Råd om köp av AKG hörlurar

Permalänk

Råd om köp av AKG hörlurar

Hej!
Tänkte skaffa hörlurar till mobilen och ber om råd om några Akg hörlurar. Vill höra av er som har någon av dessa eller har använt de. Jag har dessa i åtanke: Akg Y30, Akg Y40 och Akg Y50. Alla är On Ear lurar vilket jag föredrar då over ear kan kännas lite klaustrofobiska.
Har läst en hel del om dessa tre, och frågorna som uppstår är:
Läcker de ljud? Jag kommer använda de på tåget och på bussen och vill inte att folk som sitter bredvid mig ska bli störda av eventuellt ljud. Det ska noteras att jag inte brukar lyssna på ovanligt höga ljudnivåer .
Är de dessa tre modeller sköna? Jag använder idag AKG K518 DJ, som även de är On Ear, och kan säga att de trycker på efter kanske 1 timme. Har dock använt de på tåget i flera timmar men det var ganska smärtsamt.
Ifall det hjälper kan jag berätta att jag lyssnar på många olika genrer, Trance EDM, pop, rap och klassisk musik.

Angående Y30: Har läst att de läcker MYCKET. Skamligt mycket. Så mycket att man inte kan ha de på normal volym i tunnelbanan om någon sitter bredvid en. Stämmer det?
Blir det lätt glapp i kablarna?

Angående Y40: enligt somliga är basen för hög. För er som har använt K518 DJ: är Y40 mer basiga? Mina K518 DJ är även de basgalna och jag vill gärna slippa mer bas med mina nya.
Läste även att hörlurarna trycker på rejält på öronen. Vill inte att de ska trycka på mer än vad mina K518 DJ gör.

Angående Y50: Läste att kuddarna blir för varma efter en längre tids användning?
Är de för låga volymmässigt?

Vilken av dessa skulle ni rekommendera? Är någon av dessa bättre än de andra?
Tack för hjälpen : )

Permalänk
Medlem

Har ett par Y50 jag lyssnar på dagligen, de är inte för låga och går lätt att höra även genom mössa på låg volym. De sitter dock ganska tajt och kommer nog trycka efter en timme eller två. Beroende på volym kommer även medpassagerare inom en/halv meters radie kunna höra vad du lyssnar på, i en tyst omgivning då. Tycker ljudkvalitén är tillfredsställande och har inget ont att säga om det jämför med AKG K550.

Permalänk

@isoma: Tackar för ditt svar