Problem att komma åt Origin-konto

Permalänk
Avstängd

Problem att komma åt Origin-konto

En gång i tiden när jag köpte Battlefield BC2 så råkade jag skapa ett nytt Origin-konto av misstag kopplat till detta spelet. Jag har varit noga med att spara dessa inloggningsuppgifter etc.

Problemet jag har nu är att jag inte kommer åt detta kontot... Om jag trycker på glömt lösen och skriver in min email eller användarnamn så får jag inget mail! Försöker jag däremot skapa ett nytt EA-konto med denna mail så står det att adressen redan används..

Jag har testat detta utan framgång:

1-) Go to http://www.swtor.com/
2-) Create a new account.
3-) After you've created an account, log in and go to https://account.swtor.com/user/info
4-) Enter the e-mail address WHICH YOU USE FOR THE ORIGIN. Let's say your Origin account's email is overclocknet@blabla.com. The email that you have to put in the blank field is "overclocknet@blabla.com"
5-) Click the button "Save".
6-) Log out.
7-) Go to the login page again.
8-) Click on "Forgot your SWTOR.COM password?"
9-) Type in your e-mail address
10-) Go to your inbox or spam folder or whatever and find the email which comes from SWTOR (Star Wars The Old Republic)
11-) Follow email's directions/instructions and reset your password. The moment you reset your SWTOR password, your Origin password will ALSO be reset.
12-) Freedom.

http://www.overclock.net/t/1360091/the-absolute-solution-for-...

Om jag skall använda mig av EAs support måste jag även logga in på ett EA-konto.. Känns som att de kommer fucka upp mitt primära konto om jag loggar in och ber om hjälp därigenom.. Antar att jag kan skapa ännu ett konto kopplat till en tredje email-adress, men är det verkligen nödvändigt?

Frågan är helt enkelt hur jag får tillgång till detta kontot igen? Någon annan här som kanske har stött på liknande problem men lyckats åtgärda det?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

På US sidan kommer man in när man skriver in sin ticket (typ) att man kan kontakta dem utan att vara inloggad iaf. Sen vet jag inte om de hjälper med EU-konto också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

På US sidan kommer man in när man skriver in sin ticket (typ) att man kan kontakta dem utan att vara inloggad iaf. Sen vet jag inte om de hjälper med EU-konto också

Jag har letat som en dåre ett tag, allt jag finner verkar kräva att en loggar in..

Edit: Skapade ett nytt EA-konto och skrev ett supportmeddelande till den amerikanska supporten - hoppas de hör av sig inom 24 timmar som det stod, och hoppas de ej hänvisar till svensk support för att jag inte är amerikan..

Hittade ett telefonnummer till svensk support dock: +46 8 44 68 00 04, de har såklart inte öppet på helger dock.

Aja, det kanske löser sig till veckan.

Permalänk
Medlem

Antar att du kollat i skräpmappen? Ibland hamnar vissa mail där som inte är spam.

edit: Såg att det fanns med i listan du hade följt men lika bra att dubbelkolla.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Den amerikanska supporten hänvisade till att ringa det svenska supportnumret... Aja, får la ringa dem imorgon dårå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Den amerikanska supporten hänvisade till att ringa det svenska supportnumret... Aja, får la ringa dem imorgon dårå.

Hej
Hur gick det för dig, hjälpte det att ringa svenska supporten?

Jag kommer nämligen inte åt mitt konto heller.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hajvan:

Hej
Hur gick det för dig, hjälpte det att ringa svenska supporten?

Jag kommer nämligen inte åt mitt konto heller.

Ehm, det blev faktiskt aldrig av... Kändes lite väl överambitiöst att gå igenom så mycket för ett spel som är värt så lite och inte ens fungerar optimalt på W10..

Hade bara ett spel på kontot så.

Permalänk
Medlem

en liten uppdatering.
efter att jag försökt få kontakt med den svenska supporten i flera omgångar utan att lyckas, så ringde jag till den amerikanska.

det visade sig att mitt konto var hackat och att den användes av någon i Ryssland.
när jag körde password reset så skickades den till en annan mailadress vilket gjorde att det aldrig kom något ill min mail.

Nu har jag fått tillbaka mitt konto, blev uppmanad av supporten att aktivera en säkerhetsgrej som gör att så fort någon försöker logga in på kontot någon annanstans får jag ett sms med en kod som krävs för inloggningen.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

en liten uppdatering.
efter att jag försökt få kontakt med den svenska supporten i flera omgångar utan att lyckas, så ringde jag till den amerikanska.

det visade sig att mitt konto var hackat och att den användes av någon i Ryssland.
när jag körde password reset så skickades den till en annan mailadress vilket gjorde att det aldrig kom något ill min mail.

Nu har jag fått tillbaka mitt konto, blev uppmanad av supporten att aktivera en säkerhetsgrej som gör att så fort någon försöker logga in på kontot någon annanstans får jag ett sms med en kod som krävs för inloggningen.

Se till att aktivera s.k. two factor authentication på alla dina konton. Kör det på Steam (med deras app), Google, Blizzard osv.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts