Permalänk
Medlem

Ny router fungerar inte

Jag har försökt att installera en ny router/ASUS RT-AC51U utan framgång.
Kopplat in allt ordentligt, fixat med nätverksnamn/lösenord men när jag sedan kommit in på nätverket så kan jag inte koppla upp mig/sufa då det står att någon kabel fattas/sitter fel. Troligen nätverkskabeln då jag kör laptop.
Tänkte först att jag kanske kopplat fel men när jag kopplar in min gamla router på precis samma sätt så fungerar det. Väldigt luddigt men kan någon ana vart problemet ligger? Har tidigare installerat två ASUS RT-routrar i två andra hem utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Logga in igen och kolla på första sidan som dyker upp där på jordgloben vad som står där, är du uppkopplad eller inte?

Det kan vara så att internetleverantören inte tillåter att du byter nätverkskort mot deras utrustning för fort. MAC-lås släpper efter halva lease-tiden, så... testa att låta grejerna sitta i (om det nu är detta) och vänta ut det, alternativt sätt i routern som fungerade och gör en dhcp-release och byt till asus-routern.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T