Gaming dator - CS GO och krävande spel 13-15k?

Permalänk

Gaming dator - CS GO och krävande spel 13-15k?

Hej,

Det finns 100 trådar och jag har läst alla. Dock inget som passade mig till 100%, och ska jag göra en investering vill jag känna 100% rätt.

Tänker mig en gaming dator:
med trådlöst wifi
750 w nätagg
Intel i7
Geforce gtx 1060 (?)
16 i ram ( vilket ram och behöver jag mer, skillnad på olika ram)?
Cd läsare
Bra chassi som man kan bygga vidare på om man vill, tex fler ram minnen
Luftkylare till processorn?
Vilket modekort?
Något mer jag missat?

Jag får hjälp med att bygga ihop. Budget ca 13-15 k. Vill inte behöva uppdatera om 1-2 år.
Tacksam för hjälp och återkoppling !

Önskar hjälp med förslag på dom olika komponenterna eller en inköpslista från typ netonnet eller komplett.

Missade förklaring
Permalänk
Medlem

här är väl de jag kan få ihop om du ser till dina krav

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9856073/

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Tack !
OS har jag, men tänkte på : hört att det är bra att ha 2 olika hårddiskar när man spelar, byta ut os mot en till hårddisk eller är det bara struntprat?

Permalänk
Medlem

Det är inte per definition bättre att ha 2 hårddiskar, oftast handlar det om en liten SSD för Windows och det viktigaste, sen en större och billigare mekanisk hårddisk för hela steambiblioteket och annan långtidslagring.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnyfors:

Tack !
OS har jag, men tänkte på : hört att det är bra att ha 2 olika hårddiskar när man spelar, byta ut os mot en till hårddisk eller är det bara struntprat?

jag har 4 hårddiskar.
1 för windows och alla program som tjänar på att laddas snabbt, tex adobe programmen och firefox/chrome.
1 för inspelningar i gameplays.
1 för steam spel och random skitprogram
1 mindre för alla nedladdningar (isolerad från resten av systemet utifall att de nedladdade har virus)

så ja, jag hade skaffat en 2-3tb mekanisk istället då för spel

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Citat:

§3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Burken är stationär men kommer inte vara stationerad på ett ställe utan på olika ställen i hemmet. Hur löser jag wifi biten på bästa sätt?

Permalänk

Funderar på denna gaming dator, kommentarer?

Hej, Vad tror ni om denna dator att spela BF1 och CSGO på ?
något jag glömt eller bör justera? ( detta är för övrigt min budget)

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9857320/

tacksam för hjälp

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9857320/

KOmplettera
Permalänk
Medlem

För de pengarna hade jag nog förväntat mig ett GTX 1070.. borde gå att klämma in om du snålar lite på andra komponenter.

Varför två SSD?

Permalänk
Skrivet av Weiman:

För de pengarna hade jag nog förväntat mig ett GTX 1070.. borde gå att klämma in om du snålar lite på andra komponenter.

Varför två SSD?

Vilka komponenter tycker du jag borde snåla på och varför? ( första gången jag bygger egen)

två SSD för det ska ( enligt vad jag hört) göra att spel flyter bättre?

Permalänk
Medlem

@johnnyfors: SSD har ingen som helst påverkan på fps e.t.c. ger enbart snabbare tider i att ladda in spelet

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Vatsug1:

@johnnyfors: SSD har ingen som helst påverkan på fps e.t.c. ger enbart snabbare tider i att ladda in spelet

Tack för svar, då räcker det egentligen med en SSD , lite större, som jag sen portionerar upp?

Permalänk
Medlem

Två SSD's är onödigt. Behöver du utrymmet är det bättre och billigare att gå på en 500 gigs.

Nätagget är onödigt kraftfullt, kring 600-650W klarar du dig utmärkt på.

Jag hade personligen föredragit en 6600k och ett 1070, än en 6700k och ett 1060. Framför allt om du mestadels ska spela med burken.

Permalänk
Hedersmedlem

@johnnyfors *Trådar sammanfogade*

Tänk på att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne, se §3.3 i forumreglerna.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

@johnnyfors *Trådar sammanfogade*

Tänk på att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne, se §3.3 i forumreglerna.
/moderator

OK

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Två SSD's är onödigt. Behöver du utrymmet är det bättre och billigare att gå på en 500 gigs.

Nätagget är onödigt kraftfullt, kring 600-650W klarar du dig utmärkt på.

Jag hade personligen föredragit en 6600k och ett 1070, än en 6700k och ett 1060. Framför allt om du mestadels ska spela med burken.

OK, tack för det. Ska jämföra även det. Om jag förstår rätt är 6600k även det i7 likt 6700k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnyfors:

Vilka komponenter tycker du jag borde snåla på och varför? ( första gången jag bygger egen)

Lite av varje
Förslag: https://www.inet.se/kundvagn/visa/9857400/

Permalänk
Medlem

@johnnyfors: Nej, 6600k är en i5. Lika många kärnor, men ingen Hyper Threading samt något lägre klockad. För spel är dom kanske inte likvärdiga, men skillnanden är ofta väldigt liten. 6600k + 1070 kommer ge högre fps än 6700k + 1060 i de absolut flesta titlar.