Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Hårddisken med alla spel samt kort o.s.v har rasat. God jul

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Hårddisken med alla spel samt kort o.s.v har rasat. God jul

Samma hände mig för ett tag sedan, fast i min NAS. Tur man hade korten och andra viktiga filer i molnet också.

OT: Har råkat ut för the deadly man flu. Trodde den var på väg att ge sig igår, men jag var bevisad fel i morse när jag vaknade.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Får inte tag på någon NES mini i butik, & några "svin" säljer dem på blocket & tradera till överpris!!

Visa signatur

Stationär: InWin 301c | Msi Z97i ACK | i7-4770k@4,5 | Sapphire Rx 5700 Xt Pulse | Corsair Vengeance 16gb | Samsung 850 Evo | Seasonic Focus platinum
Bärbar/släpbar: Asus G75

Permalänk
Medlem

Har varit sjuk i lite mer än 2 veckor nu och har precis påbörjat en 57,5 timmars jobb vecka... Det här kommer bli bra det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Har en jobbintervju nästa vecka, och idag fick jag ett par undersökningar man skulle göra på nätet (problemlösning och personlighetstest). Känns som att jag misslyckades rätt kapitalt på problemlösningen (frågor som går ut på att se mönster, räkna ut ålder på personer om man har vissa parametrar givna osv). Gick på tid så blev väldigt stressigt i vissa frågor, förhoppningsvis kan jag väga upp det på intervjun..

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Har en jobbintervju nästa vecka, och idag fick jag ett par undersökningar man skulle göra på nätet (problemlösning och personlighetstest). Känns som att jag misslyckades rätt kapitalt på problemlösningen (frågor som går ut på att se mönster, räkna ut ålder på personer om man har vissa parametrar givna osv). Gick på tid så blev väldigt stressigt i vissa frågor, förhoppningsvis kan jag väga upp det på intervjun..

Lycka till, passa på att göra ett bra intryck, mitt bästa tips är att pausa och faktiskt fundera på vad du ska svara om du blir osäker. Ofta behöver man bara någon eller ett par sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabby:

Lycka till, passa på att göra ett bra intryck, mitt bästa tips är att pausa och faktiskt fundera på vad du ska svara om du blir osäker. Ofta behöver man bara någon eller ett par sekunder.

Tack! Ja jag ska förbereda mig så mycket jag kan och försöka ge ett så bra intryck som möjligt

Permalänk
Avstängd

Urk. Var förkyld i helgen och trodde den var borta. Fortsättning följer. Alvedonvecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Tack! Ja jag ska förbereda mig så mycket jag kan och försöka ge ett så bra intryck som möjligt

3-5 positiva och negativa drag hos dig själv kommer garanterat komma upp. Vilken person har inspirerat/varit betydelsefull under din uppväxt. (svara mamma eller någon i släkten)
Läs på lite om företaget om ställ några frågor om det.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har vart sjuk i 3 veckor nu och har idag efter att pratat med 1177 fått veta att det förmodligen är lunginflamation, toppen... Ska träffa läkare och få medicinering ikväll...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk

Verkar vara många sjuka. Krya på er. Själv funderar man på annat jobb, blivit en hel del sista tiden nu när en kollega gått in i väggen och gått ned i tid :S urk. Att man ligger efter några månader sedan ett år tillbaka gör det inte lättare heller men jag ser det ändå positivt. Har ju lärt mig vad jag inte vill göra i nästa jobb och vilka situationer jag vill slippa.

Permalänk
Inaktiv

Känslan av att lösa tekniska problem är obeskrivlig, finns det något skönare än att ha löst ett riktigt svårt teknisk problem?
Jag själv skuttar nu runt i centralstationen som en galning. Orsaken är att en kund hade ett allvarligt driftstopp i halva produkten och de gjort mängder av tester och kommit fram till att det berodde på mitt system, efter mycket felförsökande så spårade jag var felet låg exakt i deras system som jag inte ens har behörighet att logga in på.
Nå exakt vad det var är irrelevant, men känslan att först bli anklagad för att ha gjort ett fel i ens arbete, sedan spåra upp det i någon annans system och av alla få extremt mycket beröm för detta är obeskrivlig. Och ju mer allvarligt felet är ju gladare blir man att lösa det, halva produktion nere på ett ställe är ju något som går ändå upp till toppen på företaget när det händer.

