaha XV535 Virago av årsmodell 2000 som jag köpte våren 2014 och som jag kört drygt 400 mil med.

Roligt att se en customhoj bland all sport- och touringhojar.

Visa signatur

Besök gärna min egna sida BockenBruse.com
Mitt sista bilinköp TOYOTA YARIS VERSO -03 kanske ingen skönhet men ett bra transportfordon.

Permalänk
Medlem

Bytte från min Triumph sprint st 1050 till en Bmw K1300s -13 hos Alternativ 1 Mc i kalmar, skulle bara in o ta en kaffe o snacka skit så blev det en hoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bocken Bruse:

Snygg customhoj! Hoppas att det gick bra med uppkörningen. Har själv "lillebror" till din hoj... en Yamaha XV535 Virago av årsmodell 2000 som jag köpte våren 2014 och som jag kört drygt 400 mil med.

Roligt att se en customhoj bland all sport- och touringhojar.

Yes uppkörningen gick finnemang, kl 15.00 så hade jag kortet, då var det bara att dra sig över till farsan, rulla undan hans FJR och baxa ut sin egna

Har kört med den nu till och från jobbet denna veckan, kul så klart. hehe
I morgon blir det en sväng till Avesta och hälsa på ett par kompisar, sen ska vi väl åka en lite sväng, och söndag är det Arsenalen i Strängnäs som lockar oss.

Gött att kunna åka nu utan att farsan ska hänga efter en. haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Köpte mig en gs550 -82 för att bygga om till Caferacer. Ska bli roligt att ha något att skruva på igen efter att ha sålt iväg banbilen.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av goga_fett:

http://i66.tinypic.com/212ctgo.jpg

Köpte mig en gs550 -82 för att bygga om till Caferacer. Ska bli roligt att ha något att skruva på igen efter att ha sålt iväg banbilen.

Coolt. farsan har 850 modellen, dock med kåpor osv, fulsnygg är den då. haha
övningskörde med den, trevlig hoj.

Ska bli spännande och se ombyggnatioen sen.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Låt mig presentera Lucifer. En -14 CB1000RA

Lite extra godis som Ermax magkåpa, arrow slipon, R&G Tailtidy,

Sen har jag hugger och singlecut från Ermax beställt.

Blir nog decat rör samt PC5 till nästa säsong. Om jag inte byter hoj ;o)

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Fan vad skoj, frugan är också på G att ta mc nu.
Så får vi se till nästa år om hon åker utan lapp på ryggen.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Här är min Hoj, en Yamaha Xj600 Diversion 1994, kört lite grann iår men ska ta och köra mer nästa år och kanske ta kortet samtidigt

http://imgur.com/a/Uw0jG

Permalänk
Medlem

Fick behålla förra hojen i 4 månader, hoppas på en länge bekantskap denna gång. Yamaha XT660R som pendlarmaskin och framtida potentiell grushoj.

Permalänk
Medlem

Ett stycke Yamaha yzf-r125 som införskaffades för någon månad sen, tog även kortet för 3 veckor sen. Börjar tyvärr bli lite väl kallt för att köra nu så blir att vänta in våren för att fortsätta åka

http://imgur.com/a/znPAs

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk

Min SV650S, har blivit ungefär en 600 mil i sommar

Permalänk

Aprilia RSV 1000 Mille -00

Mitt lilla projekt. Haft cykeln tre somrar nu och åtgärdat de flesta småfel och egenheter den hade då jag köpte den. Riktigt rolig på landsväg tack vare allt vrid och ännu bättre på bana. Inte något vidare nöje att ta sig fram i under 60km/h dock.

Permalänk
Medlem

Verkar inte ha postat nya hojen här. Honda Hornet 600 2004!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

I lördags blev det sista turen med Dragstaren iaf, nu så är det vintervila nere på jobbet tillsammans med farsans FJR och Suzuki.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Kör både sommar o vinter o skog o asfalt med min!

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk

Ducati 748 från 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin_yif:

Hur e duccen? Blir du störd av vibrationerna på lite längre strapatser?
Funderar på att köpa en 916 typ av ducce men har inte vågat för de verkar kräva lite väl mycket underhåll jämfört med japsare.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av DST:

Hur e duccen? Blir du störd av vibrationerna på lite längre strapatser?
Funderar på att köpa en 916 typ av ducce men har inte vågat för de verkar kräva lite väl mycket underhåll jämfört med japsare.

Inte vibrationerna, men körställningen är inte direkt optimal för längre resor. Här är en bra review.

Man får byta kamremmar vart 4e år och justera ventilerna efter 2000mil annars är det inte någon större skillnad mot en japsare när det gäller underhåll. De extra pengarna man får lägga på underhåll spar man in på försäkringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin_yif:

Inte vibrationerna, men körställningen är inte direkt optimal för längre resor. Här är en bra review.

Man får byta kamremmar vart 4e år och justera ventilerna efter 2000mil annars är det inte någon större skillnad mot en japsare när det gäller underhåll. De extra pengarna man får lägga på underhåll spar man in på försäkringen.

Ah ok, behöver ingen recension då jag e rätt insatt men ville typ se vad du har att komma med, dvs personlig erfarenhet/åsikt om hojen.
Har länge spanat på dem men det jag läst har avskräckt mig, spec problemen med vipparmarna som tappar beläggning på hojarna på 97-2001 modellerna. Har kollat spec på de tidiga modellerna som inte har vipparms problemen, dvs 94-96 samt att man kan få de tidiga modellerna med lägre effekt på pappret. 748an med 40kw å 916 med 60-70kw på pappret, e det över 90kw så verkar jag få pröjsa feting premier oavsett vad det e för hoj så nyare går bort även om de har 10-15hk mer. Kör du bandagar ibland? hur upplever du den där? Verkar iaf som du e nöjd iaf, vill ha, en sån 748r som du länkar till hade inte varit fel.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Då är ju säsongen igång igen.

Tog ut våran hoj för..ja näsan en månad sedan, 15:e mars blev det premiär.
Har dock tillbringat mesta tiden på farsans FJR1300, ganska så mycket mer najs att åka den till/från jobbet. hehe

Dragstaren är iaf ute på försäljning, får bli en toa-ring som nästa åk iaf.

Väl mött där ute på vägarna, och kör försiktigt!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..