Permalänk
Medlem

Logitech g35 bra?

Hej!

Har just nu razer kraken något som är riktigt kasst, allt ifrån ljud till mjukvara...

Logitech g35 har kostat runt 1000-lappen innan men finns nu på webhallen för 499:- tror jag det va.

Någon som har använt eller testat dessa?

Är ljudet bra? Är dom sköna?

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Micken är OK, någorlunda bekväma beroende på person och knapparna/volymreglage är OK.

Det är väll också det enda positiva. De går lätt sönder, ljudet är lite tråkigt etc
De har även funnits i hur många år som helst, borde finnas något bättre nytänkt där ute.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

@nawidek:
Tack!
En kompis till mig köpte dom ska se om jag kan testa dom i helgen, han sa att dom va riktigt bra. Dock hade han ju värsta skräp headsetet innan 😂

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

@theo0019: Beror alltid på vad man jämför med ja, Men dom går sönder riktigt lätt så tycker inte dom är värda priset.
Men nu vet jag inte om Logitech förstärkt designen eller liknande på dessa.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Avstängd

Bättre köpa Cloud II om man nu måste ha "gaming" headset.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Jag har dem, men skulle inte köpa dem igen. Har inte haft några problem med kvalitén som många andra verkar ha. Men jag tycket ljudet är rätt mediokert och de är inte särskilt bekväma att ha på sig under längre sessioner, blir väldigt klibbigt och varmt.
Har också hört gott om HyperX Cloud II

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud II är nog bättre. Jag är då mycket nöjd med mina QH-85.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Det är bättre än Razer kraken dock väger de nästan tre gånger så mycket så ha det i åtanke när du köper det annars är det mitt favorit headset jag ägt ljudet är OK men bra ljud får du om du köper Qpad qh-90.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nawidek:

De går lätt sönder

Jepp, plasten till muffarna nöttes bort på några månader, och limmet som höll ihop hörluren gick isär när jag råkade tappa ned den en meter från stolshandtaget till golvet.

Känns som budgetlurar, skulle inte köpa igen.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

För 499:- är dem absolut värda att köpa!

Micken är lätt den bästa du kan få för det priset! Om det hade varit fullpris hade man väll kunnat diskutera lite mer, men för det priset så är den värda det alla dagar i veckan.

Hade själv (har) ett par G35 hemma. Såg ut som nya efter 1år och 10 månader då plasten i bygeln mellan hörselkåpan och "remmen över huvudet" krakelerade, mejlade Logitech fick hem ett par helt nya efter 2 dagar! Detta va ett vanligt fel på de tidigare revisionerna men ska vara utbytt nu till en annan "plastbit".

Ljudet i hörlurarna är rätt bra, lyssnar mkt på bass musik såsom Avicii, Tiesto etc på kvällarna och spelar spel som CSGO och GTA V. Funkar utmärkt till dessa spel och mer "tung" musik.

Har aldrig varit med om att dem klibbar fast eller är osköna, kan vara för att jag har rätt huvudstorlek för dem eller ngt, jag vet inte. Har mina headsett upphängda på ett hörlursställ när dem inte används. Kör just nu med storebron G930 och dem ser fortfarande ut som nya nu efter kanske 2år som jag haft dem(?). Använder aldrig mina headsett med produkter i håret som typ hårgele eller vax och har inte skäggstubb, vilket kanske kan bidra till skicket på mina headsetts.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Vad du än gör, köp inget audio från Logitech... eller Razer... eller nästan alla headset på marknaden.
Accepterbara headset är bara något vanligare än enhörningar.

Vad jag vet så finns det bara HyperX 1/2 och QPAD headset under tusenlappen... och jag har aldrig hört QPAD.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte klara mig utan dess funktioner.

Höj mikrofonen för mute - sänk för att aktivera.
På hörselkåpan finns det knappar för:

Höj/sänk volym
play/pause
next/previous (skitsmidigt med spotify)
Du kan också programmera om dessa knappar för att göra valfri funktion.

Den enda nackdelen är att dom eventuellt går sönder om du ofta lyfter dom med en hand så att det blir obalanserat tryck (plasten som håller fast ena kåpan har en tendens att gå av).

Har väl haft 3 exemplar senaste 6 åren ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Jepp, plasten till muffarna nöttes bort på några månader, och limmet som höll ihop hörluren gick isär när jag råkade tappa ned den en meter från stolshandtaget till golvet.

Känns som budgetlurar, skulle inte köpa igen.

de höll i 4 år för mig innan lädret började släppa, hur mycket använde du det??? finns utbytesmuffar för 200kr från logitech också, bytte ut mina för de glappade i kabeln och de började bli irriterande efter att ha använt det i flera timmar om dagen i 4 år

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sinery:

Vad du än gör, köp inget audio från Logitech... eller Razer... eller nästan alla headset på marknaden.
Accepterbara headset är bara något vanligare än enhörningar.

Vad jag vet så finns det bara HyperX 1/2 och QPAD headset under tusenlappen... och jag har aldrig hört QPAD.

Qpad QH85/90 och Cloud är väl egentligen Beyerdynamic lurar?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

de höll i 4 år för mig innan lädret började släppa, hur mycket använde du det??? finns utbytesmuffar för 200kr från logitech också, bytte ut mina för de glappade i kabeln och de började bli irriterande efter att ha använt det i flera timmar om dagen i 4 år

I genomsnitt kanske fem timmar om dagen.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Qpad QH85/90 och Cloud är väl egentligen Beyerdynamic lurar?

Dom har Beyers trademark design, som Takstar snodde som sedan Kingston rebrand till Clouds 1&2.
Antar QPAD också snodde den designen... Sen vem som var först vette fan.