EVGA förbereder BIOS-uppdatering för att åtgärda värmeproblem med grafikkort

Permalänk
Medlem

Mitt 1080 FTW är vattenkylt.
Tråkigt däremot att jag inte kan se varken VRM eller MEM temps.
Men jag räknar med att de går svalt då jag satt "padsen" själv.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Ska dom höja fläkthastigheten för kortet, är det vad lösningen blir? Ja plus GRATIS värmekuddar då förstås. Hur blir det då med folk som gör egna fläktkurvor?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av THB:

I dagens samhälle så ska de lynchas, arkebuseras, betala ut minst 10 miljoner i skadestånd till varje kund och sedan fängslas i minst 50 år..

Skickades från m.sweclockers.com

Här håller jag helt med dig, det låter som ett bra straff.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TaunyTiger:

Mitt 1080 FTW är vattenkylt.
Tråkigt däremot att jag inte kan se varken VRM eller MEM temps.
Men jag räknar med att de går svalt då jag satt "padsen" själv.

Har du satt dit kuddarna är det nog nemas problemas.
Problemet med korten, var ju att någon klant sparade några kronor på att strunta i "padsen".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fakkahe:

Varför drar du in RX 480 i denna diskussionen, gå inte offtopic. Jag kommenterade för jag har lite knowledge om EVGAs produkter. Kan tyvärr inte yttra mig om RX480 incidenten.

Det är on-topic men då du inte är intresserad av varför så släpper vi detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vart är det dålig hantering?
Min polare skicka in sitt 1080 FTW och fick ett nytt med pads och nya BIOS.

Va ska folk ha?

Fick han betala frakten? Jag frågade evga angående detta och då skulle jag behöva betala frakten för detta. Det är helt åt skogen enligt mig iaf, då det är dom som gjort fel, sedan att kalla pads en bra lösning med tanke på hur de sitter..

Kortet med det nya bioset kommer låta betydligt mer. Det som skulle behöva göras är att byta ut hela kylaren då den är undermålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Har du satt dit kuddarna är det nog nemas problemas.
Problemet med korten, var ju att någon klant sparade några kronor på att strunta i "padsen".

Visst är de så. Sitter både fram och bak såattsäga!
Väldigt tråkigt däremot. Jag valde ju EVGA just för deras garantier. Sen känns de lite som att dom har varit en ledande partner när de kommer till Nvidia.
Och jag är ju självklart väldigt nöjd med mitt kort. Men jag skulle nog aldrig rekommendera ett köp om man ska köra på luftkylaren. Då finns de ju mycket bättre alternativ helt plötsligt. Nya BIOSen lär ju göra kortet mer högljutt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av X-TroNiC:

Fick han betala frakten? Jag frågade evga angående detta och då skulle jag behöva betala frakten för detta. Det är helt åt skogen enligt mig iaf, då det är dom som gjort fel, sedan att kalla pads en bra lösning med tanke på hur de sitter..

Kortet med det nya bioset kommer låta betydligt mer. Det som skulle behöva göras är att byta ut hela kylaren då den är undermålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Så nu sitter pads dåligt eller va menar du?
Vet ej om han betala frakten.
Men jag har alltid betalt frakten om jag gör det direkt via EVGA annars gör du det via din återförsäljare i butik = kostar ingenting.*

Det är en av den bästa kylaren till Temp / ljudnivå enligt test.
Min polares utbytta kort med egenfläktkurva har 0 problem.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

EVGA hade även problem med ACX varianten innan där värmeledningen var dåligt konstruerad. Heatpipes som var kaos konstruerat osv. Nu detta. Kanske dags att EVGA låter detta bli sista missen för hur mycket jag än vill hålla EVGA om ryggen som trogen och lojal användare så blir det lite tröttsamt när saker som dessa sker.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Både EVGA och Sapphire har alltså börjat släppa dåliga kyllösningar. De brukade ju faktiskt vara bland de allra bästa. Tråkigt.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Palme_570:

kort har tagit skada ? så vadå ? De ersätter ju dessa kunder ? Vad vill du mer de ska göra ?

Läs tidigare svar till en annan användare som citerade samma inlägg, EVGA förnekade länge problemen.

Men som jag skrev i mitt inlägg så har de _ännu_ inte förtjänat beröm. Men förhoppningsvis kommer se göra det. Det är Nvidias bästa partnertillverkare, de har mycket att leva upp till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ska dom höja fläkthastigheten för kortet, är det vad lösningen blir? Ja plus GRATIS värmekuddar då förstås. Hur blir det då med folk som gör egna fläktkurvor?

Om man skickar efter pads lär man ju knappast behöva denna BIOS update. De låter ju mer intressant iaf än en update som gör kortet mer högljutt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så nu sitter pads dåligt eller va menar du?
Vet ej om han betala frakten.
Men jag har alltid betalt frakten om jag gör det direkt via EVGA annars gör du det via din återförsäljare i butik = kostar ingenting.

