Mus "phasar" ut och omöjliggör att klicka på ikon.

Permalänk
Medlem

Mus "phasar" ut och omöjliggör att klicka på ikon.

Hej,

Alltså vet inte hur detta riktigt började urarta sig. Men det enda jag kan komma framtill är dem obligatoriska windows 10 uppdateringarna som sker. Vad som händer är följande: Ibland att jag inte kan klicka på vissa delar av delar av skärmen. Detta påverkar när jag ska surfa på webben eller spela spel exempelvis. Har bifogat länk till youtube där jag laddat upp ett exempel på hur det blir när jag kör på CS:GO. Notera att jag vet att det är windowmode. Men samma problem händer vid fullscreen också.

Jag har endast 1 monitor. Jag har heller inte ändrat på eller lagt till några som helst program eller drivrutin ändringar. Min skärm är en BenQ FP91G+ 1280x1024 @ 60 Hz från typ början av 2000-talet och min mus är en Logitech MX518 Optical Gaming Mouse som är ungefär 7+ år gammal. Har fått höra att Windows slutat göra några kombatibiletet med äldre enheter och kan detta då vara en orsak till varför problemet har uppstått? Det vill säga att endast ny skärm+mus kan ordna detta?

Länk till hur det blir när jag ska spela eller ändra på inställningar osv. Musen "phasar" ut och kan inte klicka på ikonen i spelet:
https://youtu.be/cXdn_047CK0

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig med Anniversary update, jag gjorde rollback och problemet försvann direkt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Samma sak hände mig med Anniversary update, jag gjorde rollback och problemet försvann direkt.

Jag är inte så teknisk kunnig. Skulle du kunna förklara för mig vad en rollback innebär? Har jag rätt ifall jag uppfattar det som att gå tillbaka till en "gammal" version av datorn innan uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlanC91:

Jag är inte så teknisk kunnig. Skulle du kunna förklara för mig vad en rollback innebär? Har jag rätt ifall jag uppfattar det som att gå tillbaka till en "gammal" version av datorn innan uppdateringen?

Ja, det finns möjlighet i Windows 10 att återgå till den föregående versionen förutsatt att det inte var för längesedan man uppgraderade.

https://www.cnet.com/how-to/how-to-uninstall-the-windows-10-a...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt