Valve skärper reglerna kring bilder på Steam

Permalänk
Melding Plague

Valve skärper reglerna kring bilder på Steam

I och med den kommande uppdateringen av Steam Store implementeras samtidigt nya regler för spelbilder. Dessa innebär att bilderna som visas måste vara tagna direkt ur spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra intiativ.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk

Bra, nu ge mig riktigt 4k stöd.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garderoben:

Bra, nu ge mig riktigt 4k stöd.

Nej det vill du inte, tänk om de väl kommer och de inte funkar så ska du vända dig till deras support... som inte finns

the frustration is real

Permalänk
Medlem

Inte ett årtionde för tidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad händer om man visar en bild från exempelvis en cinematic video i spelet eller har en knapp för fullskärms läge av snygg concept art in-game? Troligen lär ingen utnyttja det av samma anledningen som ingen moderkorts tillverkare vågar gå emot Intels "rekommendationer" även om dem tekniskt sett får, bara lite nyfiken exakt hur dem har formulerat dem nya reglerna. (Rörande moderkortstillverkarna, läs vilken händelse som helst där moderkorts tillverkare lyckats fixa överklockning på antingen icke överklocknings chipset eller med icke överklocknings CPU.) Artikeln länkar inte någon källa så har någon källa direkt till uttalandet?

Jag gillar bara undersöka kryphål i lagar och regler, troligen då jag ser dem som buggar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Mycket bra.

Permalänk
Skrivet av Granter:

Nej det vill du inte, tänk om de väl kommer och de inte funkar så ska du vända dig till deras support... som inte finns

the frustration is real

Steam har inga fel.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Konstigt att det var tillåtet, detta får mig att tänka på när jag var liten och såg i någon nintendo blad om Ballong fligt: http://images.nintendolife.com/games/nes/balloon_fight/cover_...
Helt klart ett bra spel, grafiken var dock inte helt identisk med omslaget på fodralet. På baksidan så var det såklart riktiga bilder, men fodralet såg jag ej före köpet.

Permalänk
Medlem

Kanon! Äntligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Mycket uppskattat

Permalänk
Medlem

Lex No Man's Sky

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Steam ska inte vara en plattform för oseriösa företag som säljer polerade bajskorvar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Snusfri

No man's hype.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kan Google göra samma sak i Play Butiken? Sjukt mycket spel som har snygga renderingar och sedan ser man en bild ifrån spelet efter 10 bilder och det ser ut som taget ifrån NES.

Permalänk
Medlem

Inget ont som inte har nåt gott med sig *host*No Man's Sky*host*

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Helt rätt. Steam ska inte vara en plattform för oseriösa företag som säljer polerade bajskorvar.

Med tanken på alla spel dom säljer som inte fungerar och mängden med dåliga VR/Telefonports så får dom jobba lite mer än så för att inte vara en plattform för oseriösa företag

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem

När jag läste titeln tänkte jag mer på bilder som folk har som profilbilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Helt rätt. Steam ska inte vara en plattform för oseriösa företag som säljer polerade bajskorvar.

kolla greenlight då finns hur många tramsiga skitspel där som helst...

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

kolla greenlight då finns hur många tramsiga skitspel där som helst...

Finns ju en bra jävla massa tramsiga skitspel som har gått igenom greenlight

Permalänk
Medlem

Tycker de kunde behållt bilderna och istället infört att de var tvungna att sätta dit en liten upplysningsruta om att bilden endast är illustrativ och inte "representerar spelets exakta visuella intryck" eller nån liknande kul juristterm.

typo
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG: Varför? "Såhär kunde det sett ut, men det gör det inte. Men det kunde! Fast det gör det inte..."

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

@Errek
Enligt mig är illustrationer en del av spelupplevelsen, ungefär som omslag/kartonger.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av GilbertG:

@Errek
Enligt mig är illustrationer en del av spelupplevelsen, ungefär som omslag/kartonger.

Jag håller med, men då kan man kategorisera det annorlunda. T.ex. så skulle Valve kunna tillåta att ha en frontbild a la box art och sen om man vill visa konceptbilder så kategoriserar man det under concept art helt enkelt. Man lägger till att användaren aktivt måste söka sig till innehållet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@Errek
Enligt mig är illustrationer en del av spelupplevelsen, ungefär som omslag/kartonger.

Så länge det är tydligt vad som är "in game" och vad som inte är tycker jag det inte är några problem med illustrationer/cover art/concept art.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inian:

Så länge det är tydligt vad som är "in game" och vad som inte är tycker jag det inte är några problem med illustrationer/cover art/concept art.

Det ska dock inte "bara finnas" concept art... utan det är helt okej "att" det finns 1-2 st, men det måste också finnas minst lika mycket in game, och allt concept art måste vara tydligt märkta. Förr fanns ju allt från demo:n till "mindre lagliga vägar" att testa spel, innan man köpte det. Idag har du några bilder och kanske en video (och har du tur, en recension). Så det som visas måste verkligen visa spelet... då du annars helt köper grisen i säcken.

Permalänk
Medlem

Det blir jobbigt för The witcher 3 då.

Skickades från m.sweclockers.com