Permalänk
Medlem

Bästa CSGO musen

Tjenare!
Jag lirar mycket cs go och undrar vilken den bästa musen är (under 1000kr).

Permalänk
Medlem

Svaret är ingen.

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på en trådad, som passar din hand sen optisk eller laser beroende på underlag behöver nog inte vara så dyr heller.

Permalänk
Medlem

Kolla på Zowie.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Den som ligger bäst i din hand imo...

Populära möss är ju dem vanliga Rival, Zowie Z1(?) men även FinalMouse (scream) mm.

Själv kan jag inte köra med en Rival då jag hatar dem modellerna, kör själv med en Mionix Naos 5000 som har stöd för hela handen.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

steelseries rival 300 najs som fan

Permalänk
Medlem

Subjektiv fråga. Inget svar förutom att testa själv vilken du gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Tjenare!
Jag lirar mycket cs go och undrar vilken den bästa musen är (under 1000kr).

Den bästa musen är den du själv tycker passar bra i handen.
Sen finns det givetvis undantag, som t.ex. Razer (mest p.g.a. deras otroligt dåliga sensor & mjukvara).

Ett par som är populära är följande;

  • Zowie Fk1/2 (2an är mindre)

  • Zowie EC1/2

  • SteelSeries Rival

  • SteelSeries Sensei

  • Mionix Naos 5000

  • Logitech G402

  • Logitech G502

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Sen finns det givetvis undantag, som t.ex. Razer (mest p.g.a. deras otroligt dåliga sensor & mjukvara).

[/ul]

Ja men bra råd du! Jättedåliga verkligen! Eller är de något du hört och säger för att följa med strömmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Den bästa musen är den du själv tycker passar bra i handen.
Sen finns det givetvis undantag, som t.ex. Razer (mest p.g.a. deras otroligt dåliga sensor & mjukvara).

Ett par som är populära är följande;

  • Zowie Fk1/2 (2an är mindre)

  • Zowie EC1/2

  • SteelSeries Rival

  • SteelSeries Sensei

  • Mionix Naos 5000

  • Logitech G402

  • Logitech G502

Okej har tänkt och hört mycket om Logitech g502 så ska väl dra ner till en affär och testa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Ja men bra råd du! Jättedåliga verkligen! Eller är de något du hört och säger för att följa med strömmen?

Nej det är något som jag själv märkt från bl.a. Razer Naga (ökänd för att sluta fungera), Razer Ouroboros, Razer Deathadder. Mycket har säkert med Synapse att göra (deras egna mjukvara) som får mössen att sluta fungera, för att sedan komma tillbaka någon sekund senare. Oerhört irriterande i ett spel som CS.
Den enda Razer mus som jag använt som faktiskt var bra är den äldre Diamondback.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Tjenare!
Jag lirar mycket cs go och undrar vilken den bästa musen är (under 1000kr).

En som ligger bra i handen och går bra att lyfta rätt mycket. Optisk ska den vara eftersom lasermöss får alldeles för mycket störningar.

Många gillar lätta möss men själv gillar jag rätt tunga möss. Jag skulle tro att många gillar lätta möss eftersom man lyfter rätt mycket på musen.

Max DPI är mer eller mindre ointressant för CS. De flesta spelar ändå med runt 1000 i DPI (jag har 2000DPI på musen med 0.5 i CS). Kolla däremot vad folk säger om sensorn, på de flesta möss är det inget problem men det är inte kul att ha en mus med mouse acceleration som inte går att bli av med.

Extra knappar kan vara bra för diverse makron. Många använder det för att trycka på Q två gånger.

Är själv i Supreme nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlygarStenen:

En som ligger bra i handen och går bra att lyfta rätt mycket. Optisk ska den vara eftersom lasermöss får alldeles för mycket störningar.

Många gillar lätta möss men själv gillar jag rätt tunga möss. Jag skulle tro att många gillar lätta möss eftersom man lyfter rätt mycket på musen.

Max DPI är mer eller mindre ointressant för CS. De flesta spelar ändå med runt 1000 i DPI (jag har 2000DPI på musen med 0.5 i CS). Kolla däremot vad folk säger om sensorn, på de flesta möss är det inget problem men det är inte kul att ha en mus med mouse acceleration som inte går att bli av med.

Extra knappar kan vara bra för diverse makron. Många använder det för att trycka på Q två gånger.

Är själv i Supreme nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej tack så mycket

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Otur då. Massa Esport stjärnor kör Razer. Jag är inne på min 4:e modell. Inte för att någon gått sönder utan för att man bara köpt de nyaste. Massa kompisar kör Razer. Inte hört talas om de du pratar om. Men alla märken har ju en viss felprocent. Synapse har funkat bra för mig i alla år. Skulle problemet du pratar om vara vanligt skulle inte Razer vara så in i bomben täta som dom är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Okej har tänkt och hört mycket om Logitech g502 så ska väl dra ner till en affär och testa

Skickades från m.sweclockers.com

Nej köp inte den, jag äger 502,402 och 303. 502 är tung och inge rolig i FPS spel, hjulet glappar och låter högt (andra exemplar har jag provat också). G402 använder jag mest. Logitech har släppt g403 och g pro kolla på dom mvh

Permalänk
Medlem

Logitech G402 har ju nämnts redan, men nu finns även G403 med bättre sensor!
Kolla upp även Logitech Pro Gaming med samma sensor...

Rätt dyra dock :-/

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Nej köp inte den, jag äger 502,402 och 303. 502 är tung och inge rolig i FPS spel, hjulet glappar och låter högt (andra exemplar har jag provat också). G402 använder jag mest. Logitech har släppt g403 och g pro kolla på dom mvh

Håller med, lånade en kompis G502 ett tag och den var så sjukt tung jämfört med min Rival.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Logitech G402 har ju nämnts redan, men nu finns även G403 med bättre sensor!
Kolla upp även Logitech Pro Gaming med samma sensor...

Rätt dyra dock :-/

Ok. Kollar i en butik imorgon både vad de rekommenderar och det ni har rekommenderat

Permalänk
Medlem

Logitech MX518 se om du hittar någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Okej har tänkt och hört mycket om Logitech g502 så ska väl dra ner till en affär och testa

Skickades från m.sweclockers.com

Kör själv med g502 men skulle inte direkt anse den som bästa CS musen pga dess tyngd. Extra knapparna har sin användning i MMO och mer complexa FPS så som Arma men rätt overkill för CS.

Något lättare och enklare möss från tex Zowie skulle nog sitta bättre.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Från person till person. Har kompisar som är global med razer naga, och silvers med ec1a

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlygarStenen:

En som ligger bra i handen och går bra att lyfta rätt mycket. Optisk ska den vara eftersom lasermöss får alldeles för mycket störningar.

det är olika våglängder, sensorerna är optiska i båda fallen, att säga att lasermöss får för mycket störningar är felaktigt och beror på vad ts använder för underlag sen kanske det skiljer sig från sensor till sensor.
Jag har en optisk/ir , har provat den både på en hård blank musplatta och mitt bord den hoppar överallt men på en mjukare yta fungerar den jättebra. I mitt fall tror jag en led/laser hade fungerat bättre

Permalänk
Medlem

Min defaultmus är Rival 300 (sitter dock på en orginal då min 300 gick sönder).
MGE, 400eDPI.

Permalänk

Googla efter "Mice using flawless sensor by H1ghlander" så får du upp ett google docs med "perfekta möss". Se om du hittar någon där med en form som du gillar och så är du golden!
Själv är jag lite sugen på att skaffa en mus med pwm3366, sitter på en 3310 just nu (mionix avior 7000) som jag verkligen gillar men 3366 verkar helt underbar. OBS ser nu att listan inte är helt 100% up to date men det finns fler om du bara söker runt lite:)

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Zowie FK1 som ligger fint på en Xtrfy XGP1-L4, aldrig varit mer nöjd. Värt att notera att jag inte gillar de så kallade ergonomiska mössen, utan för mig så måste en datormus vara ambidextrös(spegelvänd design). Får ont i handen annars.

Men som många redan påpekat så är detta en helt personlig preferens, och tyvärr så tycker jag att det är synd när proffsspelare blir bundna till att använda ett specifikt märke att spela med. Det är säkert många där som inte når sin fulla potential på grund av detta bara för att sälja kringutrustning.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4