USB-mikrofon på skrivbordet för Discord/Skype/Etc

Permalänk
Medlem

USB-mikrofon på skrivbordet för Discord/Skype/Etc

Hej Sweclockers!
Vill uppgradera min mikrofon för voicecomms (har en Zalman MIC1 nu, usch och fy för denna alltså!) och då jag ofta casual-lirar med vänner och har ljud i högtalare ist. för att byta till mina lurar (gör detta enbart när jag spelar competitive eller mixar musik) så är inne på en mikrofon man ställer på skrivbordet. Då jag har mixers och dylikt inkopplat till datorn skulle det underlätta om mikrofonen drevs via USB, så är just nu inne på ex. Snowball iCE/Samson Meteor/Samson Go Mic, men alla känns egentligen lite över min prisklass för hur sällan jag använder en mikrofon, så tänkte kolla vad ni har för förslag!
Min prisklass är väl max 300-400 någonstans, men är beredd att gå upp lite om man får markant bättre ljud för pengarna. Mikrofonen kommer vara placerad cirka 50-55cm från mig, och relativt högt upp. En mikrofon som enbart tar upp ljud framför den skulle väl vara att föredra, vill ha så lite brus/tangentbordsbuller som möjligt (givetvis använder jag PTT men ändå)

Tack på förhand!
/A

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

"(har en Zalman MIC1 nu, usch och fy för denna alltså!) "

va? Jag som är så nöjd med min, förutom kabellängden då.

Att hitta en bordmikrofon för det priset som inte tar upp pris runtomkring känns väldigt svårt, jag hade nog bytt ut zalman micen mot en modmic och haft på tröjan när du pratar, annars verkar det som att Samson meteor är okej, något dyrare än din budget dock.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Ljud*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...