Samsung Galaxy S7 eller S7 Edge?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S7 eller S7 Edge?

Precis som topic lyder så står jag i valet och kvalet mellan Samsung galaxy s7 och edge. Har just nu den vanliga S6:an (dvs inte edge) vilket jag trivs bra med. Är dock lite nyfiken på Edge-modellen. Förutsatt att den välvda skärmen verkligen bidrar till en positivare upplevelse. Har både negativa och positiva saker om det nämligen. Det ökade batteriet (s7=3000, Edge=3600) är en av de stora anledningarna till att jag faktiskt överväger den dyrare edge-modellen. Så vad tycker ni? Är det värt att lägga ut lite extra och satsa på edge eller bör man gå den klassiska vägen och ta s7?

Permalänk

Skillnaden på S6 o S7 är rätt liten...

Vänta till April 2017 då kommer S8 ut, lär ha ett batteri på ca 4200 mah, dessutom en betydligt strömsnålare cpu....

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Skillnaden är verkligen inte lite mellan S6 och S7. Jag gick från en S6 till en S7 Edge och skillnaden är enorm på de flesta fronter, speciellt batteritiden när det kommer till just S7 Edge.
Håller lugnt en dag med rätt intensivt användande (Spotify, Netflix, surfande, spelande)
Edgen har större skärm och större batteri.

Ställ gärna frågor om du har några Kan skriva en roman om vad som är bra och dåligt.

Permalänk
Medlem

Körde på edge då den extra batteritiden och lite större skärmen är trevlig. Det enda negativa jag kan komma på är att det är svårt att hitta skärmskydd som är kompatibla med skal då kanterna är rundade.

Permalänk
Medlem

Har ägt en S6 edge sedan den kom, nu när jag lämnat in den på reparation och använder farsans "gamla" S6 undrar jag varför jag inte körde på den från början.

Stör mig enormt på att skärmen på Edgen gör att den inte sitter skönt i handen.
Kollar nu även på S7an och samma sak där, stör mig på kanten. Även om jag använt Edge i ett år.
Kommer nog aldrig igen köra på en Edge-variant, även om den egentligen är mycket mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni att touchen är på edge? Läst att vissa upplever den som överkänslig vilket resulterar i att man får en massa "missclicks". Har tänkt att köra med ett plånboksskal ifrån merskal of sweden så känslan hur den är i handen borde väl inte vara någon större skillnad (kör samma skal nu). Tidigare haft en Oneplus One så är van vid lite större skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en s7 edge men avskyr skärmen. Är på G att byta telefon tack vare den. Hade jag vetat vad jag vet idag så skulle jag tagit den vanliga s7an

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Jag är inte ett fan av edgeskärmen men batteritiden är oslagbar. drog ur telefonen 6 imorse, surfat skitmycket och ju 19.40 har jag 45% batteri kvar. tycker det är lite jobbigt att man kommer åt kanterna på skärmen när man skriver så det ibland blir lite knas. Men man vänjer sig