Steam guard - få behörighetskod?

Permalänk
Medlem

Steam guard - få behörighetskod?

Var ett tag sen jag var inne på steam, kommer in på mitt konto via steams webbsida

Men komma in på klienten steam guard är något annat då kräver den behörighetskod?

Jag vet hur jag ska få fram återställningskoder för mitt konto på webbsidan - men jag hittar inte om behörighetskod för klienten?

Permalänk
Medlem

@Ozeroun:
Installera steam "vaddetnuheter" på mobilen med tel.nr du registrerade med, tryck på "glömt lösenord" "skicka via sms"

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

@Ozeroun:
Installera steam "vaddetnuheter" på mobilen med tel.nr du registrerade med, tryck på "glömt lösenord" "skicka via sms"

Vaddetnuheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNoNa:

Hade faktiskt för mig att det hette steamguard eller authenticator, men borde ju kollat upp det bättre innan jag skrev

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

På telefonen får jag upp detta

1. Jag glömde mitt kontonamn eller lösenord till Steam

Fyllde i telefonnummer - Angav återställningskoden - bytte kod - bekräftat uppdaterats - verifierar inloggningsuppgifter - får Fel ett fel uppstod vid förbindelsen till Steams servrar. Försök igen senar.e

2. Jag får ingen Steam Guard-kod

Vad gör jag om jag inte får ett e-postmeddelande från Steam Guard när jag ombets mata in behörighetskoden?

Massa olika exempel tas upp - får 2 alternativ ändra e-postadress för mitt konto - kontakta steam support

Känns som det kört fast på Steam klienten

Loggar jag in på steam webbsida ser jag mitt bibliotek av köpta spel men kan inte komma åt de med klienten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

På telefonen får jag upp detta

1. Jag glömde mitt kontonamn eller lösenord till Steam

Fyllde i telefonnummer - Angav återställningskoden - bytte kod - bekräftat uppdaterats - verifierar inloggningsuppgifter - får Fel ett fel uppstod vid förbindelsen till Steams servrar. Försök igen senar.e

2. Jag får ingen Steam Guard-kod

Vad gör jag om jag inte får ett e-postmeddelande från Steam Guard när jag ombets mata in behörighetskoden?

Massa olika exempel tas upp - får 2 alternativ ändra e-postadress för mitt konto - kontakta steam support

Känns som det kört fast på Steam klienten

Loggar jag in på steam webbsida ser jag mitt bibliotek av köpta spel men kan inte komma åt de med klienten

Appen ger dig motsvarande koder så du "slipper" använda mailen för koder. Men baserat på felet du får så kan det ju helt enkelt vara så att steam-servrarna inte mår jättebra. Med det sagt så syns inga problem. Förmodar att du fått mail nyligen så att det är rätt konto?

Vill verkligen inte föreslå att du kontaktar steam support, det kan vara en av de mest frustrerande upplevelser du går igenom under en livstid(Jag har fortfarande ett ärende öppet som det snart har gått två år sen jag fick ett svar på), men i slutändan är det ju tyvärr de som är bäst lämpade att hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNoNa:

Appen ger dig motsvarande koder så du "slipper" använda mailen för koder. Men baserat på felet du får så kan det ju helt enkelt vara så att steam-servrarna inte mår jättebra. Med det sagt så syns inga problem. Förmodar att du fått mail nyligen så att det är rätt konto?

Vill verkligen inte föreslå att du kontaktar steam support, det kan vara en av de mest frustrerande upplevelser du går igenom under en livstid(Jag har fortfarande ett ärende öppet som det snart har gått två år sen jag fick ett svar på), men i slutändan är det ju tyvärr de som är bäst lämpade att hjälpa dig.

Ja jag har fick bekräftelse när jag begärde nytt pass logga in på steam webbsida

Det är annan sak komma in på klienten med det förbaskade verifieringskoden jag inte kommer förbi

Jag trodde först när man får ny kodbekräftelse logga in på webbsidan samma för klienten men tydligen inte

Permalänk
Medlem

Haha äntligen funkade det

Nu gäller det bara att få ett spel man fått gratis från Humblebundle kopplat till steam kontont då

https://support.humblebundle.com/hc/en-us/articles/204008710-...

Edit det löste sig det med