Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2013

Spectrum knapp går inte att binda

Tjena!

Jag har en Logitech g502 spectrum mus och vill använda tum knappen för push to talk till Discord. Det verkar som att det inte går att få den musknappen till att vara "blank". Alltså typ "Mouse 6". Har letat i logitech macro programmet och det ända jag kan göra är att binda den till någon knapp combo på tangentbordet eller ge den förinställda funktioner som inte går att binda till.

Min fråga är egentligen, hur kan jag skapa en "mouse 6" knapp till musen?

Har bild på knappen här:
http://imgur.com/a/SSS7A

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 1700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Ohdear:

Tjena!

Jag har en Logitech g502 spectrum mus och vill använda tum knappen för push to talk till Discord. Det verkar som att det inte går att få den musknappen till att vara "blank". Alltså typ "Mouse 6". Har letat i logitech macro programmet och det ända jag kan göra är att binda den till någon knapp combo på tangentbordet eller ge den förinställda funktioner som inte går att binda till.

Min fråga är egentligen, hur kan jag skapa en "mouse 6" knapp till musen?

Har bild på knappen här:
http://imgur.com/a/SSS7A

Bind den till valfri knapp på tangentbordet och associera sen den knappen till "push to talk".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av MacAllan:

Bind den till valfri knapp på tangentbordet och associera sen den knappen till "push to talk".

Fast det är just det jag inte vill. Det finns ingen knapp på tangentbordet som inte kommer påverka när jag trycker på den. Alltså även om jag har någon "ctrl + shift + "någon knapp" så kommer det att störa när jag pratar och rör på mig i spelet på något sätt. Jag vill alltså ha en knapp som absolut gör ingenting.

Det finns liksom ingen "mouse 7" på denna knapp som jag vill ha min push to talk på så jag måste skapa en ny tom knapp istället..

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 1700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Ohdear:

Fast det är just det jag inte vill. Det finns ingen knapp på tangentbordet som inte kommer påverka när jag trycker på den. Alltså även om jag har någon "ctrl + shift + "någon knapp" så kommer det att störa när jag pratar och rör på mig i spelet på något sätt. Jag vill alltså ha en knapp som absolut gör ingenting.

Det finns liksom ingen "mouse 7" på denna knapp som jag vill ha min push to talk på så jag måste skapa en ny tom knapp istället..

Så du menar att alla 102 tangenterna på något vis är involverade i spelet även om den aktiveras enskilt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av MacAllan:

Så du menar att alla 102 tangenterna på något vis är involverade i spelet även om den aktiveras enskilt?

Har du något förslag på en knapp så hör av dig gärna Jag har inte lyckats att hitta något. tänk på att jag ofta pratar och trycker på andra knappar samtidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Ohdear:

Har du något förslag på en knapp så hör av dig gärna Jag har inte lyckats att hitta något. tänk på att jag ofta pratar och trycker på andra knappar samtidigt.

scroll lock?

Hur som, vad är orginal funktionen för den knappen och varför kan du inte använda den fast den har sin orginal funktion bindad?

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Ohdear:

Ok så du menar att dom störs av att du trycker på andra knappar?

Då är det scroll och/eller numlock, men även dessa dödas om man håller inne ctrl.
Använder du inte klick funktionen på musens scrollhjul så kan du sätta knappen som "musfunktion - mellanklick".
Kan ju även testa om något av Ventrillo kommandona funkar.

Funkar inte någon av dessa är det nog kört.