Seriös och säker E-mejlleverantör för egen domän.

Permalänk
Medlem

Seriös och säker E-mejlleverantör för egen domän.

Hej,

Har använt auth.se som e-mejlleverantör ett bra tag nu, troligen något/några år. Har upplevt tjänsten som ytterst bra i min mening men har blivit smått irriterad på nertiden vid vissa tillfällen, tex nu så kan jag inte komma åt auth.se alls vilket också betyder att inga mejl levereras till mig för tillfället och jag kan inte komma åt mina mejl då servern är nere. Detta är inte första gången mejl har uteblivit heller.
Auth.se är gratis så jag har självklart förståelse för eventuell nertid och eventuella andra problem och tänker inte klaga, men nu vill jag ha det stabilt och letar därför efter alternativ.

Ett alternativ skulle vara att skapa en egen mejlserver men efter att ha läst på lite så inser jag att jag helt enkelt inte har kunskapen, tiden eller tålamodet att ha min egen server, inte för att nämna problem med portar etc. Därför har jag bestämt mig för att inte gå den vägen även om det är något jag skulle vilja.

Jag har några krav jag skulle vilja se uppfyllda av min nästa e-mejlleverantör:

  • Svenskt eller Isländskt men i värsta fall Europeiskt. Absolut INTE Amerikanskt.

  • Företaget skall ha ett bra säkerhetssinne. <- Har svårt att förtydliga mig här, de ska bry sig om säkerhet helt enkelt.

  • Företaget skall värna om ens privatliv och inte sälja min information etc, helst inte ens samla den.

  • Företaget skall vara seriöst och inte någon privatperson med en server i källaren.

  • Tjänsten måste tillåta mig att använda min egen domän.

  • Tjänsten måste tillåta mig att använda IMAP.

  • Tjänsten måste ha väldigt hög drifttid samt stabilitet.

  • Tjänsten kan antigen vara gratis eller betald, men den bör inte vara för dyr. (100kr / månad är för dyrt tex)

  • Tjänsten skall ge mig minst 1GB lagring ifall gratis annars minst 5GB ifall betald.

Om någon har några tips så skulle jag vara väldigt tacksam!

Uppdatering innan post: auth.se har nu kommit online igen men jag letar ändå efter en ersättare. Drifttiden är inte så illa men jag skulle vilja ha närmare 100% upptid.
Edit: Om man inte har krav på 100% upptid så skulle jag förövrigt absolut rekommendera auth.se, är väldigt nöjd förutom med drifttiden.

Permalänk
Medlem

Kolla på protonmail.com, gratisalternativet ger dig ej egen domän.

Edit, de stödjer inte IMAP såg jag nu.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

one.com? Får du hemsida på köpet. Sinnessjukt billigt, jag har bara bra erfarenheter.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Generellt så letar jag efter en leverantör som är specifikt inriktade på säkerhet och "privacy", som tex Protonmail och auth.se.

Skrivet av dahlgren:

Kolla på protonmail.com, gratisalternativet ger dig ej egen domän.

Edit, de stödjer inte IMAP såg jag nu.

Kollade precis på dem och såg lovande ut tills jag också läste att det inte har IMAP support.

Letar efter något inriktat mer på privatpersoner. Utöver det så kunde jag inte enkelt hitta pris för enbart e-mejl.

Skrivet av Hugligan:

one.com? Får du hemsida på köpet. Sinnessjukt billigt, jag har bara bra erfarenheter.

kollar på detta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Letar efter något inriktat mer på privatpersoner. Utöver det så kunde jag inte enkelt hitta pris för enbart e-mejl.

Det är till privatpersoner tror det är 350kr/år för eposttjänsten.
Du får gå vidare i beställningstjänsten för att valet ska komma.

E-postpaket
1 År: 348,00 kr/År
348,00 kr

Om du enbart vill hantera dina domäner och använda våra e-posttjänster har vi e-postpaketet. 250GB lagringsutrymme, 10GB mailboxar och en komplett domän- och DNS-hanterare ingår.

Alla priser listas inkl. moms.

Permalänk
Medlem

@SanyaIV: Om du orkar vänta lite så skall protonmail börja med IMAP stöd i någon form innan året är slut (enligt senaste uppdateringen). Om det är för brådis kan du ju alltid ta något annan för tillfället och kolla där igen om ett år när du behöver förnya. Kryptering är bästa skyddet mot personlig information. Svårt att sälja personlig info man ej har.

Personligen har jag mail från citynetwork nu men hoppas jag skall kunna byta nästa gång de vill ha betalt av mig. Väntar även jag på IMAP stöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

@SanyaIV: Om du orkar vänta lite så skall protonmail börja med IMAP stöd i någon form innan året är slut (enligt senaste uppdateringen). Om det är för brådis kan du ju alltid ta något annan för tillfället och kolla där igen om ett år när du behöver förnya. Kryptering är bästa skyddet mot personlig information. Svårt att sälja personlig info man ej har.

Personligen har jag mail från citynetwork nu men hoppas jag skall kunna byta nästa gång de vill ha betalt av mig. Väntar även jag på IMAP stöd

Har du länk till uppdateringen? Letade efter liknande information tidigare men hittade inget. Det är inte alls bråttom så kan absolut vänta till slutet av året.

Permalänk
Medlem

@SanyaIV: Detta är det mest substantiella som går att hitta om det Protonmail support. Inte sagts något om det sen dess, så jag vet ej om det är försenat eller ej.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Countermail sysslar mycket med säkerhet, tror det är svenskar bakom tjänsten.
https://countermail.com/

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar hittills. Tror jag gör så att jag håller mig till auth.se tills protonmail stödjer IMAP (och mappar för den delen)

Tills dess, är det någon som vet om man i DNS för domänen på något sätt kan fixa så att mejlen använder en mejlleverantör men när den leverantören är nere så går alla mejl till en annan leverantör? Redundans dvs.