Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

testa att köpa det lite senare kan vara nått tillfälligt. Köpte mitt via Win-store så det har ju funkat för andra.
Men deras affär är lite instabil, mycket som funkar ibland...

Okej! Provar lite senare då

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av datornoob123:

Nästan låter inte jättebra. Kommer inte köpa förrän stutter är borta.

Frågan är om det någonsin kommer att försvinna till 100% eftersom spelet trots allt är en direkt portning från XBOX versionen vars hårdvara agerar på ett annat sätt än våra kära datorer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ingen ny patch på gång? Hade ju varit kul att faktiskt kunna spela spelet utan att det kraschar och låser gpun.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ingen ny patch på gång? Hade ju varit kul att faktiskt kunna spela spelet utan att det kraschar och låser gpun.

Den 2a november kommer en uppdatering , det som också ingår är ett nytt bil paket samt något helt nytt för horizon serien. Kanske snö? Vem vet. Källan är deras insta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Den 2a november kommer en uppdatering , det som också ingår är ett nytt bil paket samt något helt nytt för horizon serien. Kanske snö? Vem vet. Källan är deras insta

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det skall tolkas som att bilarna är någon som är nytt för horizon. Troligtvis är det biltyper som funnits i Motorsportserien, annars bör de ha formulerat det som "helt nytt för forza".

Men som du säger, vem vet i nuläget?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Den 2a november kommer en uppdatering , det som också ingår är ett nytt bil paket samt något helt nytt för horizon serien. Kanske snö? Vem vet. Källan är deras insta

Skickades från m.sweclockers.com

Segt... Tycker det är trist att de verkar lägga så lite fokus på att fixa alla problem med pc-versionen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Frågorna jag ställer kanske finns med i tråden.

Webhallen kör en helgkampanj och Forza Horizon 3 finns tillgängligt för ett bra pris till Xbox One.

Så jag tänkte kolla snabbt med om det är möjligt att köpa den fysiska Forza Horizon 3 utgåvan till Xbox One och möjligtvis aktivera spelet på Windows 10 store istället?

Eller är det enbart digital nedladdning som gäller för att få tillgång till spelet på PC?

Notera att jag inte äger Xbox One.

Tack på förhand! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

Frågorna jag ställer kanske finns med i tråden.

Webhallen kör en helgkampanj och Forza Horizon 3 finns tillgängligt för ett bra pris till Xbox One.

Så jag tänkte kolla snabbt med om det är möjligt att köpa den fysiska Forza Horizon 3 utgåvan till Xbox One och möjligtvis aktivera spelet på Windows 10 store istället?

Eller är det enbart digital nedladdning som gäller för att få tillgång till spelet på PC?

Notera att jag inte äger Xbox One.

Tack på förhand! <3

Svaret finns inte bara i tråden utan överallt på internet. Det framgår om du tittar på fodralet dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Svaret finns inte bara i tråden utan överallt på internet. Det framgår om du tittar på fodralet dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, så det gäller enbart digitala utgåvor verkar det som. Väldigt dåligt av Microsoft/Turn 10 att inte ha släppa en fysisk utgåva för PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

Okej, så det gäller enbart digitala utgåvor verkar det som. Väldigt dåligt av Microsoft/Turn 10 att inte ha släppa en fysisk utgåva för PC.

Korrekt, försökte bifoga en förklarande bild på omslaget men imgur-appen samarbetade inte. Därav den något uppkäftiga tonen i svaret.

Jo visst hade det varit trevligt. Crossplay i sig är dock ett steg i rätt riktning. Forza på PC har varit en dröm sedan jag spenderade varenda eftermiddag med 1/4 mile dragrace på Sebrings baksida i Forza 4 på xbox 360.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Korrekt, försökte bifoga en förklarande bild på omslaget men imgur-appen samarbetade inte. Därav den något uppkäftiga tonen i svaret.

Jo visst hade det varit trevligt. Crossplay i sig är dock ett steg i rätt riktning. Forza på PC har varit en dröm sedan jag spenderade varenda eftermiddag med 1/4 mile dragrace på Sebrings baksida i Forza 4 på xbox 360.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lugnt! Jag är kass på att söka på egen hand i mer detalj med min svengelska med hjälp av google.

Tycker det borde släppas fler spel med cross-platform stöd. Finns ett par redan, men nu när konsoler är så lika PC så borde det inte vara något hinder kan jag tycka.

