Nintendo Switch prislistas i Kanada – kostar motsvarande 2 800 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Blir besviken om inte prestandan blir som PS4 och Xbone.
Vilket var skälet till att man börja med ersättaren av Wii U så tidigt för att kunna få tredjeparts tillverkare på sin sida. Som står i länken nedan till exempel.
http://www.sweclockers.com/nyhet/21198-nintendo-nx-blir-handh...

Men nu verkar det vara andra bullar till slut, kovändningen är prestandan obestridligen övergår till det negativa .Förmodligen är tredje parts tillverkare inte är intresserade att ge ut spel till en konsol med starkt eftersatt prestanda. Kan aldrig första att Nintendo dröjer kvar i sin bestående underlägsenhet av prestanda .

Beror säkert på att man vill göra sin egen grej då den delen av marknaden där XBOX och Playstation befinner sig är mättad.

Dock är jag lite rädd för att man sätter priset för nära de ovan nämnda och riskerar att ändå hamna i samma segment rent prismässigt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Ca 3000 låter bra, hoppas det blir så bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nja jag tror nog att den har med folkhälsa att göra, dock är det ett trubbigt verktyg. Problematiken idag är att producenten oftast inte på ett säkert sätt kan redogöra för vad det kan finnas för ämnen i produkten (därav också väldigt dåligt utbud av exempelvis svanenprodukter). Det tycker jag personligen är ett grundkrav för oss konsumenter, att veta vad det är vi köper.

Gällande Nintendo Switch kan man alltid hoppas på att de kommer att produceras med den nya generationen flamskyddsmedel som för övrigt är miljöklassat och att man har koll på vilka ämnen som finns det i produkten som helhet. Då kan det komma att handla om försumbara påslag.

Motivet med pålagan är att stärka statsfinanserna. Den är helt ineffektiv vad anbelangar styrning av produktion eftersom den riktar sig mot produkter som produceras mot en global marknad. Påverkan hade varit kanske varit signifikant om detta hade varit på EU-nivå, men även det hade varit tveksamt. Specifika svenska pålagor påverkar inte vilka flamskyddsmedel Foxconn t.ex. använder i sina PCBer. (Dessutom tar man ju ut en avgift på produkterna oavsett vilket flamskyddsmedel, eller inget alls (!) som används).

Pålagan är oberoende av hur mycket av flamskyddsmedel som faktiskt används i produkten.
Flamskyddsmedel i andra produkter, där de används i betydligt större mängder, och inte heller återvinns lika effektivt som elektronikskrot, är utan pålagor.

Det är en straffskatt på elektronikinnehållande produkter som säljs till privata konsumenter.

PS. Vi sväljer enorma kameler folkhälsomässigt. Överdödligheten p.g.a. partiklar från dieselmotorer och uppriven asfalt av främst dubbdäck uppskattas till exempel till 3200-3600 per år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Motivet med pålagan är att stärka statsfinanserna. Den är helt ineffektiv vad anbelangar styrning av produktion eftersom den riktar sig mot produkter som produceras mot en global marknad. Påverkan hade varit kanske varit signifikant om detta hade varit på EU-nivå, men även det hade varit tveksamt. Specifika svenska pålagor påverkar inte vilka flamskyddsmedel Foxconn t.ex. använder i sina PCBer. (Dessutom tar man ju ut en avgift på produkterna oavsett vilket flamskyddsmedel, eller inget alls (!) som används).

Pålagan är oberoende av hur mycket av flamskyddsmedel som faktiskt används i produkten.
Flamskyddsmedel i andra produkter, där de används i betydligt större mängder, och inte heller återvinns lika effektivt som elektronikskrot, är utan pålagor.

Det är en straffskatt på elektronikinnehållande produkter som säljs till privata konsumenter.

PS. Vi sväljer enorma kameler folkhälsomässigt. Överdödligheten p.g.a. partiklar från dieselmotorer och uppriven asfalt av främst dubbdäck uppskattas till exempel till 3200-3600 per år.

Jag håller med om det mesta du skriver, men att tro att man enbart genomfört detta (som för övrigt stödjer sig på en utredning beställd av allians-regeringen och där beslutet t ex stöds av Centerpartiet) för att "vara elaka" och "ta" folks pengar är att se det ur ett märkligt perspektiv.

Även om inte alla komponenter produceras i Sverige eller EU bör det vara ganska intressant för den som sätter ihop och säljer dem att kunna specificera vad som finns i dem. Tycker man inte att det är ett grundläggande krav som konsument så är vi tillbaka på medeltiden rent konsumentskyddsmässigt. Sedan är det ju även de som köper in produkter som kan efterfråga förändringar. Här kan dock tyckas att man borde arbeta på ett sätt som även kan belöna ifall produkterna inte innehåller några farliga ämnen.

Vi får väl se hur det kommer att se ut i Nintendos fall. Men jag är mycket tveksam till att man kommer att kunna specificera för alla ämnen i sin konsol.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Wii U gick väl inget vidare men det här tror jag på.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Låter ganska rimligt för en bättre 7" Surfplatta med en halvtaskig skärm.
De borde ha byggt den som ett alternativ till Ipaddlarna, hade den iallafall för mig blivit mer prisvärd.

Lite småsugen, men är bortskämd med Steam rabatter och skulle aldrig kunna rättfärdiga konsolernas ockerpriser på spel för mig själv, speciellt inte till en glorified surfplatta.
Gissar också att 3e-part stödet blir minst lika dåligt som till de senaste Nintendo konsolerna, eller icke existerande Lol.

Håller med om det är priserna på konsolspel som avskräcker - inte priserna på själva konsolerna (det är ju den minsta utgiften i sammanhanget).

Håller även med om att den borde fått ett alternativ med en mer högupplöst skärm (men har redan dragit det i en annan tråd).

Ser dock inget problem med priset på Switch. Känns helt OK och högst rimligt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Det jag alltid tyckt varit lite tråkigt med Nintendo tidigare är just att man köper en konsol som är häftigare än konkurrenternas men sen är grafiken som att se på något slags avsnitt med playdo-lera figurer.
Menar, gamecube var ju i mina ögon något av det häftigaste då och snyggaste. Grafiken var bad ass. Precis som N64. Sen med Wii så föll det pladask. Visst är det unikt och häftigt att kasta en nunchuck in i en TV för den där ultimata realismen eller att få rygg skott att spela slalom, går ju inte förneka. Eller Wii U där jag höll i plattan och av någon anledning på avstånd såg ut som en pundare i vardagsrummet som letar efter väderstrecken när allt jag gjorde var att AIMA med plattan. Nu med denna kommande konsol får jag åter igen WOW känslan för den är ju unik, och de bilder som läckt där Skyrim presenteras så kanske dom gått ifrån barnkanal grafiken. Hoppas hoppas!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att man måste ta Nintendo för vad de är i sitt DNA. Annars är det bättre att spela på en annan plattform, eller PC (för högsta prestanda).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Blir besviken om inte prestandan blir som PS4 och Xbone.
Vilket var skälet till att man börja med ersättaren av Wii U så tidigt för att kunna få tredjeparts tillverkare på sin sida. Som står i länken nedan till exempel.
http://www.sweclockers.com/nyhet/21198-nintendo-nx-blir-handh...

Men nu verkar det vara andra bullar till slut, kovändningen är prestandan obestridligen övergår till det negativa .Förmodligen är tredje parts tillverkare inte är intresserade att ge ut spel till en konsol med starkt eftersatt prestanda. Kan aldrig första att Nintendo dröjer kvar i sin bestående underlägsenhet av prestanda .

Det viktigaste med Nintendo har alltid varit deras egna titlar (allt annat kommer i tredje hand).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/