Acer Iconia One 10 B3-A20 som krånglade köpt på Elgiganten, en liten historia.

Permalänk
Medlem

Acer Iconia One 10 B3-A20 som krånglade köpt på Elgiganten, en liten historia.

Köpte en B3-A20 på Elgiganten för ca 6mån sedan för lite allmän användning i familjen.
Den fungerade fint med det mesta vi körde på den och jag var väldigt nöjd. Ett par uppdateringar kom även under perioden som installerades utan problem.
En kväll hade lillen spelat något Disney-spel som så många gånger förut och när han tröttande stängde jag av den som vanligt.
När jag sedan lite senare startade den kom Acer loggan upp och försvann direkt. Sedan kom Acer upp igen och förvann...osv. Den låg och blinkade hela natten och alla försök att trycka power+volym i alla möjliga kombinationer försöktes utan resultat.

Några Googlingar fick mig att förstå att efter urkoppling av batteri borde den komma ur loopen men det var inget jag ville ge mig på då den inte var så gammal. Lämnade in till Elgiganten och de hade ju inte direkt svårt att se att den inte mådde bra, blinkandes och allt.
Fick efter några dagar SMS att den kommit in till verkstad InfoCare...några Googlingar fick inte magkänslan att bli bättre direkt.

Mycket riktigt, när jag skulle hämta den var det inga fel på den enligt verkstaden och att den fungerade perfekt... 700:- skulle de ha för den "felsökningen" och de skyllde väl mest på något sorts mjukvarufel och att garantin inte gäller. Försökte gnälla och hävda att även om det nu var ett mjukvarufel borde det gå på garantin då hängningen var på ett sådant sätt att jag inte kunde komma in i återställningsmenyn men till ingen nytta.
Bet i det sura äpplet och betalade, började linka ut och provade att starta om den några gånger....efter 3'e omstarten, Acer....Acer..Acer....Stövlade tillbaka och lämnade in den igen. 700:- tillbaka på kontot och plattan iväg några dagar till.

Efter några dagar, en fredag, fick jag sms att den var framme hos verkstaden och tänkte att det blir spännande att se vad de hittar (eller inte) denna gång. Fick sedan på Lördag morgon! sms om att den fanns att hämta i butik....

När jag kom till butiken visade det sig att det blev återköp på plattan och jag fick presentkort då de inte hade någon platta hemma just då som jag kunde tänka mig.

Ville meddela andra att problemet kan uppstå på den här modellen.

Elgiganten skötte sig väl ok men verkstaden var kanske inte så grundliga när det gällde att återskapa problemet, vilket var väntat med tanke på vad som skrivits om detta företag på nätet.