Lösningen mot backplaten är okej, men på baseplaten monteras de direkt mot flänsarna på kylaren, den totala kontaktarean där blir då extremt liten. Utöver det så kommer det bli en bra dammsamlare där, känns som en billig bondlösning.

Köpte mitt EVGA direkt från deras sida, vilken service, måste betala frakt för att de inte testar sina produkterna ordentligt. Får ju till och med ASUS support att framstå som bra, de betalar iaf frakten xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av X-TroNiC:

Lösningen mot backplaten är okej, men på baseplaten monteras de direkt mot flänsarna på kylaren, den totala kontaktarean där blir då extremt liten. Utöver det så kommer det bli en bra dammsamlare där, känns som en billig bondlösning.

Köpte mitt EVGA direkt från deras sida, vilken service, måste betala frakt för att de inte testar sina produkterna ordentligt. Får ju till och med ASUS support att framstå som bra, de betalar iaf frakten xD

Skickades från m.sweclockers.com

Varför köpte du det via EVGA det är ju inte precis värt de??

Ja läs reglerna angående EU EVGA RMA allt står där.

"EVGA reserves the right to claim for shipping fees as well as a service charge from you for any incomplete or modified product that is returned and requires repair or replacement, or when you are not entitled to any coverage under EVGA’s warranty. Service charges are variable based upon the actual material and labor cost to replace missing or modified parts back to their original factory condition."

Om du bryr dig om att inte betala frakt, då köper man av återförsäljare i butik eller nätet som man kan lämna in den till, även EVGA rekommenderar detta.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Varför köpte du det via EVGA det är ju inte precis värt de??

Ja läs reglerna angående EU EVGA RMA allt står där.

För att folk sa att EVGA var så himla bra.. Men det ska aldrig hända igen.
Jag fick kortet 500kr billigare där, sen uppmanar EVGA att kontakta de direkt istället för att gå via återförsäljare vid RMA( Står i kartongen för varje 1070/1080). Men det kan man ju totalsåga nu när man vet om att man lär stå för frakten.

Till och med ASUS och deras sunkiga kvalite på pg279q har stått för frakten från Tyskland fram och tillbaka flera gånger för mig. Man lär sig något varje dag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av X-TroNiC:

För att folk sa att EVGA var så himla bra.. Men det ska aldrig hända igen.
Jag fick kortet 500kr billigare där, sen uppmanar EVGA att kontakta de direkt istället för att gå via återförsäljare vid RMA( Står i kartongen för varje 1070/1080). Men det kan man ju totalsåga nu när man vet om att man lär stå för frakten.

Till och med ASUS och deras sunkiga kvalite på pg279q har stått för frakten från Tyskland fram och tillbaka flera gånger för mig. Man lär sig något varje dag

Skickades från m.sweclockers.com

Mm jag hade 4a swift jag RMA 2x och det va gratis.

Men EVGA säger att man ska gå via återförsäljare på deras hemsida.

EVGA recommends that any product purchased from a local reseller should be returned to that reseller for any warranty assistance.
*
Sen är den RMA på lådan för USA inte EU då USA EVGA är mycket bättre regler och RMA villkor.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Mm jag hade 4a swift jag RMA 2x och det va gratis.

Men EVGA säger att man ska gå via återförsäljare på deras hemsida.

EVGA recommends that any product purchased from a local reseller should be returned to that reseller for any warranty assistance.

Intressant.. minst sagt.
Det är ju riktigt vilseledande isf, då adressen för deras eu support står där också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen länk men har läst EVGA anställd på forum som sagt att frakten för pads ska vara gratis. Skicka in hela kortet för att få ett nytt med nytt bios har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har tyvärr ingen länk men har läst EVGA anställd på forum som sagt att frakten för pads ska vara gratis. Skicka in hela kortet för att få ett nytt med nytt bios har jag ingen aning om.

Jag har varit i kontakt med EVGA angående detta, padsen skickas helt kostnadsfritt. Däremot om du vill ha det utbytt eller att de monterar padsen åt dig så måste du betala frakten.

De sa även att man behåller garantin om man byter padsen själv, vilket är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Avstängd
Skrivet av X-TroNiC:

Jag har varit i kontakt med EVGA angående detta, padsen skickas helt kostnadsfritt. Däremot om du vill ha det utbytt eller att de monterar padsen åt dig så måste du betala frakten.

De sa även att man behåller garantin om man byter padsen själv, vilket är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast, det unika med EVGA är att man får lov att utbyta kylare på deras kort. En av anledningarna jag vill ha ett EVGA kort nästa uppgradering.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Själv har jag ganska nyligen köpt ett 1070 FTW och det första kortet slutade fläktarna funka på efter några timmar och har fått ett nytt nu som istället har coilwhine. Så nu sitter jag här med ett nytt 1070 som jag vet att dom har värmeproblem med och jag dessutom har coilwhine på. Rätt sugen på att bara ångra hela köpet, på fredag är det två veckor sen jag tog emot det första kortet......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Själv har jag ganska nyligen köpt ett 1070 FTW och det första kortet slutade fläktarna funka på efter några timmar och har fått ett nytt nu som istället har coilwhine. Så nu sitter jag här med ett typ nytt 1070 som jag vet att det är värmeproblem med och jag dessutom har coilwhine på. Rätt sugen på att bara ångra hela köpet, på fredag är det två veckor sen jag tog emot det första kortet......

Hade jag haft möjligheten så hade jag ångrat köpet och tagit ett 1070 från en annan leverantör. Samtliga har betydligt lägre temps på vrm osv även med evgas pads..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Fast, det unika med EVGA är att man får lov att utbyta kylare på deras kort. En av anledningarna jag vill ha ett EVGA kort nästa uppgradering.

Det är verkligen inte unikt, är faktiskt lite utav en IT myt. Jag vet att det finns 2-3 ytterligare tillverkare som tillåter det men minns bara med säkerhet att MSI var en utav dem inkluderade. MSI vet jag iaf tillåter att man byter kylare och gör lite som man vill. Det enda som händer om man pajar papperslappen på skruvarna för kylanordningen är att MSIs support avdelning gör en djupare analys för att kolla om det finns några skador under kylaren som användaren har orsakat. Papperslappen är alltså bara där för att snabba upp felsökningsprocessen. Letar man igenom MSIs officiella inlägg här på Sweclockers så lär du till slut hitta en tråd där just detta diskuteras och MSI förklarar deras policy.

Kan däremot inte över huvud taget minnas vilka andra grafikkorts tillverkare det var som hade i princip identisk policy som MSI rörande kylar byte. Finns någonstans djupt begravet på sweclockers en tråd där just detta diskuteras och officiella uttalanden antingen görs eller citeras för komplett information. Har hittat en annan tråd än den jag minns som nämner, men inte citerar utan bara anekdot, att Asus och Gigabyte har identisk garanti som MSI rörande kylar byte. Vill även minnas att det var just dem två och kanske någon mer men jag är inte lika säker på dem som med MSI.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squallie:

Själv har jag ganska nyligen köpt ett 1070 FTW och det första kortet slutade fläktarna funka på efter några timmar och har fått ett nytt nu som istället har coilwhine. Så nu sitter jag här med ett nytt 1070 som jag vet att dom har värmeproblem med och jag dessutom har coilwhine på. Rätt sugen på att bara ångra hela köpet, på fredag är det två veckor sen jag tog emot det första kortet......

Nu ver jag inte vilka krav du har men Palits Jetstream har bra pris just nu. En av de bästa kylarna också. Själv köpte jag ett Gainward GTX 1070 Phoenix GS som har samma kylare men en annan kåpa. Egentligen var det ett EVGA jag skulle köpa men denna soppa hann utveckla sig innan, lyckligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill

HAHA folk klagar på problemet och nu fattar jag....
FOLK BENCHAR furumark med 30 % fläkt och undrar varför man får problem... seriöst furumark???

Detta är temps EVGA får med nytt BIOS och pads och 30 % och furumark

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Pinsamt att se hur vissa nästan verkar tycka detta är okej. Jag vet inte om det är kärleken för EVGA, Nvidia eller för att få en reaktion och känna sig speciella, men i vilket fall så vill man sätta händerna över ansiktet och önska att man aldrig läst vissa inlägg.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

http://i.imgur.com/H36CzIE.png

HAHA folk klagar på problemet och nu fattar jag....
FOLK BENCHAR furumark med 30 % fläkt och undrar varför man får problem... seriöst furumark???

Detta är temps EVGA får med nytt BIOS och pads och 30 % och furumark

Just fläkthastigheten styrs ju av vad gpun har för temp. Med masterbios atm så drar fläktarna igång först vid 60grader. Så det är ju inte direkt så att furumark eller användarna gör något fel, då tempen gpun får i furumark motsvarar ca 30% i fläkthastighet..

Graffets gpu har ju alltid varit runt 70 vad jag förstår i dessa tester, men vrm tempen har varit åt skogen, detta då dessa inte är anslutna till kylaren på något vis.

Bilden du bifogade är bara med pads och inte med nya bioset.

Båda "fixar" problemet enligt EVGA. Men jag är mer intresserad av hur dessa temperaturer kommer påverka kortets livslängd. För de är fortfarande betydligt högre än andra tillverkares kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Så om man gör en RMA via Inet. Får man en ny med pads eller bara bioset?, i så fall kan man ju lika gärna uppdatera själv men är osugen på att skruva sönder fan.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem

@U-S-S-R:
De nytillverkade korten ska ha både pads och bios, kan ju höra med inet om de har koll på de.. Troligtvis så har deras kort legat där ett tag så risken finns ju att de inte har bioset, padsen ska enligt EVGA finnas på kort tillverkade från 1 september och framåt.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

¨

Man blir jävligt rädd, inte bara om man själv har EVGA kort utan även om det faktiskt kan hända andra kort från andra tillverkare.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil