Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

@Trackmaster: Tjena,

Jag försöker hjälpa alla så fort som möjligt i turordning. Ingen är glömd!
Har lokaliserat en box till dig och väntar bara på bekräftelse att butiken skickar.

/Alex

Tack för update!

Permalänk
Medlem

@arde_81: Förökte snabb googla det på Comviq och verkar inte som det,

Om du vill ha student rabatt på 3 så ta kontakt med mig så kan jag ordna det.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Samsung UE55KS7005
9990:-

3000:- billigare än konkurrenterna.
Tror det är första gången den ligger under 10k.

https://www.netonnet.se/art/veckansklipp/samsung-ue55ks7005ux....

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3620117

Verkar vara problem med denna, ser 2 versioner på NetonNets sida. En för 12990:- samt en annan länk som visar 9990:-. Dock blir båda 12990:- när man lägger dem i kassan.

Får väl se om NetonNet fixar detta.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Har byggt mina egna datorer under lång tid nu, men börjar bli lite trött på skruvmejslar och buntband!

Hittar detta på nätet: MSI Nightblade X2-253EU Stationär dator Gaming

Verkar det som ett bra alternativ till att skruva ihop själv? Hade tänkt en 6700K och ett 1080 hur som. Priset verkar attraktivt. Några som har åsikter att dela med sig i tråd eller på PM? Glad för allt!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk

@laudanum: Det är en fyndvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grease Princess:

@laudanum: Det är en fyndvara.

Om det var en fyndvara borde det priset följa med till kassan, eller hur? Något annat är ju uppenbarligen fel.

Fyndvaran du antagligen syftar på kostar dessutom 9490:-, inte 9990:-.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

@Peak0001: Om det precis motsvarar dina behov är priset när det är sänkt nästan samma som att köpa delarna separat.

Å andra sidan tycker jag du får ett sämre chassi, du har förmodligen redan satadiskar, vill förmodligen inte ha 2 ssd osv..

Det är en bra deal för att vara ett paket enligt mig, men inte lika bra som att bygga själv om man har möjligheten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

@noobonur:
Nu vet jag inte om detta ska in på diskussion eller inte, jag ber om ursäkt om det är fel.

då tycker jag personligen att detta är bättre kap
http://cdon.se/spel/world_of_warcraft_battlechest_5-0-2529782...

88 kr

IOM att du får fler expansioner till kontot, det förra var alltså bara till WOTLK och denna är till WOD (3 expansions extra)
Alina ska ha samma för 79 kr (Dock står det inte vilka expansioner som ingår).

Är rätt säker på att det inte är någon skillnad. Alla standardkonton numera ska inkludera samtliga expansioner utom den senaste om jag har förstått det rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

@noobonur:
Nu vet jag inte om detta ska in på diskussion eller inte, jag ber om ursäkt om det är fel.

då tycker jag personligen att detta är bättre kap
http://cdon.se/spel/world_of_warcraft_battlechest_5-0-2529782...

88 kr

IOM att du får fler expansioner till kontot, det förra var alltså bara till WOTLK och denna är till WOD (3 expansions extra)
Alina ska ha samma för 79 kr (Dock står det inte vilka expansioner som ingår).

Alla Battlechest-versioner ger upp till WoD vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Är rätt säker på att det inte är någon skillnad. Alla standardkonton numera ska inkludera samtliga expansioner utom den senaste om jag har förstått det rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Betyder det att jag kan köpa den för 29kr och få ett konto med upp till WoD och 30 dagars gametime?

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Är rätt säker på att det inte är någon skillnad. Alla standardkonton numera ska inkludera samtliga expansioner utom den senaste om jag har förstått det rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av m4gnify:

Alla Battlechest-versioner ger upp till WoD vad jag vet.

Varför jag kollade det var för att på webhallen står det:
"Paketet Innehåller:
• World of Warcraft
• World of Warcraft Strategy Guide
• World of Warcraft - The Burning Crusade
• World of Warcraft - Wrath of the Lich King"

Sen om det stämmer eller ej vet jag inte. kan ju vara att dem har kvar dem gamla paketen och därav säljer dem det till lägre priser?

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

Varför jag kollade det var för att på webhallen står det:
"Paketet Innehåller:
• World of Warcraft
• World of Warcraft Strategy Guide
• World of Warcraft - The Burning Crusade
• World of Warcraft - Wrath of the Lich King"

Sen om det stämmer eller ej vet jag inte. kan ju vara att dem har kvar dem gamla paketen och därav säljer dem det till lägre priser?

Såg också det, och jag tror också att det är äldre versioner som dom säljer ut.

Permalänk
Medlem

Det finns bara en version av Battle Chest och det är den som ger från WoW:Vanilla till WoD så det är garanterat den.

Permalänk
Medlem

@Peak0001: Prisjakt - här har du en mycket lik build för 1.5k billigare. Du får det du betalar för på din deal då den hamnar på egetplock pris, men du kan lätt spara lite pengar på just vilka komponenter du väljer, även om CPU och GPU kvarstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Tänkte bara nämna att 3TB versionen är något billigare om man inte är ute efter 2TB modellen specifikt för t.ex. RAID.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1335006

Permalänk
Medlem

@williamu: Vill man inte handla från en dröse mer eller mindre etablerade butiker hamnar man snarare på 18.5k. MSI:n har dessutom WLAN, DVD och PCIe SSD. Känns klart prisvärt, men det är klart att det alltid blir kompromisser med en kompakt färdigbyggd dator.

Permalänk
Skrivet av Mackey:

Tänkte bara nämna att 3TB versionen är något billigare om man inte är ute efter 2TB modellen specifikt för t.ex. RAID.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1335006

lite fel att jämföra pro mot vanliga 3tb red disken?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2739257
då det var en bra deal på 2tb red tänker jag mest på

Permalänk
Medlem

Passar Macbook pro?

Skrivet av Banco:

Jag gillar detta:
Samsung SM951 256GB PCIe M.2 SSD för 999kr
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/228817-samsun...

prisjakt: 1799kr
Dock svårt att jämföra med prisjakt då det är en utgående och udda produkt. Så själva värdet är ju inte det som finns på prisjakt. Men snabbare och billigare än 850 Evo dock kortare garanti. Billigast på Ebay.com är 145 USD plus frakt och skatt (från Kina). Så 999kr är ett bra pris.

Vet någon ifall denna passar i en macbook pro retina 13", mid 2014? Tack !

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

@williamu: Vill man inte handla från en dröse mer eller mindre etablerade butiker hamnar man snarare på 18.5k. MSI:n har dessutom WLAN, DVD och PCIe SSD. Känns klart prisvärt, men det är klart att det alltid blir kompromisser med en kompakt färdigbyggd dator.

Tack för feedback, alla!

Som du påpekar ovan får man ju några små mervärden med den förbyggda lösningen. Jag undrar om det inte är mer prisvärt på totalen att gå med detta jämfört med lösa komponenter. Jag måste erkänna att jag vid flera tillfällen funderat på raidade SSDer på systemdisken, men alltid lagt ner det för att det kännts som "ösa pösa" - kan vara kul att få den extra skjutsen!

Lägg till det faktumet att själva anledningen till att jag tittar på paketet (som jag beskrev ovan) är att jag inte känner mig så trakterad av att skruva + att nackdelarna för mig huvudsakligen känns som 2 - Jag kan inte slotta i ett kort till för SLI (vilket jag tänkt i mina 3 senaste byggen men aldrig blivit av...) & Luftflödet och fläktlösning inte direkt gynnar OC (vilket jag historiskt upptäkt jag inte kör i någon större utsträckning förutom att visa för mig själv att mitt nybygge klockar jäkligt bra).

Summa summarum - detta blir en bra lösning för mig. Order lagd!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peak0001:

Tack för feedback, alla!

Som du påpekar ovan får man ju några små mervärden med den förbyggda lösningen. Jag undrar om det inte är mer prisvärt på totalen att gå med detta jämfört med lösa komponenter. Jag måste erkänna att jag vid flera tillfällen funderat på raidade SSDer på systemdisken, men alltid lagt ner det för att det kännts som "ösa pösa" - kan vara kul att få den extra skjutsen!

Lägg till det faktumet att själva anledningen till att jag tittar på paketet (som jag beskrev ovan) är att jag inte känner mig så trakterad av att skruva + att nackdelarna för mig huvudsakligen känns som 2 - Jag kan inte slotta i ett kort till för SLI (vilket jag tänkt i mina 3 senaste byggen men aldrig blivit av...) & Luftflödet och fläktlösning inte direkt gynnar OC (vilket jag historiskt upptäkt jag inte kör i någon större utsträckning förutom att visa för mig själv att mitt nybygge klockar jäkligt bra).

Summa summarum - detta blir en bra lösning för mig. Order lagd!

En liten notis. Jag har kört raid 0 på två 850 evo 250GB. Mycket trevligt. MEN, bara ha i åtanke att du bränner ut diskarna bra mycket fortare utan att få en särskilt stor reell prestandavinst. Och sedan är det ju beroende på vad för hastighet diskarna har. Finns tex Silicone Power SSDer som bara presterar ynka 100MB/s i seq read även om standard nu ligger på ca 500MB/s. VIlket raid 0 bara då slutar på 200MB/s. Men jag har svårt att tro att de skulle slänga in sånna skitdiskar. Uppstarten till Windows blir inte snabbare än en solo SSD då den ska notera raidningen i post men jag tror att man gynnas av raid 0 i SSD överlag ändå. Kändes fint att ha det i alla fall. Det ser ut som ett bra paket, jag hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av Mightybjorn:

Varför jag kollade det var för att på webhallen står det:
"Paketet Innehåller:
• World of Warcraft
• World of Warcraft Strategy Guide
• World of Warcraft - The Burning Crusade
• World of Warcraft - Wrath of the Lich King"

Sen om det stämmer eller ej vet jag inte. kan ju vara att dem har kvar dem gamla paketen och därav säljer dem det till lägre priser?

Skrivet av m4gnify:

Såg också det, och jag tror också att det är äldre versioner som dom säljer ut.

Skrivet av Swedman18:

Det finns bara en version av Battle Chest och det är den som ger från WoW:Vanilla till WoD så det är garanterat den.

yes, det är 1 key så att dom lägger till nya expansioner på battlechest spelar ingen roll, när du aktiverar keyn får du allt som är inkl just då, inte när du köpte battle chesten

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peak0001:

Tack för feedback, alla!

Som du påpekar ovan får man ju några små mervärden med den förbyggda lösningen. Jag undrar om det inte är mer prisvärt på totalen att gå med detta jämfört med lösa komponenter. Jag måste erkänna att jag vid flera tillfällen funderat på raidade SSDer på systemdisken, men alltid lagt ner det för att det kännts som "ösa pösa" - kan vara kul att få den extra skjutsen!

Lägg till det faktumet att själva anledningen till att jag tittar på paketet (som jag beskrev ovan) är att jag inte känner mig så trakterad av att skruva + att nackdelarna för mig huvudsakligen känns som 2 - Jag kan inte slotta i ett kort till för SLI (vilket jag tänkt i mina 3 senaste byggen men aldrig blivit av...) & Luftflödet och fläktlösning inte direkt gynnar OC (vilket jag historiskt upptäkt jag inte kör i någon större utsträckning förutom att visa för mig själv att mitt nybygge klockar jäkligt bra).

Summa summarum - detta blir en bra lösning för mig. Order lagd!

Du kommer bli förvånad över hur liten den är.
Riktigt fina kompakta burkar!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeoFlaMeR:

lite fel att jämföra pro mot vanliga 3tb red disken?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2739257
då det var en bra deal på 2tb red tänker jag mest på

My bad, visste inte att det fanns en Pro-modell. Tydligen är skillnaderna att Pro har garanterad rotationshastighet på 7200rpm medan icke-Pro har en hastighet mellan 5400-7200rpm, utöver det har Pro 5 års garanti medan icke-Pro har 3 år.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur dessa WD Red PRO är som systemdiskar?
Vet att de ej är skapta till detta, men om man av någon anledning inte vill ha en Ssd.
De borde ligga i Black klassen som systemdisk?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vompen:

För folk som bor nära Uddevalla och svågertorp så öppnar netonnet en lagershop i vardera stad och har öppningserbjudanden, saker som:
Ps4 500gb, 1990kr
UE55KU6175UXXE 5990kr
Galaxy S7 32gb + gear vr för 4990kr

Mer erbjudanden släpps torsdag 17e klockan 21:00, öppning är kl 8:00 på fredag den 18e.

Skickades från m.sweclockers.com

Länk?

https://www.netonnet.se/content/marketing/lagershopspremiar# - de verkar inte fått ut erbjudandena än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Länk?

https://www.netonnet.se/content/marketing/lagershopspremiar# - de verkar inte fått ut erbjudandena än.

Länk dyker upp imorgon kväll. För närvarande finns bara erbjudandena i bildform.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vompen:

Länk dyker upp imorgon kväll. För närvarande finns bara erbjudandena i bildform.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag inser nu att jag tänkte helt fel. Min hjärna tappade tråden och lade sig 24h före resten av världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Någon som vet hur dessa WD Red PRO är som systemdiskar?
Vet att de ej är skapta till detta, men om man av någon anledning inte vill ha en Ssd.
De borde ligga i Black klassen som systemdisk?

Här kan du få lite statistik från användare. Den ligger högt upp tredje snabbaste på read speed.

http://hdd.userbenchmark.com

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Här kan du få lite statistik från användare. Den ligger högt upp tredje snabbaste på read speed.

http://hdd.userbenchmark.com

Tack för svaret, det var vänligt.

En del oväntade resultat där, tex Toshiba P300. Köpte en sån på rea i somras eller nåt, men har den fortfarande liggandes oanvänd. Blir till att testa den när jag får tummen ur.

Annars borde väl WD Black ligga attans bra till.
Och att det är en massa skillnad i prestanda i samma serier,storlek-plattor-cache men att även årsmodellerna diffar tänker nog inte de flesta på? Gäller ju även SSD.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Tittade lite på brittiska Amazons Black Friday-rea och den såg inte speciellt intressant ut, varken nu eller de deals som ännu inte är släppta. Netgear R7000 för 1300 kr inkl. frakt som var 200 kr billigare än närmaste på Prisjakt och några hörlurar är inte mycket att hänga i granen. Verkar inte bli någon deal på till exempel Nvidia Shield som ifjol.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5