Problem med ett köp från Steam

Permalänk

Problem med ett köp från Steam

Köpte Mafia 3 igår kväll från steam, men kan inte installera spelet på datorn? får upp ett fel meddelande (Mafia 3 finns inte i din nuvarande plattform) Konstigt när jag har rätt plattform ? Har skrivit till Steam men dom är väldigt sega på att svara! kan man göra något annat åt det ? inte så kul och betala 500kr för ett spel som inte ens går att installera ? xD

Permalänk
Medlem

har pengarna dragits från ditt konto då? jag vet att på nordea måste du logga in på banken och öppna ditt kort för alla internet köp innan det går att betala på steam.

och vill bara tillägga du kunde ju fått spelet för mycket mindre jag säljer det får 250kr på marknaden

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

@Kethsi:

Läste du ens hans inlägg? Han har spelet men det kommer upp en ruta där det står att det inte finns till hans plattform.

Till TS

Googla på det, du lär inte vara den enda som haft problemet.

Permalänk

<Ja pengarna har dragits från kontot och jag har spelet, men som sagt kan inte installera det väldigt konstigt.. skulle jag kunna dra tillbaka tiden så hade jag garanterat köpt det från dig =D, @Kethsi:

Permalänk

Har googlat väldigt mycket. verkar som det bara är jag som har problemet, haha @Dassh:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

@Kethsi:

Läste du ens hans inlägg? Han har spelet men det kommer upp en ruta där det står att det inte finns till hans plattform.

Till TS

Googla på det, du lär inte vara den enda som haft problemet.

ja jag läste hans inlägg men jag har gjort samma sak själv när jag var lite ouppmärksam klickade köp sen stängde jag ner och gick iväg när jag kom tillbaka och ville installera så var inte spelet i mitt biblotek bara kollar så han inte gjorde samma miss som mig

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem har du? Enligt systemkraven verkar det krävas Win7 64-bitar eller nyare, så om du t.ex. har ett 32-bitars OS så kan det vara anledningen.

Permalänk
Hedersmedlem

Ångra köpet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Har Windows 10, så det kan inte vara problemet.. @perost:

Permalänk

Skulle helst vilja ha det fixat.. blir det inte det så kommer jag självklart att ångra köpet. men har en känsla av att det är komplicerat. Jobbigt med företag man inte kan ringa, utan måste maila och vänta på svar.. @giplet:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thebusbybabes:

Har Windows 10, så det kan inte vara problemet.. @perost:

Ja, Windows 10 finns ju också i en 32bit version.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Är det "not a valid platform"? Verkar finnas i alla fall en till som fått det, men ingen lösning:

https://steamcommunity.com/app/360430/discussions/0/343788552...

Vad har du för processor? Verkar ha problem med en del:

https://steamcommunity.com/app/360430/discussions/0/343788552...

Permalänk

Har windows 10 32bit, så mkt möjligt att det är problemet... @giplet:

@Aene: Har i5-4690K 3.50GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thebusbybabes:

@Aene: Har i5-4690K 3.50GHz

Den verkar dock ha SSE 4.1/4.2 så jag antar att det inte är det som är problemedt då.

http://ark.intel.com/products/80811/Intel-Core-i5-4690K-Proce...

Permalänk

Nej.. kan dock vara att jag har windows 10 32bit... tröttsamt... @Aene:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thebusbybabes:

Har windows 10 32bit, så mkt möjligt att det är problemet...

Då är det garanterat problemet. Men vad jag vet så är det fritt att byta till 64-bitars Win10 om man har 32-bitars, men det kräver en nyinstallation av Windows. Om du dessutom har mer än 4 GB minne i datorn så vill du absolut byta till 64-bitars, eftersom du annars bara kan utnyttja ~3.5GB av minnet. Mafia 3 har dessutom 6 GB minne som minimumkrav, och 8 GB rekommenderas.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thebusbybabes:

Nej.. kan dock vara att jag har windows 10 32bit... tröttsamt... @Aene:

Inte ett dugg tröttsamt. Med tanke på minnesbegränsningen i 32bit Windows så borde du ha bytt för länge sedan tycker jag. Vem klarar sig med 4GB minne idag? Och särskilt om man spelar nya spel?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Jo det är rätt så tröttsamt att behöva göra en ny installation. Har kört csgo mesta dels så det har funkat men det blir nog och installera 64bitars så jag kan utnyttja mina 8gb i ram xD.@giplet:

Permalänk

Yes! det blir och göra en ny installation! tack för alla hjälp! @perost:

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd flyttad*
Denna tråd ligger lämpligare under subforumet som bland annat hanterar spelklienter

/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin