Xbox one s eller scorpio? regionsfri blurayspelare?

Permalänk

Xbox one s eller scorpio? regionsfri blurayspelare?

Tjenare.

funderar på att skaffa ett xbox one s eller om man ska vänta till scorpio kommer? fast lär vara sjukt dyrt när de kommer dock. någon som verkligen har koll på vad dom stor skillnaderna är mellan one s och scorpio? sen kommer undrar jag om det är helt regionsfria blurayspelare? om inte, går det att fixa så dom kan bli de? då det är en av anledningarna att köpa en konsol istället för en vanlig blurayspelare.

Permalänk

Du kan ju lika gärna köpa Xbox One S redan nu för dom kommer ju ändå erbjuda en inbyteskampanj sen när Xbox Scorpio kommer har Microsoft meddelat

Permalänk
Skrivet av Vasslepulver:

Du kan ju lika gärna köpa Xbox One S redan nu för dom kommer ju ändå erbjuda en inbyteskampanj sen när Xbox Scorpio kommer har Microsoft meddelat

Ja men dåså. Du vet unte vad den störtsta skillnaden / skillnaderna på one s och scorpio är eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av _Technofreak_:

Ja men dåså. Du vet unte vad den störtsta skillnaden / skillnaderna på one s och scorpio är eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Största skillnaden vad jag kan komma på är att du kommer kunna spela i äkta 4K med Project Skorpio. Men du kan faktiskt köra uppskalad 4K i Xbox One S också om du har en 4K tv

Permalänk
Skrivet av Vasslepulver:

Största skillnaden vad jag kan komma på är att du kommer kunna spela i äkta 4K med Project Skorpio. Men du kan faktiskt köra uppskalad 4K i Xbox One S också om du har en 4K tv

Jaha ok. Men har jag fattat det fel då att one s har äkta 4k bluray?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av _Technofreak_:

Jaha ok. Men har jag fattat det fel då att one s har äkta 4k bluray?

Skickades från m.sweclockers.com

Den har äkta 4k bluray det han menade var att du inte kommer kunna spela spel som ex Battlefield 1 i 4k upplösningen utan det är uppskalat men filmerna är inga problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Den har äkta 4k bluray det han menade var att du inte kommer kunna spela spel som ex Battlefield 1 i 4k upplösningen utan det är uppskalat men filmerna är inga problem.

okey. men då är jag med. det är först och främst film som jag är intresserad av. vad kommer fördelen med scorpio vara sen tror du? har försökt läsa lite men får inte riktigt grepp över de

Permalänk
Medlem

Scorpio får väl uhd bluray om inte redan one s har det medans ps4 inte har det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av theailer:

Scorpio får väl uhd bluray om inte redan one s har det medans ps4 inte har det.

Skickades från m.sweclockers.com

läste snabbt här att UHD är 4k. http://www.extremetech.com/extreme/174221-no-tv-makers-4k-and-uhd-are-not-the-same-thing

Permalänk
Medlem

@_Technofreak_: Äh, tänkte på ps4 pro
Lite komiskt att Xbox one S har 4k bluray medans ps4 pro inte har det.

Permalänk
Medlem

Xbox One S har en UHD-Blu-ray spelare inbyggt, i övrigt så bygger den på en uppdaterad plattform av original XBOne som har i princip samma prestanda men har stöd för HDMI 2.0 och därmed stöd för att köra 4K , i alla fall för media (blu-ray, Netflix etc. ).

Scorpio kommer att ha en kraftigt uppdaterad hårdvaruplatform prestandamässigt. Syftet med den är att kunna driva spel i 4K (åtminstone kompatibel spel), istället för bara uppskalning av spel som i One S.

Skickades från m.sweclockers.com