Facebook visar upp spelklienten Gameroom

Permalänk
Melding Plague

Facebook visar upp spelklienten Gameroom

Facebook visar nu upp resultatet av det tidigare utannonserade samarbetet med Unity, nämligen en egen speltjänst för Windows med namnet Gameroom.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ännu mer DRM klient vi måste använda.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Cooling23: Måste och måste..

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

NEJ NEJ NEJ

Permalänk
Medlem

Suttit hela morgonen och grubblat på "fan, om jag bara hade en spelklient till bland de 5 jag redan har installerat, då hade dagen vart perfekt" och där ser man, gud finns trots allt.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

NEJ NEJ NEJ

NEJ vad?

Du är inte tvingad alls, du har ett val, du vet det va?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Kommer inte in på min dator. Vem vet vad man ger de tillåtelse att göra med datorn.

Ja herregud!!
Det är ju Facebook
Det stora monstret.

Det är en spelklient!

På Windows

Herregud vart ska du börja då ? Windows eller Facebook? Facebook eller Windows?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Bleh! Trodde det skulle handla om riktiga spel, inte den där smörjan de skyfflar på Facebook. Urk! Slutade med sådant för 5-6 år sedan.

Permalänk
Medlem

Äntligen en spelklient för alla "riktiga" gamers

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd

Sålänge det håller sig i FB och inte blir bloatware i Android/Windows..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

NEJ NEJ NEJ

Håller med, nu får de fan räcka. Börjar bli värre än det är med alla olika Video tjänsterna. Har redadn GOG Galaxy, Steam, Origin, U-play och Windows Store där jag har spel. Jäkla tramsigt att inte kunna ha allt på samma ställe.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Det blir väl enklare att uppdatera Farmville nu. :-D

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

Det står dem fritt att försöka men jag tror inte Farmville kan mäta sig med Steams katalog av spel.

En nackdel blir också att det blir ytterligare en källa för kartläggning, vilket innebär att man nu kommer få spelinriktad reklam, om man har klienten.

Jag skule hellre se att alla spelklienter uppgår i steam. Det är rörigt med så många. Fuck den fria marknaden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

jag ogillar origin enormt, men hade valt den före denna varje dag.
halva storleken på installern lär ju vara filer ämnade för att spara och analysera data om användaren

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Det är bra med valmöjligheter men jag är så nöjd med Steam som plattform så jag skulle gärna ha allt där, tyvärr är inte det möjligt så i det avseendet finns det ingen valmöjlighet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Nein nein nein.

Facebook ist nicht klug.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Yes jag har alltid önska mig en klient för alla mina favorit spel från Facebook.

Jag har inte spelat Facebook spel sen Cafeworld som jag ledsnade på runt 2010.

Nu får klockan gott snart bli 19:00 så jag kan få spela Skyrim SE igen.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

No way. F#€k facebook.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Sötast

Underbart för många!

I'm not one of those though

Permalänk
Medlem

Genom att inte installera denna så slipper vi MASSOR med skräp. Good news!

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

NEJ vad?

Du är inte tvingad alls, du har ett val, du vet det va?

Tänk om mitt drömspel som jag bara måste ha endast körs genom detta, då blir jag ju ändå tvingad att installera

Känner bara att nu har vi fan Steam (bäst enligt mig, komplett liksom...), Origin (funkar ok, lite buggigt till och från), Uplay (fyfan, kommer ihåg när hundratals av speltimmar och progress i diverse AC-spel försvann över en natt...), GOG (funkar bra), Windows Store....

Det räcker... Att det dessutom är Facebook som står bakom gör inte att jag tror att detta någonsin kommer bli något bra, alls...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det står dem fritt att försöka men jag tror inte Farmville kan mäta sig med Steams katalog av spel.

En nackdel blir också att det blir ytterligare en källa för kartläggning, vilket innebär att man nu kommer få spelinriktad reklam, om man har klienten.

Jag skule hellre se att alla spelklienter uppgår i steam. Det är rörigt med så många. Fuck den fria marknaden.

Håller med, Steam är komplett och hyfsat polerat, har överlägset flest spel med mera. Skulle vara så jävla skönt om allt fanns där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Håller med, Steam är komplett och hyfsat polerat, har överlägset flest spel med mera. Skulle vara så jävla skönt om allt fanns där...

Om Steam kunde bli standard så tror jag det är det bästa. Den enda anledningen att man vill ha en egen plattform är ju för att låsa in kunderna. Vore bättre om det fanns ett oberoende organ. Jag tycker dock Valve kan få hålla i trådarna även där då de har överlägset bäst koll.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hmmm...
Hur kommer detta att fungera för oss som inte har Facebook?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

bra gjort valve nu slipper vi falska bilder och frysningar:D

Tror du kommenterar i fel tråd....=)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det står dem fritt att försöka men jag tror inte Farmville kan mäta sig med Steams katalog av spel.

En nackdel blir också att det blir ytterligare en källa för kartläggning, vilket innebär att man nu kommer få spelinriktad reklam, om man har klienten.

Jag skule hellre se att alla spelklienter uppgår i steam. Det är rörigt med så många. Fuck den fria marknaden.

Alltså, jag kommer inte att försvara ex. EA:s beslut att sluta sälja sina spel på Steam eller Uplays "dubbelmacka" (Steam & Uplay på en gång) men "Fuck den fria marknaden"? Då vill jag höra ditt utmärkta förslag på hur detta ska lösas med planekonomi. Extra intressant blir också hur du ska argumentera för att Steam ska få dra in merparten av vinsten på all spelförsäljning på nätet (en del säljs genom andra vanliga återförsäljare med Steamkey).

Hur komplicerat är det egentligen att ha flera klienter? Personligen har jag de flesta installerade och kan inte påstå att varken jag eller min dator har några större problem med att hantera det.

OT: En spelklient jag knappast kommer att skaffa mig är den artikeln handlar om. Har noll intresse för denna typ av spel.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Chamoxzqt:

bra gjort valve nu slipper vi falska bilder och frysningar:D

Skrivet av Orisons:

Tror du kommenterar i fel tråd....=)

Verkar gå någon jäkla trend nu att kommentera på artikeln/posten ovan/under i tråden man faktiskt är i... Vet inte vart det startade (4chan, Reddit???). Men det har redan börjat förpesta 9GAG, PCGamer, Kotaku och massa 'mindre seriösa' sub-reddits...

Men det kan ju vara ett ärligt misstag med, såklart.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Alltså, jag kommer inte att försvara ex. EA:s beslut att sluta sälja sina spel på Steam eller Uplays "dubbelmacka" (Steam & Uplay på en gång) men "Fuck den fria marknaden"? Då vill jag höra ditt utmärkta förslag på hur detta ska lösas med planekonomi. Extra intressant blir också hur du ska argumentera för att Steam ska få dra in merparten av vinsten på all spelförsäljning på nätet (en del säljs genom andra vanliga återförsäljare med Steamkey).

Hur komplicerat är det egentligen att ha flera klienter? Personligen har jag de flesta installerade och kan inte påstå att varken jag eller min dator har några större problem med att hantera det.

OT: En spelklient jag knappast kommer att skaffa mig är den artikeln handlar om. Har noll intresse för denna typ av spel.

Jag hoppar över det här. Om din utgångspunkt är att enda motparten till en helt oreglerad fri marknad är stenhårt kontrollerad planekonomi så finns liksom absolut ingen vits att ens ha en diskussion.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ju mer konkurrens till Steam desto bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag hoppar över det här. Om din utgångspunkt är att enda motparten till en helt oreglerad fri marknad är stenhårt kontrollerad planekonomi så finns liksom absolut ingen vits att ens ha en diskussion.

Ta det piano. Min utgångspunkt är inte det du tror. Mest intresserad av hur du vill att det ska fungera. Du har i många, många inlägg kritiserat företagande men i andra inlägg tvärt om hyllat vissa företag för en del insatser. Du är helt enkelt en intressant person. Jag är nyfiken på dina lösningar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO