Permalänk
Avstängd

No Ducky?

tjejen min välte en öl i mitt Ducky shine 3 white led mx-brown... aja beställa nytt ducky 5 eller 6 då tänkte ja.. MEN!! finns ju inga o få tag i??? vad har hänt? hur ska jag överleva detta? alternativ? gilla inte krimskrams..white led o avskalat..

tips?

Permalänk
Medlem

Är du säker på att ditt nuvarande tangentbord tjejen spillde ölen på verkligen är trasigt? Var du snabb med att dra ut kabeln så kanske det inte han bli en kortslutning orsakad av ölen. Tvätta rent det och låt det sedan torka i minst 24 timmar så kanske det fortfarande funkar om du har tur.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

@captur605: Finns på MaxFps

Permalänk
Avstängd

@svampae:

en modell med blå brytare? utbudet är inte stort..

vad har hänt? har Ducky kursat eller?

Permalänk
Medlem

@captur605: Reagerade på det jag också, finns inte många svenska återförsäljare kvar som har Ducky. Vette tusan vad som hänt.

Permalänk
Medlem

Tror det var INET som skrev om det i en annan tråd. Tydligen så har Ducky problem med distribution i Norden. Verkar fortfarande inte blivit bättre.

EDIT: Hittade tråden. Här.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Avstängd

@murzoo:

fan med..

problemet är att ölet gjort att ett stort gäng brytare fastnar i nedläge.. kanske ska försöka demontera alltihop om de går?

känns som en hel dags pill minst

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@murzoo:

fan med..

problemet är att ölet gjort att ett stort gäng brytare fastnar i nedläge.. kanske ska försöka demontera alltihop om de går?

känns som en hel dags pill minst

Jag dushade av mitt efter jag spillde cola över hela kör bara med fön då och då låt det torka minst 3 dagar
sen är det som nytt

Permalänk
Avstängd

@Fretch:

låter lite halvfarligt men får testa det..

kan ju inte leva utan mitt Ducky.. tjejen kan jag va utan men fan inte mitt Ducky

Permalänk
Avstängd

@captur605:

dvs nu åker hon ut ur huset !

en ny kärring går hitta men inte nytt Ducky

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@Fretch:

låter lite halvfarligt men får testa det..

kan ju inte leva utan mitt Ducky.. tjejen kan jag va utan men fan inte mitt Ducky

Tjejer finns det ju mängder av, men att hitta nytt Ducky i Sverige och ja, till och med Norden värkar ju jobbigare.
Lycka till i jakten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@Fretch:

låter lite halvfarligt men får testa det..

kan ju inte leva utan mitt Ducky.. tjejen kan jag va utan men fan inte mitt Ducky

är inte farligt, men du måste vänta tills den har verkligen torkat.

jag tog en hink med ljummet vatten hade ner det sen tryckte på alla knappar tills dom kändes normala
sen körde jag med fön 2 gånger dag i 3 dagar innan jag koppla in det igen

Gl hf

Permalänk
Medlem

Köp isopropanyl och rengör med istället.

Permalänk
Avstängd

@kronwalled:

gjort de håller på

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

tjejen min välte en öl i mitt Ducky shine 3 white led mx-brown... aja beställa nytt ducky 5 eller 6 då tänkte ja.. MEN!! finns ju inga o få tag i??? vad har hänt? hur ska jag överleva detta? alternativ? gilla inte krimskrams..white led o avskalat..

tips?

I värsta fall kan/får du förboka ett ANSI Ducky Shine 6 YOTM
https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...
Begränsat antal, då Ducky One RGB YOTG tillverkades i cirka 2015 ex (tror var så många ex).

Shine 5 t - borden har RGB LED men ska funka att köra med en färg på LEDen, jag kan det på mitt ANSI Ducky One RGB YOTG i alla fall. Shine 6 kommer (säkerligen) osså med RGB LED. Ducky One hade/har vissa t - bord med en LED färg, finns osså utan LED, men inte i sweden, som vanligt. Mitt ANSI Ducky One RGB YOTG med Cherry MX Black blev aldrig släppt i ISO layout utan fanns bara med Cherry MX Brown å Red.

Finns ju fler keycaps sets att köpa till ANSI layouten än det finns till ISO (Nordic) layouten, om du funderar på att byta ut keycapsen.

EDIT: Glöm ej att tull/moms tillkommer.

EDIT 2: Finns dessa ISO/UK Ducky Shine 5 RGB med Cherry MX Brown: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_30610.html

https://www.cclonline.com/product/198071/DKSH1508ST-BUKADAAT1...

Inte i lager men ska visst komma 1 bord i lager 11/11, har själv köpt ett Ducky Shine 3 Cherry MX Blue där för några år sen. Bara att slänga på dom Nordiska keycapsen.

Har själv ett ANSI Ducky Shine 3 med Cherry MX Red å vita LEDs.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Har ett ducky shine 3 med bruna brytare, dock blå LED. Om du är intresserad så är jag öppen för köp eller byte. ´Funkar utan problem, dock är usb-porten fastsatt med sugru istället för skruvar.