Permalänk

Dela mobilens wifi

Yo! Kan man på något sätt dela mobilens wifi? Sitter på ett wifi med mobilen men kan ej lösenordet. När jag gör en hotspot vill den alltid lämna wifi nätverket. Hur gör jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pillibuppi:

Yo! Kan man på något sätt dela mobilens wifi? Sitter på ett wifi med mobilen men kan ej lösenordet. När jag gör en hotspot vill den alltid lämna wifi nätverket. Hur gör jag?

Du skall titta på internetdelning i inställningarna, brukar kunna delas via antingen bluetooth eller usb.
Gör du den till hotspot stämmer det att den lämnar wifi eftersom den behöver den som sändare istället för mottagare.

Vilken mobil har du?

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Du skall titta på internetdelning i inställningarna, brukar kunna delas via antingen bluetooth eller usb.
Gör du den till hotspot stämmer det att den lämnar wifi eftersom den behöver den som sändare istället för mottagare.

Vilken mobil har du?

Aah kan dela med bluetooth och "koppla ihop" plattan med mobilen. Kan där kryssa i kontaktdelning/internetåtkomst.
Står att plattan är ansluten till mobile men när jag går in på internet står det, webbplatsen kan inte nås... Jag har en samsung galaxy s6

Hittade nån knapp på mobilens bluetooth inställningar eller nått, där det stod "internet åtkomst" när jag vill aktivera internet åtkomsten så kmr det en lite pop-up "Du kan inte dela bluetooth interdelning när du är på ett wifi"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du ska dela via Hotspot och inte bluetooth, fungerar då för mig på de viset. Går bara in i inställningar och sen där vid data eller om det står "mer" ska finnas internetdelning och surfpunkt sen ska du ha Konfigurera trådlös surfzon via Wi-Fi. Där kan du ändra och se lösenord.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Du ska dela via Hotspot och inte bluetooth, fungerar då för mig på de viset. Går bara in i inställningar och sen där vid data eller om det står "mer" ska finnas internetdelning och surfpunkt sen ska du ha Konfigurera trådlös surfzon via Wi-Fi. Där kan du ändra och se lösenord.

Läs posten igen, han vill dela ut uppkopplingen mot wifi, inte sin vanliga uppkoppling.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

ja det går, men är oerhört osmidigt..
du kan koppla mobilen med usb till datorn och köra usb tethering, sedan i datorn an du sätta upp den wifi till att vara en hotspot, och brygga anslutningarna.

Är det inte lättast att bara ta reda på lösenordet?

http://www.guidingtech.com/29149/view-saved-wifi-password-and...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Aah jäkligt klurigt detta alltså... vet inte ens om det går hittar inget på nätet om just det jag försöker mig på... aja får besöka nån kunnig superhackerpolare till veckan å se om han vet nått! Tack för tipsen iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Haptic:

ja det går, men är oerhört osmidigt..
du kan koppla mobilen med usb till datorn och köra usb tethering, sedan i datorn an du sätta upp den wifi till att vara en hotspot, och brygga anslutningarna.

Är det inte lättast att bara ta reda på lösenordet?

http://www.guidingtech.com/29149/view-saved-wifi-password-and...

Det där lät avancerat! Joo blir nog lättare;)

Skickades från m.sweclockers.com