ASUS ROG SWIFT PG279Q eller Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

ASUS ROG SWIFT PG279Q eller Acer Predator XB271HU

Ska nu äntligen uppgradera från 60hz 1080p till någon av dessa skärmarna då jag ska lira bf1 samt gears of war 4 till mesta del och lite strategi.

Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS
https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-...

ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync
https://www.inet.se/produkt/2205472/asus-27-rog-swift-pg279q-...

läser man recensionerna verka ju acer var självklara valet med mindre problem men jag kan ha fel

Så är acer skärmen det självklara valet eller har jag helt fel

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

@macbang: Jag har 2st. PG279Q och är storligen nöjd, inga problem med BLB eller någonting annat. De har ju haft kvalitetsproblem och den där firmware-uppdateringen så visst, lite av en chanstagning är det ju, men får man inte ett måndagsexemplar är PG279Q överlägsen när det gäller byggkvalitet, utseende (subjektivt såklart) och sånt som OSD (vilket kanske inte är jätteviktigt eftersom man nog inte kommer använda den så mycket). Står stabilare och har inga problem med att underkanten lossnar pga. dålig limning osv.

Det sitter ju samma panel i, så jag tror det handlar mest om vad du känner dig bekväm med. Bor du nära en butik och kan köra dit och byta skärmen lätt? Isf. skulle jag satsa på en 279. Måste det emballeras, skickas, väntas osv. skulle jag kanske tagit Acern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

@macbang: Jag har 2st. PG279Q och är storligen nöjd, inga problem med BLB eller någonting annat. De har ju haft kvalitetsproblem och den där firmware-uppdateringen så visst, lite av en chanstagning är det ju, men får man inte ett måndagsexemplar är PG279Q överlägsen när det gäller byggkvalitet, utseende (subjektivt såklart) och sånt som OSD (vilket kanske inte är jätteviktigt eftersom man nog inte kommer använda den så mycket). Står stabilare och har inga problem med att underkanten lossnar pga. dålig limning osv.

Det sitter ju samma panel i, så jag tror det handlar mest om vad du känner dig bekväm med. Bor du nära en butik och kan köra dit och byta skärmen lätt? Isf. skulle jag satsa på en 279. Måste det emballeras, skickas, väntas osv. skulle jag kanske tagit Acern.

det är ju kvalitets problemen som skrämmer mig med asus. men bra input av dig angående asus skärmen

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

något nytt på G?

Tja,

har också varit sugen på någon av de där skärmarna ett tag, men de kom ju faktisk 2015, ska man vänta tills det kommer något nyare eller är det bara dumt?

//Perradise

Permalänk
Medlem

klia i köp fingret på asus rog, men är chanserna stora att den har kvalitets problem nu efter snart 1 år på marknaden.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perradise:

Tja,

har också varit sugen på någon av de där skärmarna ett tag, men de kom ju faktisk 2015, ska man vänta tills det kommer något nyare eller är det bara dumt?

//Perradise

faktiskt något jag har i åtanke, köpa något från 2015 eller vänta på något nytt från asus

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

ASUS verkar ha mer problem med yellowtint än Acer, iaf om man ska tro det folk skriver på nätet.. Får snart min 2e utbytesskärm från ASUS.

G8an jag fick när jag beställde skärmen från butik hade en bright pixel mitt på bildytan, dock inge yellowtint.
G3an jag har just nu lider av ganska kraftig skiftande färgtemperatur över bildytan
(varmvit/gul uppe och kallvit nere) Riktigt störande..
Värt att nämna är att inga av dessa har haft någon påtaglig BLB..

Det är ju absolut inte bra någonstans, men tycker ASUS support gör ett bra jobb iaf. De skickar en ny skärm snabbt och den levereras hem till dörren. De tar desutom den gamla med sig, så man blir aldrig helt utan skärm..
Får se hur många skärmar man måste gå igenom innan man får en felfri...

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Skrivet av X-TroNiC:

Det är ju absolut inte bra någonstans, men tycker ASUS support gör ett bra jobb iaf. De skickar en ny skärm snabbt och den levereras hem till dörren. De tar desutom den gamla med sig, så man blir aldrig helt utan skärm..
Får se hur många skärmar man måste gå igenom innan man får en felfri...

det var ju ändå rätt bra! Du går alltså direkt via asus.com och öppnar ett supportärende där? Inte via butiken där du köpte skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perradise:

det var ju ändå rätt bra! Du går alltså direkt via asus.com och öppnar ett supportärende där? Inte via butiken där du köpte skärmen?