Spenderade väldigt många timmar i Forza Motorsport 4 jag med, synd bara att det inte fanns stöd för fler rattar och pedaler på Xbox.

Får hoppas att Turn 10 får möjlighet att släppa sitt spel på Steam, GOG m.m i framtiden. Men chanserna är minimala skulle jag tro. Jag är inte ett stort fan av att alla AAA spel släpps med så oerhört starka DRM skydd idag. Det har dessutom inte släppts något demo till Forza Horizon 3 på PC, vilket jag skulle uppskatta om det gjorde. Hjälper en hel del om man ska bestämma sig för ett köp på närmare 900kr.

Permalänk

I7 3770k och Pallit GTX 1080 och flyter på bra i 4K. 40-60 FPS på högsta inställningarna tycker jag känns smidigt. Körde GFE Optimala inställngar först men tyckte grafiken blev lite lidande så maxade allt och istället för jämna 54-60 FPS flukturerar det mellan 40-60 FPS och det tycker jag det är värt eller rättare sagt: ingen märkbar skillnad i spelupplevelse mer än att spelet blir vackrare.

Permalänk
Medlem

PC Demo ute nu!! Äntligen!!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

PC Demo ute nu!! Äntligen!!

Yää, tankar nu. 20 gig

edit:
Grymt om man gillar den här typen av arkad, blir nog ett köp snart.
Ultra preset > konstant 60+.

Permalänk
Medlem

Gick ju sådär... Spelet kraschar redan i öppningsskärmarna när det zoomar in på "Play Ground". Försökte stänga av Avast men fortfarande samma problem. Har även stängt av mikrofonen i alla applikationer.

EDIT: Är enda lösningen att avinstallera Avast eller? Hur kan man göra ett spel som inte är kompatibelt med antivirusprogram?

EDIT: Uppdaterade Avast så nu funkar det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tycker demot flyter på rätt bra på min dator. Blir nog kanske ett köp förr eller senare. Men det är nog nästan för arkadigt för min smak när man t.ex. nästan lika bra kan köra utanför vägen som på vägen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Stabilt Windows Store är, kan inte tanka ned Forza 3 längre, stannar vid 30,27MB och ger en Error Kod som inte säger något, finns heller inget resultat på google.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Drog ner demon och testade. Riktigt kul ju. Även om den extremt bajsnödiga dialogen får mig att vrida mig i stolen varje gång.

Flöt på helt ok på min dator dock. I alla fall så länge man kör med låst framerate. Låste man upp den for den över hela stället - lite som mig själv när jag försökte köra med så ryckig fps. Men låser man frameraten håller den sig stadigt vid 60fps hela tiden på medium settings.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Drog ner demon och testade. Riktigt kul ju. Även om den extremt ....nödiga dialogen får mig att vrida mig i stolen varje gång.
Skickades från m.sweclockers.com

Jomen spel är ju till för barn under 18 och barnsliga gamlingar som mig Då får man stå ut med barnsligt klämkäcka pratkvarna i spel.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av delete_home_end:

Jomen spel är ju till för barn under 18 och barnsliga gamlingar som mig Då får man stå ut med barnsligt klämkäcka pratkvarna i spel.

Haha, Så kan det mycket väl vara! Jag står ut i alla fall - spelet är ju roligt ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Tjena! Körde demot lite igår sådär, förutom årets intro cinematic på saftiga 15 min typ så känns det nice, inte kört värst långt å sådär.. men tror ni det är värt å köpa de på dirren eller kanske vänta nån månad? Sen en fundering hur det funkar med Ratt och div kring det, har en Thrustmaster 500RS.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

CDON har rea på Forza Horizon 3 Standard Edition, 349 kr. Nedladdningsbar version. Funkar både i Windows 10 (Microsoft Store) och på XBOX One.

http://cdon.se/spel/spel-downloads/forza-horizon-3-standard-edition-38781850

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag slog till på erbjudandet för 349 på CDON. Bara regga i win store och ladda ner. Gäller bara till midnatt.

Permalänk
Avstängd

Har testspelat Pc Demoversionen. Det jag undrar är om demoversionen motsvarar det riktiga spelet i prestanda/hur bra det fungerar/fps. Kör 3840x2160 som är native resolution i windowed mode med allt på medium och msaa off Vsyn On 60fps. Hårdvara är 5960X och 16gb DDR4@3000Mhz 15-15-15-35 timings med ett 980ti. Så som spelet presterar nu så är det OK, kan jag förvänta mig att fulvlersionen kommer funka precis likadant eller är det risk att jag råkar ut för stutter?

Permalänk
Medlem

Prestandan har blivit bättre med varje patch som kommit, senaste patcharna fixade den undermåliga prestandan på 8 trådiga processorer och för min del flyter det på rätt bra med allt på max inklusive 8xmsaa i 2560x1080

Det jag har lite strul med fortfarande är g-sync, det funkar bra i sig men så fort jag går till en festival och fipplar i garage så får jag CTD, slår jag av g-sync funkar det prima utan en enda CTD, håller jag fps under 100 i festivalen så funkar det hyffsat med g-sync (nerklockat g-kort). Låter jag däremot grafikkortet jobba ordentligt så får jag för det mesta 160fps+ och då blir det instant CTD, detta oavsett sync eller inte. Vet inte om det finns någon lösning ännu men jag får helt enkelt slå om till begränsad fps innan jag laddar in i festival och obegränsat "ute i det vilda"

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av datornoob123:

Har testspelat Pc Demoversionen. Det jag undrar är om demoversionen motsvarar det riktiga spelet i prestanda/hur bra det fungerar/fps. Kör 3840x2160 som är native resolution i windowed mode med allt på medium och msaa off Vsyn On 60fps. Hårdvara är 5960X och 16gb DDR4@3000Mhz 15-15-15-35 timings med ett 980ti. Så som spelet presterar nu så är det OK, kan jag förvänta mig att fulvlersionen kommer funka precis likadant eller är det risk att jag råkar ut för stutter?

Känns som att du kan slå en tärning eller titta i stjärnorna för ett svar, alla verkar ha helt och hållet olika problem med spelet även om de har liknande hårdvara. Vissa verkar ha väldig tur och kan spela utan problem.

Skrivet av tellus82:

Prestandan har blivit bättre med varje patch som kommit, senaste patcharna fixade den undermåliga prestandan på 8 trådiga processorer och för min del flyter det på rätt bra med allt på max inklusive 8xmsaa.

Det jag har lite strul med fortfarande är g-sync, det funkar bra i sig men så fort jag går till en festival och fipplar i garage så får jag CTD, slår jag av g-sync funkar det prima utan en enda CTD, håller jag fps under 100 i festivalen så funkar det hyffsat med g-sync (nerklockat g-kort). Låter jag däremot grafikkortet jobba ordentligt så får jag för det mesta 160fps+ och då blir det instant CTD, detta oavsett sync eller inte. Vet inte om det finns någon lösning ännu men jag får helt enkelt slå om till begränsad fps innan jag laddar in i festival och obegränsat "ute i det vilda"

Som fortsättning har jag till exempel inte sett någon större prestandaförändring alls. Spelet kraschar dessutom överallt nästan hela tiden och att spela online är helt omöjligt. Det är verkligen det trasigaste spelet jag någonsin har spelat.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat så mycket ännu. Har allt på max utom antialiasing som är på MSAA 2X i 1440p. I demot hade jag drops till 5X fps och i fulla versionen har jag hittills haft drops till 4X fps. Dock tycker jag att det flyter på bra trots så låga fps. Tror dock att jag ska testa att sänka några inställningar och se om jag kan få högre fps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har inte spelat så mycket ännu. Har allt på max utom antialiasing som är på MSAA 2X i 1440p. I demot hade jag drops till 5X fps och i fulla versionen har jag hittills haft drops till 4X fps. Dock tycker jag att det flyter på bra trots så låga fps. Tror dock att jag ska testa att sänka några inställningar och se om jag kan få högre fps.

Oj oj, det var stor skillnad där, misstänkte väl att demot var riggat. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har inte spelat så mycket ännu. Har allt på max utom antialiasing som är på MSAA 2X i 1440p. I demot hade jag drops till 5X fps och i fulla versionen har jag hittills haft drops till 4X fps. Dock tycker jag att det flyter på bra trots så låga fps. Tror dock att jag ska testa att sänka några inställningar och se om jag kan få högre fps.

kör likadant, låser mina fps på 48, de funkar rätt bra. konstant samma flyt hela tiden, jobbiga är om man kör utan låst framerate, så åker man på dom stora fps dipparna, när man kör bilen snabbt i något parti.

Permalänk

Hur var det, kunde man få en refund?. Vad jag förstår är det svårt att få tag i någon support Har detta problem: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1451880-windows-store-f...
Och tänkte hålla mig ifrån att köpa spel på Windows Store i framtiden