Nytt T-bord ger danska bokstäver i BF4 chatten!?

Permalänk
Medlem

Nytt T-bord ger danska bokstäver i BF4 chatten!?

Köpte precis ett Razer DeathStalker tangentbord. Som ni ser så fungerar å,ä och ö som det ska här men i battlefield 4, i chatten, så blir det danska bokstäver. Alltså Ø för Ö och Æ för Ä.

Jag har inte ändrat språk eller gjort något förutom att stoppat i usb-kabeln till tangentbordet. Och överallt, google, här, notpad ect så är bokstäverna normala men i BF4 (ingame chatten) så blir det danska ä och ö.

Någon som har nån ide´?

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

@Bill-Hertzhog:

Testa att gå in på Kontrollpanelen > Klocka, språk och nationella inställningar > Språk > Avancerade inställningar.

Ändra sedan standardspråk till endast svenska.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Låter skumt.. Har du bf4 på danska? Du har inte ändrat något i bf4 när du bytte tangentbord? Om du ändrar till ett annat tangentbord blir det lika då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@Bill-Hertzhog:

Testa att gå in på Kontrollpanelen > Klocka, språk och nationella inställningar > Språk > Avancerade inställningar.

Ändra sedan standardspråk till endast svenska.

Dom enda språken som står i inställningarna är svenska och engelska. Jag ändrade på ett ställe, nått om åsidosättning, till endast svenska (stod engelska innan).

Har win 10

När jag tar upp "bar" i nederkanten på skärmen så nere till höger, vid klockan, så står "SWE". Klickar jag på SWE så kommer en ruta upp där det står:

SWE Svenska (sverige)
ENG Engelska (USA)
NOB Norska, bokmål

Är det norskan som jävlas? Går jag in i inställningarna för språk så verkar allt vara inställt på svenska.

Skrivet av Sennaho:

Låter skumt.. Har du bf4 på danska? Du har inte ändrat något i bf4 när du bytte tangentbord? Om du ändrar till ett annat tangentbord blir det lika då?

Nej, Origin, BF4 och allt är och har alltid varit på svenska, och inte ändrat något i bf4 inställningar. Använder jag mitt gamla tangentbord (som fortfarande är isatt, är trådlöst) så blir det svenska bokstäver som vanligt.

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Jaha, provade precis och nu är det svenska ö och ä igen!

Mycket märkligt!

Tack för att ni försökte hjälpa iaf gubbar!

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W