Jag tror alla hänvisar till ASUS support, dustin gjorde det iaf. Man ringer ASUS support i sverige så skickar de ett mail med en länk till ett formulär på deras hemsida som man fyller i.
Efter det brukar skärmen skickas inom någon timme förutsatt att det är en vardag, detta från ett lager i Tyskland. UPS som de använder tar ca 3 arbetsdagar på sig att leverera den hem till dörren.

Deras support är riktigt trevlig och hjälpsam, mer än vad man kan säga om andra företag..
*host* inet *host*

Såg nu att de skickade en med nytt/färskt serienr (G9) så hoppas den är okej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Skrivet av X-TroNiC:

Jag tror alla hänvisar till ASUS support, dustin gjorde det iaf. Man ringer ASUS support i sverige så skickar de ett mail med en länk till ett formulär på deras hemsida som man fyller i.
Efter det brukar skärmen skickas inom någon timme förutsatt att det är en vardag, detta från ett lager i Tyskland. UPS som de använder tar ca 3 arbetsdagar på sig att leverera den hem till dörren.

Deras support är riktigt trevlig och hjälpsam, mer än vad man kan säga om andra företag..
*host* inet *host*

Såg nu att de skickade en med nytt/färskt serienr (G9) så hoppas den är okej

Skickades från m.sweclockers.com

Neato, tack! Då blir det köp nästa månad

Permalänk
Medlem

Jahapp, fick precis hem "G9an".. Förpackningen var rejält tilltygad, skyddsplasten som ska sitta på skärmen saknades och inga kablar eller manual följde med. Det luktade reparerad/begagnad skärm lång väg, då de har klistrat på ett nytt serienr lite snett över det gamla bland annat..

Hade först problem med att få skärmen att starta, men efter ett antal försök så hoppade den igång, MEN..
Knapparna är låsta och kan inte få bort det. Menyn för skärmen och dess UI är helt borta, då det ska komma upp ett meddelande när man försöker komma åt menyn fast den är låst. Men inte här...

Så kan inte ställa in skärmen i huvudtaget, vilket betyder att jag inte kan gå över 60Hz.
Vilket j*vla skämt. Utöver det så lider den av mer yellowtint i övre halva än den jag precis böt bort.
Härligt att ha en Gsync 1440P @ 60Hz WOHO!

Nu blir det till att prata med någon högre uppsatt inom ASUS.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Jahapp, fick precis hem "G9an".. Förpackningen var rejält tilltygad, skyddsplasten som ska sitta på skärmen saknades och inga kablar eller manual följde med. Det luktade reparerad/begagnad skärm lång väg, då de har klistrat på ett nytt serienr lite snett över det gamla bland annat..

Hade först problem med att få skärmen att starta, men efter ett antal försök så hoppade den igång, MEN..
Knapparna är låsta och kan inte få bort det. Menyn för skärmen och dess UI är helt borta, då det ska komma upp ett meddelande när man försöker komma åt menyn fast den är låst. Men inte här...

Så kan inte ställa in skärmen i huvudtaget, vilket betyder att jag inte kan gå över 60Hz.
Vilket j*vla skämt. Utöver det så lider den av mer yellowtint i övre halva än den jag precis böt bort.
Härligt att ha en Gsync 1440P @ 60Hz WOHO!

Nu blir det till att prata med någon högre uppsatt inom ASUS.

"g9an" jag antar att det är PG279Q vi pratar om här? måste bara fråga varför du bestämde dig för att köpa en sån när den har fått så usla betyg just pga asus kvalitets kontroll på skärmen verkar vara obefintlig.

har du testat / tänkt på den här? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3754945
AOC AG271QG den är ganska lik asus skärmen några kronor billigare t.om.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Jag stog inför samma val för ca 2 veckor sen. Jag valde acer skärmen pga asus problem med kvaliten samt att asus skärmen har en extern psu.

Permalänk
Medlem

Asus skärmen har en nyare revision av panelen av det jag läst.
Båda panelerna tillverkas av samma tillverkare.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit acern just pga kvalitets problemen med asus skärmen, tycker designen på asus skärmen är bättre men jag skulle inte vilja skicka skärmar fram och tillbaka i månader för att få en skärm med så lite problem som möjligt.

ärligt talat galet att asus fortsätter att sälja en så kritiserad skärm dom borde ha återkallat skärmen och förbättrat kvaliten på den.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Sen är ju frågan hur känslig du är. Vissa sitter och letar efter saker och lämnar tillbaka grejer för minsta lilla. Andra blir bara missnöjda om det verkligen syns vid daglig användning

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Kom hem från Webhallens affär idag och testade PG279 inne i affären, den är ju helt magisk. Har haft funderingar på att köpa den eller PG278. Jag pratade med säljaren angående Backgroundbleed, dem sa att dem nyare batcharna har haft mindre. Men att dem flesta IPS skärmarna har backgroundbleed och att man får räkna med det till en viss mängd.

Tyvärr så är det inte öppet köp på webbhallen enligt dem när man öppnar och provar skärmen hemma, om det skulle vara mycket backgroundbleed så måste man kontakta asus och dem själva får bestämma om det ska bytas eller ej.

Vilket för mig låter förjävligt med tanke på att man betalar 8000+

Permalänk
Skrivet av vlixx:

Kom hem från Webhallens affär idag och testade PG279 inne i affären, den är ju helt magisk. Har haft funderingar på att köpa den eller PG278. Jag pratade med säljaren angående Backgroundbleed, dem sa att dem nyare batcharna har haft mindre. Men att dem flesta IPS skärmarna har backgroundbleed och att man får räkna med det till en viss mängd.

Tyvärr så är det inte öppet köp på webbhallen enligt dem när man öppnar och provar skärmen hemma, om det skulle vara mycket backgroundbleed så måste man kontakta asus och dem själva får bestämma om det ska bytas eller ej.

Vilket för mig låter förjävligt med tanke på att man betalar 8000+

Därför köper du den online.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

"g9an" jag antar att det är PG279Q vi pratar om här? måste bara fråga varför du bestämde dig för att köpa en sån när den har fått så usla betyg just pga asus kvalitets kontroll på skärmen verkar vara obefintlig.

har du testat / tänkt på den här? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3754945
AOC AG271QG den är ganska lik asus skärmen några kronor billigare t.om.

Den har jag inte kollat upp, men hur är aoc? Vilka är det som gör panelerna till de?

Grejjen är ju att de flesta gnäller på BLB och därmed röstar ner pg279q.. Det är inget problem för mig då jag oftast har 0-5 i brightness
Jag valde ASUSen för att jag gillar designen, sen har jag ett par vänner som har felfria skärmar.

Acern har sämre antiglare filter (lite grumligare bild) och inte lika stilren design. Men den börjar bli ett alternativ nu, får se vad de säger på ASUS..

Skärmen jag har nu måste vara brickad eller något, bara on/off knappen som fungerar.. såhär i efterhand hade jag nöjt mig med min första skärm, den var kanon förutom en bright pixel xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Såg nu att Aoc's skärm är en AHVA så den går tyvär bort..

XB271HU är vell den som är mest intressant, den verkar inte ha problem med yellowtint som asus tydligen har (i massor), blb kan jag ta till viss del

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Den har jag inte kollat upp, men hur är aoc? Vilka är det som gör panelerna till de?

Grejjen är ju att de flesta gnäller på BLB och därmed röstar ner pg279q.. Det är inget problem för mig då jag oftast har 0-5 i brightness
Jag valde ASUSen för att jag gillar designen, sen har jag ett par vänner som har felfria skärmar.

Acern har sämre antiglare filter (lite grumligare bild) och inte lika stilren design. Men den börjar bli ett alternativ nu, får se vad de säger på ASUS..

Skärmen jag har nu måste vara brickad eller något, bara on/off knappen som fungerar.. såhär i efterhand hade jag nöjt mig med min första skärm, den var kanon förutom en bright pixel xD

Skickades från m.sweclockers.com

finns inte så mycket reviews på skärmen än den är ganska ny, kollade några reviews på techradar och guru3d men det var dom mest bristfälliga reviews jag någonsin sett så det gav inte mycket.. i alla fall en skärm värt att hålla koll på om man är i den där prisklassen eftersom det verkligen är få skärmar där haha.

är BLB väldigt störande? har inte sett det i verkligheten själv har en rätt så dålig ips skärm men har inte märkt av någon blb.

vad jag har hört så säljer asus tillbaka skickade skärmar eller skickar dåliga skärmar till folk som har beställt / skickat efter en ny så det kan nog vara en av anledningarna till varför så många har problem med skärmen, om det stämmer eller inte vet jag inte men eftersom det är så många problem med skärmen har jag inte särskilt svårt att tro på ett sånt rykte.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Asusen har sämre svärta än mina vanliga dell ips'er. BLB är ljusa läckor vid svart/mörk bild, sker oftast ute i hörnen.. blir mer påtagliga om man kör hög brightness.

Beror på hur känslig man är, det bästa är vell om du får prova och titta på en skärm innan. Inget som stör mig just, har oftast någon lampa tänd och kör alltid låg brightness.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

har du testat / tänkt på den här? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3754945
AOC AG271QG den är ganska lik asus skärmen några kronor billigare t.om.

Den där såg ju rätt intressant, har vi någon här som sitter på den? Acern kan jag inte tänka mig, helt och hållet på grund av utseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Asus skärmen har en nyare revision av panelen av det jag läst.
Båda panelerna tillverkas av samma tillverkare.

Yikes, Menar Acer skärmen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av perradise:

Den där såg ju rätt intressant, har vi någon här som sitter på den? Acern kan jag inte tänka mig, helt och hållet på grund av utseendet.

Jag har en sån skärm sedan 2 veckor.
Om du har frågor så ska jag försöka svara på dom.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

@macbang: PG279Q har en riktigt bra funktion, en Turbo-knapp på sidan av skärmen. Med den så kan du ställa in uppdateringsfrekvensen på skärmen direkt ingame (60-120-144 Hz), vilket dessutom fungerar som i hårdvarucap av spel som t.ex. inte fungerar optimalt över 60 Hz (t.ex. ett flertal Bethesda-spel).

Det är en helt fenomenal funktion som ingen annan verkar ha implementerat. Jag skulle aldrig vilja köra utan den. När det gäller kvalitetsproblem så ska man nog också vara medveten om att det finns väldigt många gråtbarn där ute som direkt går ut och gråter i caps på fem olika forum så fort de känner sig förfördelade.

Skrivet av dozix:

samt att asus skärmen har en extern psu.

På vilket sätt är det negativt tycker du?

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Jag har en sån skärm sedan 2 veckor.
Om du har frågor så ska jag försöka svara på dom.

Såg i tråden om den här skärmen att en recension här på sidan är på G, men eftersom du ändå erbjöd dig:
1. haft någon 1440p/144hz skärm tidigare?
2. vad gör du med skärmen? Spel/film/surfa interwebz?
3. hur nöjd är du på en skala 1-10?

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Min åsikt är att ASUS > Acer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perradise:

Såg i tråden om den här skärmen att en recension här på sidan är på G, men eftersom du ändå erbjöd dig:
1. haft någon 1440p/144hz skärm tidigare?
2. vad gör du med skärmen? Spel/film/surfa interwebz?
3. hur nöjd är du på en skala 1-10?

tack på förhand!

Hej!

1.Min första 1440p/144Hz skärm
2.Spelar BF4 och surfar och har den kopplad till 2 datorer.
3.Den får 9/10 pga att tillverkaren skickade med 3mm skruv som var fel storlek.Men annars hade den fått 10/10.

Inga döda pixlar och minimalt med backbleeding som inte syns när den används normalt.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Hej!

1.Min första 1440p/144Hz skärm
2.Spelar BF4 och surfar och har den kopplad till 2 datorer.
3.Den får 9/10 pga att tillverkaren skickade med 3mm skruv som var fel storlek.Men annars hade den fått 10/10.

Inga döda pixlar och minimalt med backbleeding som inte syns när den används normalt.

tack, tack! Då inväntar jag sweclockers recension också, blir det inget nämnvärt negativt där blir till att köpa.