Call of Duty: Infinite Warfare delar spelare med Steam och Windows Store

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Vad jag menade med flygande är dom sk. boostjump och springa på väggar, visst det finns värre saker men jag anser inte det hör hemma i CoD.
Även vapnen började ändras redan i Ghosts, visst kan killstreaks kontras till viss del men det har blivit för många och för kraftfulla samma gäller att perks har börjat få för stor betydelse.
Framtids delen började redan i AW året innan BO3, men misshandeln av spelet började på allvar redan med Ghosts som i mångt och mycket var uruselt i många avseende och som onlinespelare märkte man en rejäl nergång i antalet spelare där.
Ja dom har fått mycket skit för att inte ändra sig, men om nu merparten av communityn vill ha tillbaka det "gamla" och man då väljer att gå till framtid istället, hur tänker man då och förväntar man sig att folk skall bli nöjda?

Bör kanske tillägga att jag pratar enbart om PC versionen.

problemet är att dom numera har tre år på sig för varje spel, så när AW släpptes så var arbetet på BO3 redan igång, samma med IW. Hoppas att Sledgehammer Games gick ifrån hoppandet och skuttandet efter AW och gör ett vanligt CoD. Håller med dig om Ghosts, det fick mig att dra mig tillbaka ifrån serien.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

problemet är att dom numera har tre år på sig för varje spel, så när AW släpptes så var arbetet på BO3 redan igång, samma med IW. Hoppas att Sledgehammer Games gick ifrån hoppandet och skuttandet efter AW och gör ett vanligt CoD. Håller med dig om Ghosts, det fick mig att dra mig tillbaka ifrån serien.

Borde inte varit något problem, det blev 3-års cykler först när sledgehammer kom in i bilden och det har "skrikits" om en återgång till gamla tider sen MW2/BO, så det enda som var under utveckling då var MW3/BOII.

Nä det är länge sedan Activision slutade lyssna på sina kunder, nu gäller endast att krama ut så många kronor som möjligt innan det blir total nedläggning av serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Borde inte varit något problem, det blev 3-års cykler först när sledgehammer kom in i bilden och det har "skrikits" om en återgång till gamla tider sen MW2/BO, så det enda som var under utveckling då var MW3/BOII.

Nä det är länge sedan Activision slutade lyssna på sina kunder, nu gäller endast att krama ut så många kronor som möjligt innan det blir total nedläggning av serien.

Jag trodde att du menade sedan Ghosts men menar du tidigare än dess så är jag med dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag trodde att du menade sedan Ghosts men menar du tidigare än dess så är jag med dig.

Uttryckte mig kanske lite slarvigt.
Det jag menar är att communityn har önskat en återgång till WWII eran (och/eller kanske något modernare) sen MW2/BO släpptes, men istället tog man utvecklingen framåt och sedan Ghosts har man i princip övergått till framtiden.

Om dom lyssnat på communityn så hade MW3/BOII varit dom sista spelen i modern tidsålder och sedan hade dom börjat backa igen.
Men det gjorde dom inte utan gick framåt istället vilket lett till att PC communityn har börjat dö ut och detta är en direkt orsak av att Activision inte bryr sig om sina kunder alls utan bara försöker krama ut så många kronor som möjligt innan CoD läggs ner helt.

Jag är helt övertygad av att om dom lyssnat och backat tidsåldern så hade dom sålt betydligt mer, dock måste dom också lära sig att PC spelare inte accepterar en dålig port av konsolversionen.