Köp av Högtalare (Hjälp)

Permalänk
Medlem

Köp av Högtalare (Hjälp)

Hej Pojkar & Flickor.

En enkel fråga.. Vilka högtalare skulle ni rekom (gärna med bas) under 1000 kr som ni anser är bäst i denna klassen.

Mina som jag har nu är gaaanska gamla, tror dom heter Philips SPA2600..

Tacksam för hjälpen

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Bara för att dina högtalare är gamla så behöver dom inte vara dåliga. För tusen spänn så får du ju inte direkt någon fidelity upplevelse.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Iksonja:
Under tusenlappen brukar jag rekommendera Creative T40 II.
Kan ställa in bas och treble själv, basen tycker jag själv är fullt tillräcklig, kör på ca 50%.

Använder dem som datorhögtalare nu innan jag bestämt mig för antingen Audioengine a5+ eller Audio Pro T14.
Men skulle likväl kunna fungera till en TV eller stereo.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

@XbadboyX89:
Under tusenlappen brukar jag rekommendera Creative T40 II.
Kan ställa in bas och treble själv, basen tycker jag själv är fullt tillräcklig, kör på ca 50%.

Använder dem som datorhögtalare nu innan jag bestämt mig för antingen Audioengine a5+ eller Audio Pro T14.
Men skulle likväl kunna fungera till en TV eller stereo.

Tack för svar

Vad är skillnaden på den du skickade och personen som svarade innan dig med förslag?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Iksonja:

Den största skillnaden jag ser direkt är att Swans GT1000 är ett 2.1 system och det jag länkade till är ett 2.0 system.
Creative har lite högre effekt, men annars vet jag inte.

Kan tyvärr inte uttala mig om vare sig ljud eller kvaliten på Swans GT1000 då jag aldrig hört dem. Ah, de har även Bluetooth, vilket Creative T40 II inte har.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

@Iksonja: Har inte hört högtalarna jag länkade, vet bara att Swans gör bra högtalare och tror inte du får så mycket annat för det priset som låter så mycket bättre, speciellt då du helst ville ha med baslåda. Men precis som någon tidigare i tråden nämnde så får du ingen HiFi för tusenlappen.

Angående Creative T40 II så låter de nog i alla fall bättre än allt från Logitech för det priset. Ett annat alternativ är Edifier R1800 TIII eller om du kan tänka dig att lägga på sisådär 300 kr så finns det även:
Edifier e25 Luna Eclipse
Edifier S330D
ARGON Alto 4 + Reckhorn D-2.0