Logitech g933, bra eller anus?

Permalänk
Medlem

Logitech g933, bra eller anus?

Då ja kört över sladden alldeles för många gånger på mitt siberia v2 så började ja kika efter ett trådlöst alternativ.
Va lite inne på siberia 840 men 3k+ för ett headset känns inte så aktuellt då ja inte ens spelar 10h per månad.

Googlade å hade mej igårkväll å hittade "refurbished" g933 för 1050:- ink frakt från England så nu e dom på väg.

Då ja va trött igårkväll så blev det bara nåra recensioner från tuben å där verkade allt ok. Efter lite grävande här så verkar det va en hel del problem med lurarna.

Frågan lyder: Är dessa lurar värda strax över tusingen när det kan bli struligt med ev rma?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Då ja kört över sladden alldeles för många gånger på mitt siberia v2 så började ja kika efter ett trådlöst alternativ.
Va lite inne på siberia 840 men 3k+ för ett headset känns inte så aktuellt då ja inte ens spelar 10h per månad.

Googlade å hade mej igårkväll å hittade "refurbished" g933 för 1050:- ink frakt från England så nu e dom på väg.

Då ja va trött igårkväll så blev det bara nåra recensioner från tuben å där verkade allt ok. Efter lite grävande här så verkar det va en hel del problem med lurarna.

Frågan lyder: Är dessa lurar värda strax över tusingen när det kan bli struligt med ev rma?

Har ett par G933 som kostade mig över 2000 från Dustinhome, är nöjd med dom ljudmässigt men jo det har varit mycket problem
med att dom bara dör så man har kört dom på tråd, efter en tid har dom kommit igång igen, just nu kör jag på tråd men beror på
att min dator lagt av Ljudet är som sagt helt ok, och dom är rätt bekväma men tycker dom har en tendens till att åka ner om man lutar sig framåt, men sen problemen jag och många andra om man tittar på Logitechs forum råkar ut för är rätt illa för så pass dyra lurar, dom borde funka utan problem.

Visa signatur

Case: Corsair Obsidian 750D Big Tower Svart, EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+ PSU, 2 x Intel Xeon E5-2640 V4 Processor, 2 x Intel TS13X Liquid Cooling Solution, 2 x Kingston DDR4 2400MHz 64GB ECC/REG, ASUS Z10PE-D8 WS, 2xSocket-2011-3, ASUS Blu-Ray Writer BW-16D1HT, PNY Nvidia Quadro P5000 16GB

Permalänk
Medlem

@Klyrre: Eftersom du fick dom så billigt så skulle jag säga att de är värda varenda krona. Att betala 2000+ kronor för dem är för mycket dock. De krånglar gärna, både i mic och ljud (bland annat får min sambo missljud om hon sitter för nära routern), samtidigt som de gärna kopplar ifrån emellanåt och sitter ganska dåligt på huvudet (iaf på en mindre modell av huvud).

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk

Köpte mina för 2200, är sjukt jävla nöjd. Bra pris, blir aldrig nedkopplad. Och riktigt bra batteri tid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är OK nöjd med mina. Basen och ljudet är fint, men jag tycker att volymen är på tok för låg. Ibland kan jag ha 100 i volym utan att det är högt. Min polare har samma problem med sina och även sett forum där folk klagar på samma sak. Mina förra trådlösa Corsair kunde jag höja till 50 och det blev högt. Sen klämmer de lite onödigt mycket.

Men jag är nöjd att de har lyssnat på sina användare om "sleep mode" etc. För det var otroligt störigt att man var tvungen att väcka headsettet var femte minut.

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Jag är OK nöjd med mina. Basen och ljudet är fint, men jag tycker att volymen är på tok för låg. Ibland kan jag ha 100 i volym utan att det är högt. Min polare har samma problem med sina och även sett forum där folk klagar på samma sak. Mina förra trådlösa Corsair kunde jag höja till 50 och det blev högt. Sen klämmer de lite onödigt mycket.

Men jag är nöjd att de har lyssnat på sina användare om "sleep mode" etc. För det var otroligt störigt att man var tvungen att väcka headsettet var femte minut.

Det låter som något fel, jag kan inte maxa mina då blir jag fan döv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är missnöjd även om jag är förlåtande då jag hoppas att dom ska komma tillrätta med problemen.
Det jag upplever som jobbigast är att jag när jag ska koppla på micken inte får igång den utan måste rycka ur USB-dongeln samt starta om Headsetet. Skickade in ett och fick ett annat i utbyte och det var samma problem.
Sen är räckvidden sämre än på G930 tex.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem

Dom kom på 4-5 dagar å har använt dom sen dess. Fick slänga in senaste firmware men nu funkar dom som dom ska. På mig sitter dom klockrent å hittills har ja inget negativt å säga om dom. Visst e inte räckvidden den bästa men åas har ja dom till spel å de gör ja varken på muggen eller i köket ändå. Ljudnivån e ju inte vrålhög på max men har ändå bara runt 50-60% när ja spelar.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

hade problem med att mina dog när jag fick dom, men löste sig att uppdatera dom utan batteri med sladden i? brukar i windows 10 ha ljudnivån på 12-16 och i vissa fall då det är låg volym kan jag behöva gå upp till 24. sitter bra på huvudet och har bra batteritid. nöjd

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk

Annars rear Elgiganten ut Logitech G930 för 888 kr nu i helgen. Kommer åka till stan och köpa mig ett par dä sladdarna till mina Turtle Beach 7 Proo inte höll för att hänga upp ljud-dosan på väggen.

PS - Ljudet mellan trådade G35 och Turtle Beach 7 är i vissa fall en fördel till G35

Läger inte ut tipset i tipstråden då det alltid finns någon dryg person som klagar över än det ena än det andra.

Permalänk
Medlem

Toknöjd med mina, har haft dem sedan release. Sköna som bara den och jag kan minsann headbanga i timmar utan att de rör sig på huvudet. Ibland glömmer jag bort att jag har dom på mig.
Det enda negativa är när man glömmer att man har i kabeln. Då kan det åka både det ena och det andra på golvet ^^

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Dom fungerade bra tills Logitec fick för sig att uppdatera firmware, sedan dess är dom anus.

Permalänk
Skrivet av delete_home_end:

Annars rear Elgiganten ut Logitech G930 för 888 kr nu i helgen. Kommer åka till stan och köpa mig ett par dä sladdarna till mina Turtle Beach 7 Proo inte höll för att hänga upp ljud-dosan på väggen.

PS - Ljudet mellan trådade G35 och Turtle Beach 7 är i vissa fall en fördel till G35

Läger inte ut tipset i tipstråden då det alltid finns någon dryg person som klagar över än det ena än det andra.

Köpt dem nu och inte riktigt i klass med Turtle Beach Seven men man slipper sladdar som går sönder och ljudet skäms absolut inte för sig och härligt med trådlöst.

Fast bästa ljudet är ur högtalarna, Logitech Z906 5.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birks:

Dom fungerade bra tills Logitec fick för sig att uppdatera firmware, sedan dess är dom anus.

Dom funkar nu, uppdaterade idag, hade också stora problem innan efter jag uppdaterade till windows 10 anniversary i augusti. Rätt frustrerande när problemet kvarstod i över 3 månader.