Fråga ang. märken på speldatorer

Permalänk
Medlem

Köp en dator för 10-12k. Efter några år så byter du bara grafikkort.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristovic:

Jag tackar ödmjukast av era tips, men det kan inte bli två datorer, den ena killen är lite för ung för en egen dator och den äldre sonen kommer spela och jag kommer arbeta på datorn. Den äldre och hans kompisar pratar inte om något annat än gaming, youtubare och spelskapare därför vill jag att han ska få så mycket som det går. Vi har inte så mycket grejer i övrigt, typ bil och annat "normalt", så jag vill verkligen att den här datorn ska sopa mattan om ni förstår mig, jag tycker killarna kan få det nu jag vill ju att de ska ha tillgång till det där extra och inte "just enough-nivån som så mycket annat annars hamnar på.

Men det är super att det inte blir fullt så dyrt som jag trodde men det är viktigt också att den håller ett tag framöver och klarar "allt" som finns idag, vi har en laptop som den yngre killen ska få till sina spel så länge tills han växer till sig lite.

Kommer troligen gå över lite i budget om du vill köpa ett bra tangentbord och mus med. Om det inte är någon brådska med datorn, vänta till black friday!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9851498/

Tycker verkligen att du borde ta din äldsta grabb o välja mus o tangentbord iaf
Chassit är det absolut senaste från Fractal Design och är väldigt stilrent, tyst, har bra luftflöde och ett stort fönster!

Vad gäller möss annars...
Jag är väldigt nöjd med min ZOWIE EC1-A.
Annars är ju ofta Razer eller SteelSeries pooukära, här spelar det rätt mycket roll på ålder och umgänge, antingen hatar/älskar man någon av dom eller så hatar/älskar man båda.

Vad gäller tangentbord så skulle jag rekommendera ett mekaniskt med svarta brytare, dock så är röda mycket vanligare, skillnaden på röda och svarta är att det krävs lite mer tryck på svarta brytare (65g) där röda har om jag inte missminner mig 50g.
Dessa tangentbord kostar dock över 1000kr om du vill ha ett vettigt, så kanske är mer aktuellt lite senare. Har själv ett Corsair Gaming K70 som jag är otroligt nöjd med, väldigt lätt att städa under tangenterna, där det iaf för mig ofta hamnar diverse smuts.

Men återigen, om det inte är bråttom så vänta tills Black Friday den 25e November, det kommer garanterat komma reor på både grafikkort, möss och tangentbord! Samt skärmar.

Annars har du ju fått tips om ett gaming value paket från delatco som är klart dugligt!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av EsoxLucius:

Det svåra (läs omöjliga) i denna lilla värld med Gaming/datorer/komponenter är just - att få till den perfekta datorn, som är så billig som möjlig, har de bästa mest framtidssäkra komponenterna, klarar framtida spel på högsta inställning (helst spel vi inte ens vet kommer ännu) etc etc. Då spelindustrin och komponenttillverkarna går hand i hand och hela tiden utvecklar mer kraftfulla(re) komponenter till mer krävande spel - och det går fort. inget konstigt med det egentligen - dom vill sälja typ!

Vet inte hur många tonåringar jag hjälp med att rekommendera - köpa delar, bygga datorer baserade på frågan "Vad vill du kunna göra på datorn". Ofta fått svaret spela CS, LOL, surfa, lyssna musik etc. 1 år senare får man veta att datorn fetsuger - klarar ju ingenting - e mycket sämre än polarens etc. varför då undrar man - jo tonåringen/barnet har ju naturligtvis upptäckt andra mycket mer krävande/häftigare spel som datorn inte är specad för egentligen Så numera börjar jag med att förklara detta när jag får frågan.

I alla fall tycker jag att de finns några delar/komponenter som är "viktigare" att lägga pengar på - för att få viss framtidssäkran - det är processor, grafikkort, Nätagg, skärm

Jag kan bara tänka mig! Inser nu att det är mycket, mycket svårt att få till det, just den där speciellt anpassade optimala datorn! Tack vare er alla är jag mycket mycket närmare nu i alla fall! Jag har en fråga ang Grafikkort, är det värt att köpa ett GTX 1080 eller ska man ha en GTX 1070, och när man ska rendera 3d sekvenser ur, säg Maya? är det processor och grafikkort som gäller då? ska jag då ha en i7 eller en i5 (vilket jag antar är det långsammare alternativet med tanke på att siffran 5 är lägre än 7 )

Kidsen pratar om Overwatch mycket och CSGO(fast jag vill inte att de spelar det CSGO ännu) men Overwatch ser ok ut tycker jag. Funkar dessa förslag att spela dessa utan "hackande" eller annat strul, sen förstår jag att datorn kommer inte vara super långt framöver, bara så jag inte står där och har tjackat nån half-ass dator nu när jag vill ge dem ordentliga grejer.

För att sedan kunna uppgradera om typ 2 år, funkar liksom dessa att öppna och byta ut de delar som är gamla? gör man det själv? alltså Jag(lite förvirrad och stressad farsa, jag är en jävel på att snickra, men sist jag kollade är inte datorer tillverkade i trä )

Ledsen om jag missar att svara er också, det blev så mycket mer hjälp och svar ramlade in snabbare än jag trodde, var inte beredd på det! Ni borde ju få betalat av Inet för det här!

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9851537/

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9851554/

+

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

Värt att nämna är att dessa 24'' 144hz skärmar ofta reas under 2000kr och lär antagligen gå att få tag på till det priset under Black Friday. Även andra delar kommer gå att hitta billigare då.

Windows kan du köpa från G2A/kinguin om du vill spara lite annars från vanlig återförsäljare.

Välj tgb och mus efter smak, kör själv en Steelseries rival och den är bra enligt mig. Åk till Inet/Mediamarkt/Elgiganten och testa lite möss osv.

Permalänk
Skrivet av Kristovic:

Jag kan bara tänka mig! Inser nu att det är mycket, mycket svårt att få till det, just den där speciellt anpassade optimala datorn! Tack vare er alla är jag mycket mycket närmare nu i alla fall! Jag har en fråga ang Grafikkort, är det värt att köpa ett GTX 1080 eller ska man ha en GTX 1070, och när man ska rendera 3d sekvenser ur, säg Maya? är det processor och grafikkort som gäller då? ska jag då ha en i7 eller en i5 (vilket jag antar är det långsammare alternativet med tanke på att siffran 5 är lägre än 7 )

Kidsen pratar om Overwatch mycket och CSGO(fast jag vill inte att de spelar det CSGO ännu) men Overwatch ser ok ut tycker jag. Funkar dessa förslag att spela dessa utan "hackande" eller annat strul, sen förstår jag att datorn kommer inte vara super långt framöver, bara så jag inte står där och har tjackat nån half-ass dator nu när jag vill ge dem ordentliga grejer.

För att sedan kunna uppgradera om typ 2 år, funkar liksom dessa att öppna och byta ut de delar som är gamla? gör man det själv? alltså Jag(lite förvirrad och stressad farsa, jag är en jävel på att snickra, men sist jag kollade är inte datorer tillverkade i trä )

Ledsen om jag missar att svara er också, det blev så mycket mer hjälp och svar ramlade in snabbare än jag trodde, var inte beredd på det! Ni borde ju få betalat av Inet för det här!

Fast, de flesta av oss här är fett dåliga snickare, mig inklusive
Ja du, rendering är jag tyvärr dålig på, men I would put my cents on I7. Det finns säkert experter här som kan hjälpa dig med svar.

Permalänk
Skrivet av Purrfected:

Kommer troligen gå över lite i budget om du vill köpa ett bra tangentbord och mus med. Om det inte är någon brådska med datorn, vänta till black friday!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9851498/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/9851498/

Tycker verkligen att du borde ta din äldsta grabb o välja mus o tangentbord iaf
Chassit är det absolut senaste från Fractal Design och är väldigt stilrent, tyst, har bra luftflöde och ett stort fönster!

Vad gäller möss annars...
Jag är väldigt nöjd med min ZOWIE EC1-A.
Annars är ju ofta Razer eller SteelSeries pooukära, här spelar det rätt mycket roll på ålder och umgänge, antingen hatar/älskar man någon av dom eller så hatar/älskar man båda.

Vad gäller tangentbord så skulle jag rekommendera ett mekaniskt med svarta brytare, dock så är röda mycket vanligare, skillnaden på röda och svarta är att det krävs lite mer tryck på svarta brytare (65g) där röda har om jag inte missminner mig 50g.
Dessa tangentbord kostar dock över 1000kr om du vill ha ett vettigt, så kanske är mer aktuellt lite senare. Har själv ett Corsair Gaming K70 som jag är otroligt nöjd med, väldigt lätt att städa under tangenterna, där det iaf för mig ofta hamnar diverse smuts.

Men återigen, om det inte är bråttom så vänta tills Black Friday den 25e November, det kommer garanterat komma reor på både grafikkort, möss och tangentbord! Samt skärmar.

Annars har du ju fått tips om ett gaming value paket från delatco som är klart dugligt!

Tack verkligen! Bra idé med Black Friday, det är ju inte jättelångt dit, kanske Inet kör nån form av Black Friday kampanj då!
Dock så, ja ni vet ju hur det är när man nästan köpt nåt redan i tankarna så är det svårt att vänta!

Jag ska absolut gå med grabben och välja ut nån schyst mus och tangentbord, blir antaglien något som blinkar hejdlöst i giftiga färger!
Är det en fördel om man är en yngre spelare där det behövs lite mer tryck då på tangentbordet? alltså de varianter med svarta brytare om jag fattat rätt?

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9851576/

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Tack så jättemycket hörni, hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle få så mycket hjälp. Det är så man blir tårögd, tror inte ni förstår själva hur mycket det hjälpte mig och jag vill inte ens tänka på alla timmar för att kunna komma fram till kanske ett av alla dessa grymma förslag. Stort tack hörni. tänker att jag kanske väntar med att köpa en skärm till Black friday, jag har en som kan duga något fram tills dess i alla fall.

Tack verkligen, alla som skickat förslag, jag är verkligen supertacksam och grabbarna kommer se ut som fågelholkar när det ser datorn sen.

Permalänk
Avstängd

nått sånt och är en rätt bra dator rakt igenom som känns balanserad och enda är väll att skärmen må vara 60hz men är det jag själv hade tummat på annars är det en riktigt bra speldator tycker jag

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristovic:

Tack verkligen! Bra idé med Black Friday, det är ju inte jättelångt dit, kanske Inet kör nån form av Black Friday kampanj då!
Dock så, ja ni vet ju hur det är när man nästan köpt nåt redan i tankarna så är det svårt att vänta!

Jag ska absolut gå med grabben och välja ut nån schyst mus och tangentbord, blir antaglien något som blinkar hejdlöst i giftiga färger!
Är det en fördel om man är en yngre spelare där det behövs lite mer tryck då på tangentbordet? alltså de varianter med svarta brytare om jag fattat rätt?

Tror det är svårt att göra några stora svepande antaganden som hur mycket tryck du vill ha till en viss ålder. Som förälder vill du förmodligen undvika allt vad ljudliga switchar heter, och leta efter ett så tyst som möjligt. Men det finns många sorters brytare, från många olika tillverkare och alltihop är smaksaker. Om något hade jag slagit ut ovanligt slag för rubber dome tangentbord. Du nämnde att ungen ville ha något blinkande och lysande, rubber dome är något billigare än mekaniska och de kommer ofta med lampor och gud vet vad för att locka kunder. Ju billigare de är desto oftare kan man byta ut dem när man tröttnat på oljuset eller fått ett temper tantrum.

Permalänk
Skrivet av TheNoNa:

Tror det är svårt att göra några stora svepande antaganden som hur mycket tryck du vill ha till en viss ålder. Som förälder vill du förmodligen undvika allt vad ljudliga switchar heter, och leta efter ett så tyst som möjligt. Men det finns många sorters brytare, från många olika tillverkare och alltihop är smaksaker. Om något hade jag slagit ut ovanligt slag för rubber dome tangentbord. Du nämnde att ungen ville ha något blinkande och lysande, rubber dome är något billigare än mekaniska och de kommer ofta med lampor och gud vet vad för att locka kunder. Ju billigare de är desto oftare kan man byta ut dem när man tröttnat på oljuset eller fått ett temper tantrum.

aha ok, tack ja det bästa är väl att testa, antar att han inte är så kräsen, men du har helt rätt i att allt ljud som går att minska är såklart en bonus!

Permalänk

@Kristovic: kom på en sak som jag inte tänkt på tidigare, men som borde vara självklar här på SWEC.
Spana in marknaden varje dag, det dyker titt som tätt upp rejäla gaming hojjar som är till salu för ett väldigt bra pris. Tangentbord/mus och ev. skärm kan du ju komplettera med. Egentligen skulle du ha en egen "köpes" annons om detta, men vet inte om du får annonsera ännu - eller om du måste varit medlem en viss tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristovic:

Tack verkligen! Bra idé med Black Friday, det är ju inte jättelångt dit, kanske Inet kör nån form av Black Friday kampanj då!
Dock så, ja ni vet ju hur det är när man nästan köpt nåt redan i tankarna så är det svårt att vänta!

Jag ska absolut gå med grabben och välja ut nån schyst mus och tangentbord, blir antaglien något som blinkar hejdlöst i giftiga färger!
Är det en fördel om man är en yngre spelare där det behövs lite mer tryck då på tangentbordet? alltså de varianter med svarta brytare om jag fattat rätt?

Jag tycker det ja, även om det är liten skillnad så är det inte lika lätt att man råkar trycka på en tangent om man vilar fingrarna på tangenterna. Litet problem kanske, men jag stör mig på det! ^^
Sen är det lite jobbigare också, inte så att man får träning av det, men vill ändå tro att det är lite mindre risk att fingrarna blir helt utslitna

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av andra94:

@DavidtheDoom: Nästan rätt Om det är något du har orsakat så får du fortfarande pröjsa för det (DVS om du råkat göra något med mjukvaran osv

Tror allt jag skrev var korrekt, du som lägger ord i munnen på mig.
Avsaknaden av mjukvarugaranti skiljer sig inte mot vilken annan dator som helst (Vilket jag aldrig hävdade). Har inte heller hävdat att handhavande fel går under garanti då det aldrig går under garanti.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Administrativ avgift

@DavidtheDoom: Ville bara förtydliga för så du skrev så lätt det som att vad du än gjorde med datorn så skulle de fixa det gratis typ ^^

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Testpilot

Här har du ett i mitt tycke 2st riktigt bra 'value paket' som kommer hålla rätt bra med år framåt!
Dock rekommenderar jag att vänta till Black Friday för att se om du kan göra något/några klipp.

mATX dator.
Liten, kompakt och lite mer "flashigt" chassi.
Kommer med AMD grafikkort och FreeSync skärm i 144hz.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9851775/

-----------------------------

ATX dator.
Lite större än mATX, men kommer med ljuddämpat chassi.
Denna har överklockningsbar processor, plats för eventuellt mer RAM i framtiden samt nVidia grafikkort med en G-Sync skärm.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9851786/

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av lord_vasagos:

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9851607/
nått sånt och är en rätt bra dator rakt igenom som känns balanserad och enda är väll att skärmen må vara 60hz men är det jag själv hade tummat på annars är det en riktigt bra speldator tycker jag

Tyvärr lär jag meddela att en i5.a (ja även 6600k) flaskar ett 1080 rätt bra. Finns flera rapporterade fall (ett idag tom) där nyare spel som Battlefield 1 inte kan kräma ur grafikkortet utan verkar flaska rätt så mycket faktiskt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag har köpt inets taurus datorer de senaste gångerna.
Visst blir det några kronor dyrare än att bygga själv men får 3 års garanti på hela datorn.
Om de inte ändrat något får man "bara" 2 år om man väljer delar och låter dem montera.
Perfekt om man inte orkar lusläsa om komponenter och inte vill behöva felsöka själv.

Monterar du en SAMSUNG SSD själv få du 10 års garanti på disken.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Tyvärr lär jag meddela att en i5.a (ja även 6600k) flaskar ett 1080 rätt bra. Finns flera rapporterade fall (ett idag tom) där nyare spel som Battlefield 1 inte kan kräma ur grafikkortet utan verkar flaska rätt så mycket faktiskt.

Finns scenarior och fler spel där en 6600k kan agera flaskhals men 6400an som näms i tråden är ganska många % slöare och utan oc funktion jag skulle välja ett 1080 och en 6600k över i7 och 1070 då det är en vettigare prioritering för spel och Bf1 är ju inte ospelbart på en 6600k och följer man närmaste oc guide har du i7s vanilla prestanda ur dom med om det skulle vara så

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kristovic:

...när man ska rendera 3d sekvenser ur, säg Maya? är det processor och grafikkort som gäller då? ska jag då ha en i7 eller en i5 (vilket jag antar är det långsammare alternativet med tanke på att siffran 5 är lägre än 7 )

Om vi bortser i från Mental ray / Vray så använder Maya bara processorn. i7 är för i övrigt ett självklart val för Maya.

Skrivet av Kristovic:

Kidsen pratar om Overwatch mycket och CSGO(fast jag vill inte att de spelar det CSGO ännu) men Overwatch ser ok ut tycker jag. Funkar dessa förslag att spela dessa utan "hackande" eller annat strul, sen förstår jag att datorn kommer inte vara super långt framöver, bara så jag inte står där och har tjackat nån half-ass dator nu när jag vill ge dem ordentliga grejer.

Du behöver inga supergrejor för de spelen. GTX 1060 är mer än nog för en underbar upplevelse. Medans GTX 1070 är ett av de värsta korten som finns.

Skrivet av Kristovic:

För att sedan kunna uppgradera om typ 2 år, funkar liksom dessa att öppna och byta ut de delar som är gamla? gör man det själv?

Det är bara att öppna och ersätta grafikkortet själv. Allt du behöver göra är att avinstallera den gamla mjukvaran för bildkortet. Sedan kan du öppna burken, dra ut två sladdar för att sedan koppla in det nya.

Skrivet av Kristovic:

Jag är en jävel på att snickra, men sist jag kollade är inte datorer tillverkade i trä )

Du kan imponera dina barn med att göra ett chassi av trä. En hel del inspiration finns att hämta i från Sweclockers galleri. http://www.sweclockers.com/galleri/sok?searchid=0f9d01c2-7639...

Permalänk
Testpilot
Skrivet av lord_vasagos:

Finns scenarior och fler spel där en 6600k kan agera flaskhals men 6400an som näms i tråden är ganska många % slöare och utan oc funktion jag skulle välja ett 1080 och en 6600k över i7 och 1070 då det är en vettigare prioritering för spel och Bf1 är ju inte ospelbart på en 6600k och följer man närmaste oc guide har du i7s vanilla prestanda ur dom med om det skulle vara så
http://gamegpu.com/images/stories/Test_GPU/Action/BF1/bf1_proz_11.png

Poängen jag ville få fram är att en överklockningsbar ("K" märkt) i5.a och ett GTX 1080 är inte en bra parning ur ett prestanda/krona-perspektiv, rent overkill för OP's ändanmål, speciellt då ungarna verkar vara i ålder för Minecraft/Overwatch/Batman-spelande.

En i3 6300 / i5 6400 / i5 6600 (ej K) parat med ett RX 480 + FreeSync skärm, är både mer ekonomiskt samtidigt som det ger en bättre upplevelse i allmänhet.
Alt. en i5.a och ett GTX 1070 med G-Sync skärm om personen vill ha något som håller något år längre i ren prestanda, men är beredd att lägga ett par tusenlappar extra.

Vid det laget att barnen är stora nog för tyngre(högre PG-rating/krävande) spelande är grejerna utdaterad i vilket fall, oavsett vad OP köper idag. Så det lär bli ett "relativt nyköp" i vilket fall om 3-5år, om barnen fortfarande är väldigt intresserad av aktuella spel vid den tidpunkten.

---------------------------------------------------

Oavsett så anser jag det är mer värt för OP att lägga en större summa på en G-Sync/FreeSync skärm. Det är det inköpet som mest troligt kommer leva vidare absolut längst och som samtidigt ger den största vinsten när det kommer till upplevelse.

Detta säger jag av erfarenhet. Hade själv GTX 780 Sli innan och en 'vanlig' 1080p/144hz/TN skärm. Bytte sedan till en ROG Swift PG279Q (1440p, IPS, G-Sync, 160hz), sedan en GPU uppgradering till 1070 Sli.
Jag märkte mer skillnad av skärmbytet än av GPU bytet, och det är mångt och mycket tack vare just G-sync - Speciellt då jag knappt känner av drops ner till mid-40's, men även helt avsaknad av Screen-Tearing.

Självfallet är 1440p och IPS en bidragande faktor till upplevelsen med, men poängen jag vill få fram är att med en bra skärm så behövs inte värstingsaker för att bibehålla en väldigt trevlig upplevelse.
En i5 6600 + RX 480 + FreeSync skärm är mer än nog för att OP's barn ska kunna njuta av sina timmar, både idag och om 2 år framåt. När punkten kommer då RX 480 går på knä, bara byt ut grafikkortet mot "VEGA 2.0" och tuffa vidare med FreeSync

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Monterar du en SAMSUNG SSD själv få du 10 års garanti på disken.

Det har du ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

@Yatagarasu:
Absolut är det så och håller med datorn är overkill egentligen och man kan komma undan betydligt billigare men ändå ha bra saker men utgick från 20k dator och personligen är jag ingen Hz hetsade människa och klarar mig gott på 60hz skärm och skulle t. S köra bang for the buck maskin så skulle jag säga nån 1080p 60hz config är lagom som du är inne på 6100-6500 cheap mobbo 1060-480 regionen är löjligt mycket prisvärdare där burken kostar ungefär som 1080 kortet sen OS skärm montering på det och kan spela allt på den om man inte är så gnällig på fps

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9852417/

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9852417/

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Utrymme för valfritt tangentbord/mus. Klart man ska ha ett 1080 med en 20k budget.

EDIT: Hittade denna http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/247129-w... Kan vara något?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9852410/

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Avstängd

Alternativet vi snackade om tidigare i tråden som man kan spela allt på men är mer en 1080p i 60hz dator och en enklare spel dator tycker jag med skulle kunna vara ett alternativ som blir enormt mycket billigare och får battlefield 1 på köpet och en bunt tusenlappar över du kan spendera på annat men ändå kan ungarna spela allt på den

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w