Inet beställning behöver fråga en sak!

Permalänk
Medlem

Inet beställning behöver fråga en sak!

Hej jag har tänkt att köpa en dator med montering från inet men jag undrar om man kan boka och hämta den färdigbyggda datorn i butiken eller måste den bli fraktad hem till mig?

Permalänk
Skrivet av astromzZ:

Hej jag har tänkt att köpa en dator med montering från inet men jag undrar om man kan boka och hämta den färdigbyggda datorn i butiken eller måste den bli fraktad hem till mig?

Det verkar gå att boka via butik i kundvagnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennartstek:

Det verkar gå att boka via butik i kundvagnen.

Det finns en knapp som säger det ja men jag hittar ingen info om att man kan hämta en färdigbyggd dator från butiken

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@astromzZ: Det går utmärkt att hämta en färdigbyggd dator i butik.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@astromzZ: Det går utmärkt att hämta en färdigbyggd dator i butik.

Vad bra!!! Tack för det snabba svaret!!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@astromzZ: Kan rekommendera dig att slå Inet en pling nästa gång. Går betydligt snabbare än att vänta på forum

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tror inte butiken har öppet 19.00?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Tror inte butiken har öppet 19.00?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, men sen är sweclockers ingen kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Nej, men sen är sweclockers ingen kundtjänst.

Beror på hur man definierar det. Han hade kunnat frågat i Inets tråd i avdelningen butiker istället. Det är ju en form av "kundtjänst", så om man ska låtsas vara petig tillbaka så är Sweclockers en kundtjänst också, eller en "kundtjänstförmedlare"...

Visa signatur
Permalänk
Inet
Skrivet av astromzZ:

Hej jag har tänkt att köpa en dator med montering från inet men jag undrar om man kan boka och hämta den färdigbyggda datorn i butiken eller måste den bli fraktad hem till mig?

Skrivet av SUMITOMO:

Nej, men sen är sweclockers ingen kundtjänst.

Skrivet av saigon:

Beror på hur man definierar det. Han hade kunnat frågat i Inets tråd i avdelningen butiker istället. Det är ju en form av "kundtjänst", så om man ska låtsas vara petig tillbaka så är Sweclockers en kundtjänst också, eller en "kundtjänstförmedlare"...

Ledsen för lite sent svar. Går alldeles utmärkt att hämta upp varan i butik. Bara välja alternativet i kassan!

Det är lite svårt att dra en tydlig gräns med exakt vad som är relevant att ställa frågor på här i forumet och inte. Vår grundregel är att i princip allt som skulle vara relevant information även för andra medlemmar är okej.

För att ge ett exempel som i det här fallet:

Går det att boka dator med montering och hämta ut i butik? - Absolut relevant fråga även för andra medlemmar.

Skulle frågan varit så här istället:

När kommer min dator med montering som jag tänkt hämta ut i butik? - Inte lika relevant för andra medlemmar.

Men, finns ju såklart gränsfall och gråzoner men tycker det känns som en vettig tumregel att följa när det kommer till forum

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram