Permalänk

Kopiera filer/mappar automatiskt

Hejsan,

Jag har ett antal mappar och textfiler jag uppdaterar dagligen, dessa skulle jag vilja spara automatiskt på en annan hårddisk/usb minne.

Idag ser det ut enligt följande:

Öppnar exempelvis en timlista på Hårddisk C:

Skriver i filen -> sparar filen på C:-> kopierar filen till hårddisk H:

Vad jag skulle vilja är följande:

Skriver i filen -> sparar filen på C:-> när jag sparar filen på C: kopieras filen till hårddisk H: automatiskt.

Finns det något smidigt sätt att göra detta?.

Mvh

Bjebb

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Hejsan,

Jag har ett antal mappar och textfiler jag uppdaterar dagligen, dessa skulle jag vilja spara automatiskt på en annan hårddisk/usb minne.

Idag ser det ut enligt följande:

Öppnar exempelvis en timlista på Hårddisk C:

Skriver i filen -> sparar filen på C:-> kopierar filen till hårddisk H:

Vad jag skulle vilja är följande:

Skriver i filen -> sparar filen på C:-> när jag sparar filen på C: kopieras filen till hårddisk H: automatiskt.

Finns det något smidigt sätt att göra detta?.

Mvh

Bjebb

Kolla över SyncToy.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Inaktiv

SyncToy kräver väl att man lägger in den i taskschedulern? Nedanför visar en steg för steg hur man gör:
https://www.youtube.com/watch?v=WdeWQkZDUVM

Jag själv brukar använda powershellscript i taskschedulern fördelen med verktyget som freddyfresh gav är att det är mer användarvänligt.

Permalänk

Eftersom att det är en hyfsat "trivial" sak att göra.
Så kan du testa Batch script.
Så när du har sparat din fil trycker du bara på din "blabla.bat" så gör den allt åt dig.

@echo off
xcopy /y test.txt C:\Users\%username%\Desktop
pause

Permalänk

Tack för tipsen ska testa SyncToy och se hur det fungerar.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607