Router derigerar mig till inloggningsskärm

Permalänk
Medlem

Router derigerar mig till inloggningsskärm

Hej! har en Tilgin router från bahnhof och har portforwardat olika portar under en tid med god framgång men så skulle ja sätta upp en xampp webserver hemma men när jag försöker nå sidan via ip så kommer jag till routerns inloggningsskärm gång på gång o hittar ingenstans nått sätt att slå av det! har någon nått tips?

routern det gäller är en: Tilgin HG2381

mvh

Permalänk
Avstängd

vilket IP provar du med? vill du komma åt servern från lokala nätverket så använd det lokala IP't för servern/datorn. Vill du komma åt den utifrån så använd routerns externa IP och forwarda port 80 till serverns lokala IP så ska det fungera.

Aldrig haft nån Tilgin men router setup brukar man endast komma åt från routerns lokala IP (typ 192.168.1.1)

Permalänk
Rekordmedlem

Har du ett privat eller publikt ip på routerna wanport och vad har du för privat lanip på webservern och exakt vilket ip försöker du ansluta mot, publika, det på wanporrtens eller det laninterna ?
Bahnhof använder CGN och i så fall kommer du inte att kunna ha en publik server utan att beställa publikt ip.
Du ska nog dessutom använda ditt laninterna ip för att nå servern från lanet om du inte har en egen dns server.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Det låter som du försöker forwarda port 80 och 443 men kanske inte gör det helt korrekt då din router använder just dessa portar. Jag är ingen export på just ditt modem så vet inte hur man gör men det är det mest troliga till att det inte fungerar.

Du kan ju pröva att stänga av "HTTP ADMIN" eller motsvarande på WAN, då det verkar vara påslagit, vilket i sig är ett stort NO NO NO

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har publik ip med en statisk IP!
Och det är den jag vill komma in på från mitt eget hem!

Mina vänner kan gå in på webbservern o klicka runt så när dom använder port 80 så kommer dom rätt medans jag bara kommer till routerns sida!

Och låter ju lätt o bara användna den interna ipn men jag vill kunna komma åt den på domänen jag köpt med om jag går in på domänen så kommer jag bara till routern!

Kan dock connecta till mina cs servrar o Ts på den publika men inte port 80 om ni förstår?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av scamoe:

Hej!
Jag har publik ip med en statisk IP!
Och det är den jag vill komma in på från mitt eget hem!

Mina vänner kan gå in på webbservern o klicka runt så när dom använder port 80 så kommer dom rätt medans jag bara kommer till routerns sida!

Och låter ju lätt o bara användna den interna ipn men jag vill kunna komma åt den på domänen jag köpt med om jag går in på domänen så kommer jag bara till routern!

Kan dock connecta till mina cs servrar o Ts på den publika men inte port 80 om ni förstår?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror du egentligen behöver ha en dnsserver i lanet om du ska kunna använda domänen som du verkar vilja men du kan kanske fuska lite och ändra i hostsfilen i de datorer som det berör för det är nog enklast om det är ett litet lan med ett fåtal datorer.
Ändrar du hosts så kommer datorn inte att anropa nån dnsserver när den behöver adressen till en domän utan den går på uppgiften i hostsfilen som du själv pekat dit du vill >
http://www.howtogeek.com/howto/27350/beginner-geek-how-to-edi...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.