Permalänk
Medlem

Hjälp med kod

Hej!

Jag håller just nu på att lära mig att programmera i Java och har inga tidigare programmeringskunskaper. Jag har en uppgift där man ska programmera matematiska uttryck och få ut det korrekta svaret.

Ett exempel som jag behöver hjälp att koda är till exempel hur man räknar ut arena och omkretsen av en triangel. Jag har påbörjat koden såhär:

import java.util.Locale; import java.util.Scanner; public class Triangel { public static void main(String[] args) { System.out.println ("Triangel"); //inmatningsverktyg Scanner in = new Scanner (System.in) ; in.useLocale (Locale.US) ; //Mata in triangelns sidor System.out.println ("Längder av triangels sidor ") ; double a = in.nextDouble (); double b = in.nextDouble (); double c = in.nextDouble (); System.out.println ();

men hur skriver man vidare sedan om man vill ta fram arena och omkretsen?

Tacksam för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av malhuzh:

men hur skriver man vidare sedan om man vill ta fram arena och omkretsen?

Du bör lära dig hur man använder en sökmotor INNAN du börjar programmera.
Söker du efter "area triangle java" på Google så får du en massa(!) träffar.

Permalänk

Håller helt klart med föregående. Det är helt klart så att många utvecklare utnyttjar sökmotorn för en lång rad problem de inte stött på förut. Även ett smart sätt att snabbare förstå och komma in i programmering.

Ett annat tips. Om programmering kommer ingå i ditt framtida jobb borde du undvika att posta frågor liknande denna utan att göra en ordentlig sökning själv. Säger inte att det är så du gjort, ta det som ett tips från en som snart är klar med sin utbildning. Du kommer lära dig otroligt mycket snabbare på detta sätt.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Vad är det som du faktiskt behöver hjälp med? För du bör förstå tillräckligt mycket redan om du skrivit koden du gjort för att kunna räkna ut omkrets och area.