Dxracer datorstol som man kan sitta med korsade ben i ?

Permalänk

Dxracer datorstol som man kan sitta med korsade ben i ?

Godmorgon

Precis som topiken säger så är jag på jakt efter en stol.
Kikar bland alla DXracer stolar och tycker dom ser nästan likadana ut allihoppa, några är lite bredare andra har vingar osv.

Men jag tänlte höra med er som vet, jag måste kunna sitta med korsade ben i stolen. Alltså sitta som "skräddare" ja ni förstår hur jag menar.

Går detta att göra i samtliga dxracer eller är dom väldigt smala samt om armstöden är i vägen.. isåfall vilka skulle passa mig?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Jag har en dxracer silverstone, jag kan sitta som en skräddare men är inte jätte mkt plats. Men allt beror väl på hur lite eller stor du är också. Armstöden är inte ivägen för mig då det bara är en arm, sen har jag dem så pass högt upp så att benen går under.

På min tidigare Marcus ikea stol kunde jag inte göra det för då slog jag i benen i armstöden.

Permalänk
Skrivet av Relive:

Jag har en dxracer silverstone, jag kan sitta som en skräddare men är inte jätte mkt plats. Men allt beror väl på hur lite eller stor du är också. Armstöden är inte ivägen för mig då det bara är en arm, sen har jag dem så pass högt upp så att benen går under.

På min tidigare Marcus ikea stol kunde jag inte göra det för då slog jag i benen i armstöden.

Låter perfekt för mig.
Jag är väll medelstor skulle jag nog säga. 176cm och väger kring 80kg nu tror jag.
Försöker googla efter DXracer silverstone men hittar inget..... den kanske har gått ut ur deras sortiment om det är en äldre modell ?
Hmm.. skulle vilja veta mått på sitt dynan så med vilken av dxracers nya modeller den matchar med tex deras "wide" serie..

Tack för ditt svar!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

För mig brukar problemet vara att "vingarna" vid sidan av sittdynan brukar vara i vägen då jag gillar att sitta bredbent med benen isär så det uteslutar majoriteten av s.k. "gamingstolar". Dessutom brukar många vara onödigt smala även vid axelhöjd så att vingarna där trycker ut mina axlar (är smal men bredaxlad).

Jag förstår att man har stöd för benen i racing stolar i fordon då det ger stöd vid allt kurvande i hög fart men i datastolar? Cmon. Skulle gärna se en DXracer stol utan dessa jävla vingar vid sidan av sittdynan.

Kontorsstolar har funkat bättre för mig men de är ju inte precis prisvärda såsom DXracer t.ex. faktiskt är om det nu inte vore designen som satte stopp för mig. Du får liksom prismässigt det dubbla för pengarna jämfört med kontorsstolar då dessa gamingstolar säljs ju i så mycket större utsträckning och är så mycket enklare och billigare att marknadsföra.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

jag har en dxracer king series (186 lång och väger 86 kg) och den kan jag sitta skräddare i då king series har lite bredare sittdyna och ryggstöd än vanliga dxracer stolarna.

King series stolarna är gjorda för personer som är över 180 cm och väger över 80 kg.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Låter perfekt för mig.
Jag är väll medelstor skulle jag nog säga. 176cm och väger kring 80kg nu tror jag.
Försöker googla efter DXracer silverstone men hittar inget..... den kanske har gått ut ur deras sortiment om det är en äldre modell ?
Hmm.. skulle vilja veta mått på sitt dynan så med vilken av dxracers nya modeller den matchar med tex deras "wide" serie..

Tack för ditt svar!

Det är en äldre modell dem sålde på Chili/trademax, tror att de är en av de mindre modellerna egentligen. Bäst är väl att åka till någon butik o pröva om de har dem i sortimentet

Skrivet av RPGWiZaRD:

För mig brukar problemet vara att "vingarna" vid sidan av sittdynan brukar vara i vägen då jag gillar att sitta bredbent med benen isär så det uteslutar majoriteten av s.k. "gamingstolar". Dessutom brukar många vara onödigt smala även vid axelhöjd så att vingarna där trycker ut mina axlar (är smal men bredaxlad).

Jag förstår att man har stöd för benen i racing stolar i fordon då det ger stöd vid allt kurvande i hög fart men i datastolar? Cmon. Skulle gärna se en DXracer stol utan dessa jävla vingar vid sidan av sittdynan.

Kontorsstolar har funkat bättre för mig men de är ju inte precis prisvärda såsom DXracer t.ex. faktiskt är om det nu inte vore designen som satte stopp för mig. Du får liksom prismässigt det dubbla för pengarna jämfört med kontorsstolar då dessa gamingstolar säljs ju i så mycket större utsträckning och är så mycket enklare och billigare att marknadsföra.

Jag tyckte "vingarna" vid sittdynan var i vägen i början också men antar jag har vant mig.