Permalänk
Medlem

@anon159643: Varför är du sur över det? Eller är det så att du poststat i fel tråd.
Inlägget skulle passa bättre här: http://www.sweclockers.com/forum/trad/952563-glad-exalterad-p...

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Inaktiv

@fagerja: Korrekt, fel tråd.

Nå humöret sviktar snabbt, trött som tusan och har hur mycket jobb som helst som måste vara klart tills imorgon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aurastream:

Verkar vara många sjuka. Krya på er. Själv funderar man på annat jobb, blivit en hel del sista tiden nu när en kollega gått in i väggen och gått ned i tid :S urk. Att man ligger efter några månader sedan ett år tillbaka gör det inte lättare heller men jag ser det ändå positivt. Har ju lärt mig vad jag inte vill göra i nästa jobb och vilka situationer jag vill slippa.

Att veta vad man inte vill kan vara lika viktigt som att veta vad man vill, så bra där.

Två alvedondagar kvar. Ska gå bra. Är seg men dagarna som är kvar ska vara rätt så chill. Förmiddagen borde bestå av kaffe och UNO och på eftermiddagen är jag pingiskingen med ett dussintal ungar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

OT: Har råkat ut för the deadly man flu. Trodde den var på väg att ge sig igår, men jag var bevisad fel i morse när jag vaknade.

Holy shit!
Råkade själv ut för henne för typ tio år sedan. Var snorfull o hade inte min lille kompis i styr.
Vaknade upp på morgonen med henne, sen tog det ett par månader innan jag fick kalla på prästen att fördriva henne och utföra exorsism.

Stackare, hav mod.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Känslan av att lösa tekniska problem är obeskrivlig, finns det något skönare än att ha löst ett riktigt svårt teknisk problem?
Jag själv skuttar nu runt i centralstationen som en galning. Orsaken är att en kund hade ett allvarligt driftstopp i halva produkten och de gjort mängder av tester och kommit fram till att det berodde på mitt system, efter mycket felförsökande så spårade jag var felet låg exakt i deras system som jag inte ens har behörighet att logga in på.
Nå exakt vad det var är irrelevant, men känslan att först bli anklagad för att ha gjort ett fel i ens arbete, sedan spåra upp det i någon annans system och av alla få extremt mycket beröm för detta är obeskrivlig. Och ju mer allvarligt felet är ju gladare blir man att lösa det, halva produktion nere på ett ställe är ju något som går ändå upp till toppen på företaget när det händer.

Grymt att du fick löst det!

Nu vet jag inte vilka tekniska lösningar det handlar om men kan tänka mig att i många yrken känns det där igen. Absolut inom nätverks och IT yrken. Man är ute och felsöker sina grejor (det man har installerat) och det har oftast vart någon annan leverantörs inkopplade grunkor som strulat och lett till kaos för slutkund. Man blir som en jesus som kommer och räddar stackarna. Kanske inte alltid uppskattat av ens egen ledning heller "jo men då måste vi fakturera kunden för felsökningen".... och än värre att problemet dyker upp i en annan leverantörs produkter och vi blir uppringda igen för att vi löste problemet så bra sist.... Tyvärr ska man vara försiktig och extremt tydlig när det går så man inte behöver jobba häcken av sig för någon annans kaos. Dock tror jag att jag personligen är lite för sjysst och har svårt för att bara släppa ansvar som jag åtagit mig och just i sådana tillfällen tror är våra prylar. Det går ju att begära att slutkunder felsöker sin utrustning mer noggrant men jag vet inte.

Permalänk
Medlem

Jävligt pissnödig!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Kameran jag beställde förra fredagen har inte börjat fraktas ännu

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Holy shit!
Råkade själv ut för henne för typ tio år sedan. Var snorfull o hade inte min lille kompis i styr.
Vaknade upp på morgonen med henne, sen tog det ett par månader innan jag fick kalla på prästen att fördriva henne och utföra exorsism.

Stackare, hav mod.

Wat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

A little thing called humour.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ledsamt att så många röstar på SD... blir lite mörkrädd.

Ruskigt skit väder här i Tallinn idag, längtar hem till katterna.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Förbannade jävla BBB's firstline support suger så hårt. All min trafik routas igenom norge innan den går ut på internet. Jag bor alltså i Kalmar, sveriges västkust och all min trafik går igenom norge. DET ÄR ABSURT!!!

Som svar från supporten "Varför använder du inte vår technicolor?" Varpå jag svarar.. "Ska jag vara helt 100% ärlig med dig så är det för att den är fullständigt skit och jag trivs inte med att min ISP har direkt access in i mitt nätverk"..

Åhhhhh blir så trött, varje kvälll vid 18:00 till 23:00 har jag hälften av min bandbredd och jag har dubbelt eller trippelt så hög ping än normalt eftersom dom inte lastbalanserar korrekt. Dessutom har jag lägre ping till norska aftonbladet än jag har till SUNET! åh vilka klåpare!!

/Rant over.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Så mycket att vara arg över, men mest att jag endast får ut 10k nu på löningsdagen (och Black Friday) och mina övertids timmar kommer nästa månad

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Inbrott i källarförrådet. Och det stör mig något kopiöst hur dumma i huvudet tjuvar kan vara.

1. Jag har ett komplett Logitech Z-5500. Dom tar satelliterna och kontrollenheten men baslådan är kvar. Well done, nu kan ingen av oss använda det vi har! Hade dom ändå bara tagit allt så hade jag förstått det. Satelliterna låg till och med prydligt i en stor papperspåse, men nä ta dom löst och lämna kvar påsen.

2. Paintball markörer - Dom har tagit ur alla ur förvaringslådorna. Dafuck?

3. Nu är jag typen som sparar alla kartonger och lådor. Men seriöst, vem öppnar en låda till en Sony Xperia S? En telefon från 2012.

4. Det står "bebiskläder storlek 56-74" på en bananlåda, men nääää! Vi river sönder lådan och kollar om det ligger nåt annat i den!

5. Tjejens dator står kvar, dom har inte ens rört den.

Visst, det stör mig att jag har haft inbrott. Men deras idioti stör mig mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Tack! Ja jag ska förbereda mig så mycket jag kan och försöka ge ett så bra intryck som möjligt

Ett fast handslag är inte fel. Fick ett jobb en gång redan när vi skakade hand. Ingen vill ju få en död fisk i näven när. Man hälsar 😊 Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Inbrott i källarförrådet. Och det stör mig något kopiöst hur dumma i huvudet tjuvar kan vara.

1. Jag har ett komplett Logitech Z-5500. Dom tar satelliterna och kontrollenheten men baslådan är kvar. Well done, nu kan ingen av oss använda det vi har! Hade dom ändå bara tagit allt så hade jag förstått det. Satelliterna låg till och med prydligt i en stor papperspåse, men nä ta dom löst och lämna kvar påsen.

2. Paintball markörer - Dom har tagit ur alla ur förvaringslådorna. Dafuck?

3. Nu är jag typen som sparar alla kartonger och lådor. Men seriöst, vem öppnar en låda till en Sony Xperia S? En telefon från 2012.

4. Det står "bebiskläder storlek 56-74" på en bananlåda, men nääää! Vi river sönder lådan och kollar om det ligger nåt annat i den!

5. Tjejens dator står kvar, dom har inte ens rört den.

Visst, det stör mig att jag har haft inbrott. Men deras idioti stör mig mer!

Larm

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

lycka till installera larm i ett källarförråd i ett flerfamiljs hus

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Vad är utmaningen?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

@Grönahunden: Vad är utmaningen?

utmaningen ? jo men visst ja ringer dom imorron frågar om dom gör installationer i källarförråd

magnetkontakt går nog att få in men hur gör man med kod dosan, siren, övervakningskamera, strömförsörjning ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644