Tips om kul spel till lågprestanda-laptop?

Permalänk

Tips om kul spel till lågprestanda-laptop?

Hej

Köpte en Lenovo Yoga 710 till lättare allmänna uppgifter. Blev nu lite sugen att ha något spel att fördriva förkylningstimmarna med. Jag vill gärna inte elda upp datorn med sånt den inte klarar och undrar om ni har några tips om bra spel för en dator med den prestandan. Det är en core i5 7gen, 4gb ram, integrerad intel grafik.

Mvh

Permalänk
Medlem

Titta efter gamla spel, själv lirar jag Heroes 3 lite då och då fortfarande tex.

Emulatorer kan ju kanske vara intressant också

Men exakta spel är svårt att tipsa om, är ju extremt individuellt sånt där.

Nya spel vet jag dock inte om du vill kolla på. Lirar iofs själv World of Warships på en sex år gammal laptop, är ett sånt spel som verkligen är gjort för att kunna liras på allt då grafiken kan vara allt mellan rätt bra till 10 år gammal xD.

Men generellt kommer nog inte Intels inbyggda ta dig långt. LoL kanske funkar ok också, eller Heroes of the storm. Moba spel helt enkelt. Men vet ju som sagt inte vad du föredrar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Gta IV kanske?

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Owlboy, Shovel Knight, Rogue Legacy och Super Meat Boy.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Mafia II, Saints row serien, Portal II, Sleeping dogs är väl några jag kan komma på nu på fri hand
Edit, Självklart assasain's creed serien!

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Om du inte spelat det första Deus Ex eller Half Life, är det ett ypperligt tillfälle att göra det!

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Titta efter gamla spel, själv lirar jag Heroes 3 lite då och då fortfarande tex.

Emulatorer kan ju kanske vara intressant också

Men exakta spel är svårt att tipsa om, är ju extremt individuellt sånt där.

Nya spel vet jag dock inte om du vill kolla på. Lirar iofs själv World of Warships på en sex år gammal laptop, är ett sånt spel som verkligen är gjort för att kunna liras på allt då grafiken kan vara allt mellan rätt bra till 10 år gammal xD.

Men generellt kommer nog inte Intels inbyggda ta dig långt. LoL kanske funkar ok också, eller Heroes of the storm. Moba spel helt enkelt. Men vet ju som sagt inte vad du föredrar

Skickades från m.sweclockers.com

Tack. Naturligtvis skulle jag också gett några preferenser :=). Jag gillar väl spel åt äventyrshållet med bra story men inte för segt även om det får vara lite klurande. Enkla skjutspel med någon sorts story kan också vara kul, bara det inte är typ 100 olika kommandon att hålla reda på, det ska vara enkelt att komma igång, tänk på min förkylning ;=). Något jag inte har fastnat för är typ strategiespel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gördetsjälv:

Tack. Naturligtvis skulle jag också gett några preferenser :=). Jag gillar väl spel åt äventyrshållet med bra story men inte för segt även om det får vara lite klurande. Enkla skjutspel med någon sorts story kan också vara kul, bara det inte är typ 100 olika kommandon att hålla reda på, det ska vara enkelt att komma igång, tänk på min förkylning ;=). Något jag inte har fastnat för är typ strategiespel.

lite sent men endå, Runescape. lever fortfarande och är faktiskt grymt bra. om du spelat det under tidigt 2000-tal så finns det nu två versioner av spelet. den ena är RS3 som fortsätter som vanligt. nu finns dock också Oldschool Runescape, en reboot av runescape från 2007 med lite nya saker.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