Permalänk

Tack för alla svar,

Det lutar åt att bli antingen King series, Wide eller Classic.

Skiljer en 100 lapp mellan dessa med King som dyrast. Beslutsångest.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

King är väll den som är störst av dem? Håller väll för en 150kg eller ngt och är rätt bred i sits och rygg väll?

Själv körde jag på en Dx Racer Racing kan sitta "halv" skräddare i den, alltså ett ben uppe och andra nere på min ikea fotpall

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Jag läste någonstans att Wide serien skulle vara samma som deras Max serie, stämmer det?
För maxgaming.se har ju alla serier förutom just "MAX" series.

PS. Vilken återförsäljare bör man gå via när det kommer till Dxracer stolar, är maxgaming.se en bra sådann? Tänker på leverans, support etc.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Skrivet av Unbalanced:

Jag läste någonstans att Wide serien skulle vara samma som deras Max serie, stämmer det?
För maxgaming.se har ju alla serier förutom just "MAX" series.

PS. Vilken återförsäljare bör man gå via när det kommer till Dxracer stolar, är maxgaming.se en bra sådann? Tänker på leverans, support etc.

köpte min på maxgaming för att dom hade lite lägre pris än andra återförsäljare och tyckte leveransen gick väldigt bra tog 2 dagar innan den landa utanför min dörr.

angående support så vet jag inte då jag inte har pratat med deras support men maxgaming är ju ganska känd återförsäljare och har aldrig hört att det varit problem med dom.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Skrivet av KnapptEnHammock:

köpte min på maxgaming för att dom hade lite lägre pris än andra återförsäljare och tyckte leveransen gick väldigt bra tog 2 dagar innan den landa utanför min dörr.

angående support så vet jag inte då jag inte har pratat med deras support men maxgaming är ju ganska känd återförsäljare och har aldrig hört att det varit problem med dom.

Lade en order på en stol ifrån Maxgaming.se och när jag söker på kollinumret så står det "Hempaket (32)" kommer dom alltså och ställer paketet utanför hemdörren ?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Skrivet av Unbalanced:

Lade en order på en stol ifrån Maxgaming.se och när jag söker på kollinumret så står det "Hempaket (32)" kommer dom alltså och ställer paketet utanför hemdörren ?

dom ringer/knackar på dörren hemma hos dig men är det ingen hemma så tar dom med sig paketet och lämnar på närmste utlämningsställe.
Mitt paket med min dxracer stol var för stort för ett vanligt utlämningställe ( typ ica/coop) så jag fick åka till deras stora central lager för att hämta ut det.

har beställt hem paket tidigare och ena gången komm dom kl 14:30 och andra gången 17:30 så det gäller att vara hemma för man vet aldrig när snigel posten kommer.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Skrivet av KnapptEnHammock:

dom ringer/knackar på dörren hemma hos dig men är det ingen hemma så tar dom med sig paketet och lämnar på närmste utlämningsställe.
Mitt paket med min dxracer stol var för stort för ett vanligt utlämningställe ( typ ica/coop) så jag fick åka till deras stora central lager för att hämta ut det.

har beställt hem paket tidigare och ena gången komm dom kl 14:30 och andra gången 17:30 så det gäller att vara hemma för man vet aldrig när snigel posten kommer.

Tack för ditt svar.
Har idag gått 2 dagar sedan det skickades iväg från företaget. Väntar fortfarande.
Måste iväg ett par timmar i eftermiddag. Tror du man kan klistra upp en lapp om att dom kan lämna paket utanför dörren om ingen är hemma?
Bor i lägenhet.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Skrivet av Unbalanced:

Tack för ditt svar.
Har idag gått 2 dagar sedan det skickades iväg från företaget. Väntar fortfarande.
Måste iväg ett par timmar i eftermiddag. Tror du man kan klistra upp en lapp om att dom kan lämna paket utanför dörren om ingen är hemma?
Bor i lägenhet.

Inga problem svarar gärna, okey du borde ha paketet i eftermiddag eller imorgon.

tror inte det är några problem att sätta en lapp på dörren att det ska lämnas, du behöver inte vara orolig att paketet ska bli stulet för det väger bly cirka 30 kg

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

När jag fick min DXracer stol levererad från Maxgaming ringde posten killen mig mitt på dagen och frågade när jag kunde vara hemma. Sa att jag var hemma runt 19 tiden den kvällen och han svarade glatt att han kommer förbi då. Så antingen ringer dem dig i förväg eller när de är på plats

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk

Tacl för svar.
Har varken fått SMS eller samtal än så länge.

Hoppas dom ringer, annars sätter jag upp en lapp om att jag är iväg någon timma eller 2.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Så åkte och hämtade stolen på postnords centrallager för annars skulle jag fått den levererad tidigast imorgon.

Vart en Dxracer Iron series och är heltnöjd på alla plan än så länge!!
Tog en chansning utan att ha provsuttit något liknande innan men ångrar mig inte för en sekund!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •